5 narzędzi które pomogą Ci w zarządzaniu social mediami

5 narzędzi które pomogą Ci w zarządzaniu social mediami


Szukasz najlepszego oprogramowania do zarządzania mediami społecznościowymi, żeby rozwijać swoją obecność online?

Może potrzebujesz lepszego sposobu zarządzania kilkoma profilami mediów społecznościowych jednocześnie, bez marnowania czasu? A może rozwiązania zbudowanego z myślą o zespołach?

Niezależnie od sytuacji – dobre oprogramowanie na pewno ułatwi Ci pracę.

W tym wpisie blogowym, przedstawię Ci 5 najlepszych narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi.

Agorapulse

Agorapulse to najlepsze narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi. Posiada wszystkie kluczowe funkcje, których potrzebujesz w jednym przyjaznym dla użytkownika interfejsie. Sprawdza się świetnie zarówno dla osób indywidualnych, jak i zespołów. A jeśli nie chcesz inwestować od razu, możesz wypróbować narzędzie korzystając z 30 dniowego darmowego pakietu, który pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał wspomnianego wyżej narzędzia.

Oprócz dostępu do funkcjonalnych narzędzi do publikowania (w tym planowania zbiorczego, wybierania kategorii postów, oznaczania treści, automatycznego zmieniania harmonogramu i innych), Agorapulse oferuje również:

Zunifikowana skrzynka odbiorcza

  • Agorapulse pozwala na śledzenie całej komunikacji z użytkownikami na różnych platformach w jednej ujednoliconej skrzynce odbiorczej.
  • Możesz automatycznie zastosować etykiety i przypisywać poszczególne rozmowy do konkretnych ról członków zespołu oraz korzystać z zapisanych odpowiedzi, aby zaoszczędzić czas.

Social listening

  • Nieograniczone wyszukiwanie informacji umożliwia każdemu social media managerowi monitorowanie kluczowych konwersacji i odkrywanie informacji na temat swojej marki.
    Narzędzia do współpracy z zespołem
  • Agorapulse to również jedno z najlepszych narzędzi dla agencji i zespołów, ponieważ jest pełne funkcji przydatnych podczas współpracy z team’em. Możesz przypisywać członkom zespołu role, delegować zadania, a nawet dzielić się wewnętrznymi notatkami. Atutem jest takżepełna analityka i możliwości raportowania!

Agorapulse obsługuje takie media społecznościowe jak: Facebook, Twitter, Instagram,Google Business Profile, a na planach Pro i wyższych: LinkedIn oraz YouTube.

Kluczowe funkcje

  • Zunifikowana skrzynka odbiorcza z regułami automatyzacji
  • Planowanie + publikowanie
  • Analityka + raportowanie
  • Social Media listening
  • Zarządzanie zespołem
  • Aplikacja mobilna

Koszt

Agorapulse oferuje darmowy plan, który obejmuje podstawowe funkcje tzn.: do 3 różnych profili społecznościowych i 1 użytkownika. Jeśli chcesz odblokować funkcję premium i dodatkowe profile lub użytkowników, musisz zainwestować w płatny plan, którego cena nie należy do najniższych, ponieważ zaczyna się od 79 USD / miesiąc. Jednak, jeżeli jesteś początkującym social media managerem i nie obsługujesz dziesiątek profili bezpłatny plan będzie wystarczający.

Można również wypróbować funkcje zawarte w płatnych planach za darmo wybierając 30-dniową wersję próbną.

Sendible

To świetna, wszechstronna platforma do zarządzania mediami społecznościowymi, która zawiera bardzo rozwiniętą funkcję planowania, skrzynkę odbiorczą i wiele więcej.

Jeśli chcesz mieć te same funkcje co we wcześniej wspomnianej Agorapulse, ale w atrakcyjnej cenie, Sendible jest jednym z najlepszych narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi. Niestety nie oferuje on bezpłatnego planu, tak jak w przypadku Agorapulse.

W przeciwieństwie do Agorapulse, Sendible oferuje plan Creator zbudowany specjalnie dla twórców i freelancerów. Jest on bardziej przystępny niż podstawowy płatny plan Agorapulse, który jest skierowany głównie dla małych firm.

W związku z tym Sendible jest jednym z naszych najlepszych rekomendacji dla freelancerów, blogerów, trenerów, influencerów i innych niezależnych twórców, ponieważ posiada:

  • wbudowany harmonogram mediów społecznościowych Sendible,
  • raporty za pomocą jednego kliknięcia
  • funkcja Sugestie treści.

Ponieważ różne platformy typu „wszystko w jednym” do zarządzania mediami społecznościowymi są do siebie bardzo podobne, skorzystaliśmy z funkcji czatu na żywo , aby zapytać sprzedawców, czy jest coś, co sprawia, że Sendible wyróżnia się na tle konkurencji.

