Reklama na YouTube

Największy serwis z filmami wideo oraz druga wyszukiwarka na świecie, również umożliwia emisję reklam. Istotną właściwością działań reklamowych na YouTube jest możliwość skorzystania z różnych sposobów dotarcia do grupy docelowej. Możesz wykorzystywać słowa kluczowe, zainteresowania użytkowników serwisu, konkretny kanał, lokalizację geograficzną, wiek czy płeć. Reklama na YouTube daje więc duże możliwości promocji.

Dzięki precyzyjnemu targetowaniu reklama trafia tylko do konkretnej osoby, zainteresowanej Twoim produktem bądź usługą. W efekcie YouTube zwiększa sprzedaż przy niskich nakładach finansowych.

Reklamy na YouTube można podzielić na 3 grupy pod względem form reklamowych:

Promowanie wideo w wynikach wyszukiwania
Bardzo ciekawa opcja dla reklamodawców, którzy dysponują własnymi materiałami filmowymi. Możesz wybrać swoje wideo lub kanał filmowy zamieszczony w serwisie YouTube, a następnie utworzyć na jego podstawie link sponsorowany. Reklama będzie prezentowana użytkownikom oglądającym filmy o tematyce powiązanej z określonymi przez Ciebie tematami, słowami kluczowymi lub innymi kryteriami.

promowane filmy wideo

Reklamy wideo typu In-Stream
To forma promocji na YouTube, której nie sposób przegapić! Reklama typu In-Stream, polega na zaprezentowaniu Twojego filmu reklamowego, który zostanie uruchomiony przed innym materiałem wideo. Niskie koszty emisji kampanii uzyskujemy dzięki rozliczeniu za efekt czyli za rzeczywiste, pełne obejrzenia reklamy przez stargetowanego widza. Można w tym przypadku wykorzystać gotowe reklamy telewizyjne lub stworzyć specjalnie dedykowane produkcje.

reklamy wideo typu in-stream

Reklama graficzna (Banery)
Serwis filmowy YouTube pozwala również na zamieszczanie reklam graficznych. Skierujemy Twoje reklamy graficzne na określone miejsca w serwisie korzystając z określonych słów kluczowych. Twoje banery możemy też emitować w sąsiedztwie wybranych filmów wideo lub materiałów o konkretnej kategorii tematycznej. Specyficznym typem reklam graficznych dla tego największego serwisu filmowego jest nieruchomy baner inVideo, nałożony na wyświetlany film. Podobnie jak standardowe reklamy Google AdWords, może on przybrać formę reklamy tekstowej. Twoje reklamy będą zamieszczone w dolnej części filmu wideo.

reklama graficzna na youtube

Google AdWords w sieci reklamowej
Remarketing