Oto, co odpowiedzieli:

„Nasz zestaw raportów jest głównym punktem sprzedaży dzięki temu, że jest tak wszechstronny!
Również możliwość dostosowania postów w zależności od sieci społecznościowej, do której je wysyłasz” – według live chat’u Sendible to są właśnie te funkcjonalności których nie oferują inne platformy.

Otrzymują również punkty bonusowe za szybkie wsparcie – odpowiedzieli na nasze zapytanie w ciągu 10 minut!

Kluczowe cechy

  • Social inbox z możliwością automatyzacji wiadomości
  • Planowanie + publikowanie
  • Analityka + raportowanie
  • Social media listening
  • Kurator treści – przeszukiwanie i wybieranie z danych, treści istotnych z punktu widzenia danego tematu czy grupy osób i prezentowanie ich w klarownej formie
  • Zarządzanie zespołem
  • Aplikacja mobilna

Koszt

Niestety, Sendible nie oferuje bezpłatnego planu. Jednak można wypróbować to narzędzie za darmo przez 14 dni.

Najtańszy z możliwych planów, czyli „Plan Creator” zaczyna się od 29$/miesiąc (ograniczony do 1 użytkownika i 6 profili społecznościowych). Jeśli chcesz dodać więcej użytkowników i profili musisz wykupić droższy plan odpowiedni dla większych zespołów i agencji, którego cena zaczyna się już od 89 USD / miesiąc.

Postly

Postly to darmowa platforma do zarządzania mediami społecznościowymi, która pozwala publikować na kontach biznesowych na Instagramie, grupach i stronach Facebooka, LinkedInie, YouTube i TikToku. Ma wiele przydatnych funkcji, które pomagają zaplanować posty tekstowe, grafiki i wideo.

Unikalne funkcje

• Pozwala zaplanować posty na Redditcie, YouTube, i Telegramie
• AI Writer i generator hashtagów wspomaga nie tylko tworzenie opisów, ale może też pomóc w nagłej potrzebie kiedy trzeba na szybko o czymś wspomnieć!
• Masowe przesyłanie postów na pewno skróci T czas publikacji
• Bot Telegram, który pomoże zautomatyzować Twój marketing na Telegramie

Koszt

  1. Darmowy plan
    Darmowy plan ma prawie wszystkie funkcje płatnych planów (jedynym brakującym są posty cykliczne tzw. opcja recurring posts), ale ma limity użytkowania. Na darmowym planie otrzymujesz tylko jeden obszar roboczy, możesz połączyć 10 kont społecznościowych i zaplanować tylko 20 postów miesięcznie.
  2. Płatne plany
    Kiedy subskrybujesz płatne plany, otrzymujesz dostęp do wszystkich funkcji i możesz publikować nieograniczoną liczbę postów. W zależności od planu, możesz dodać więcej kont społecznościowych i utworzyć jeszcze więcej obszarów roboczych.

Postly oferuje pięć planów płatności:

  • Solo: 9 dolarów za miesiąc lub 84 dolary za rok
  • Basic: 19 dolarów za miesiąc lub 180 dolarów za rok
  • Starter: 29 dolarów miesięcznie lub 276 dolarów rocznie
  • Growth: 99 dolarów miesięcznie lub 948 dolarów rocznie
  • Agencja: 499 dolarów miesięcznie lub 4.788 dolarów rocznie

Brand24

Brand24 to platforma do monitorowania mediów i social media listeningu.

Przeszukuje całą sieć (w tym blogi, strony informacyjne, wideo, podcasty i platformy mediów społecznościowych), aby śledzić i wybierać wzmianki o terminach, które są ważne dla Twojej firmy.

Następnie, pozwala Ci „podsłuchać” rozmowy, które zawierają te terminy i zapewnia bogactwo informacji, które pomogą lepiej zrozumieć kontekst dyskusji. Większość ludzi używa Brand24 do śledzenia wzmianek o marce, ale możesz również użyć go do monitorowania wzmianek o konkurencji, hashtagów lub innych słów kluczowych, które chcesz mieć na oku.

Spostrzeżenia, które czerpiesz z Brand24 mogą pomóc w wielu różnych obszarach Twojej strategii marketingowej.

Na przykład, możesz użyć danych Brand24 po to, żeby:

  • Mierzyć świadomość marki i sentyment do niej
  • Analizować konwersacje online
  • Znaleźć najbardziej wpływowych ambasadorów marki
  • Zarządzać swoją reputacją online i identyfikować problemy zanim się nasilą
  • Zbierać informacje o konkurencji
  • Budować profile klientów
  • Mierzyć efektywność kampanii marketingowych
  • Znajdować nowe możliwości link-buildingu (poprzez targetowanie niepowiązanych wzmianek o marce)

Wyjaśnimy więcej na temat tego, jak Brand24 może pomóc w każdej z powyższych kwestii, gdy przyjrzymy się bliżej jego funkcjom.

Kluczowe funkcje

  1. Discussion Volume Chart.
    Pierwszą rzeczą, którą zobaczysz w górnej części pulpitu nawigacyjnego jest Discussion Volume Chart, czyli tzw. Wykres wolumenu dyskusji
    Linie na wykresie pokazują, jak zmieniała się w czasie liczba wzmianek o śledzonym słowie kluczowym, Twój zasięg w mediach społecznościowych i zasięg poza nimi.
    Jeśli linie mają tendencję wzrostową, jest to znak, że świadomość Twojej marki wzrasta, a wysiłki kładzione w działania marketingowe są opłacalne.
    Dzięki tej opcji możesz najechać myszką na dowolny punkt na wykresie, aby znaleźć dokładne dane dla tego konkretnego dnia. Jeśli zauważysz, że w danymdniu lub tygodniu nastąpił nagły wzrost wzmianek o marce. Ta opcja pozwoli Ci na analizę wzrostów, aby być w pełni świadomym czy w Internecie mówią o Twojej firmie dobrze czy źle.
    Jednym ze sposobów na to jest spojrzenie na sentyment, aby dowiedzieć się, czy dyskusje w tym okresie były dobre czy złe, co prowadzi nas do następnej kluczowej funkcji.
  2. Analiza nastrojów
    Powyżej wykresu wolumenu, możemy znaleźć następną bardzo przydatną opcję, która wprost mówi „Show sentiment” . Kliknięcie jej spowoduje rozwinięcie wykresu i ujawnienie danych dotyczących wzmianek.
    Jest to jedna z najciekawszych funkcji, której nie zaoferują Wam wcześniej wspomniane narzędzia. Działa ona w następujący sposób: Brand24 patrzy na słowa, które pojawiają się obok wzmianek o śledzonym słowie kluczowym, aby automatycznie sklasyfikować je jako pozytywne lub negatywne, a następnie naniosi je na wykres.
    Jak to działa w praktyce?, Jeśli ktoś wspomina nazwę Twojej marki w tweecie, który zawiera słowa takie jak „świetny” lub „doskonały”, Brand24 oznacza go jako pozytywną wzmiankę. Natomiast, jeśli Tweet ten zawierałby słowa takie jak „okropny” lub „nienawiść”, zostałby oznaczony jako negatywny. Jeśli nie wiadomo, czy jest pozytywny, czy negatywny, zostanie sklasyfikowany jako neutralny.Linie sentymentu na wykresie pozwalają zobrazować, jak zmieniała się w czasie liczba pozytywnych (zielona linia) i negatywnych (czerwona linia) wzmianek o marce.
    Jeśli zielona linia ma tendencję wzrostową, a czerwona spadkową, wiesz że wszystko idzie po twojej myśli. Jeśli nie, być może trzeba nad czymś pracować.
    Możesz również zobaczyć sentiment każdej pojedynczej wzmianki w Mentions Feed (któremu przyjrzymy się wkrótce), a także zobaczyć przegląd całkowitej liczby pozytywnych/negatywnych wzmianek, które otrzymałeś w zakładce Analiza i raporty.
  3. Mentions Feed
    Ostatnią już wymienioną przeze mnie opcją wartą wspomnienia w narzędziu brand24 jest Mentions Feed.
    Poniżej wykresu znajduje się kanał Mentions. Możesz go również zobaczyć z pulpitu, klikając na swój dashboard, do którego masz dostęp poprzez lewy pasek boczny.
    Mentions Feed to bieżąca lista wszystkich wzmianek o Twojej marce, które pojawiają się w social mediach. Każdy Tweet, post na Facebooku, fragment bloga, news, wideo i komentarz na forum, który mówi coś o Twojej marce (lub śledzonym słowie kluczowym) będzie tam dla Ciebie dostępny.
    Możesz przeglądać kanał, aby zobaczyć dokładnie to, co ludzie mówią o Twojej marce lub danym słowie kluczowym i angażować się w czasie rzeczywistym.
    Obok każdej pozycji w kanale, będziesz mógł zobaczyć metryki, takie jak Influencer Score osoby udostępniającej, sentyment do marki (neutralny, pozytywny, negatywny), liczbę polubień i udostępnień, które otrzymał post, liczbę followersów osoby udostępniającej, itp. Możesz także zobaczyć czas / datę, w której został opublikowany i gdzie został opublikowany.
    Na dole wzmianki znajdują się linki, które można kliknąć, aby wykonać różne czynności. Możesz otworzyć wzmiankę w innej karcie, odwiedzić profil autora, dodać do niej znacznik, dołączyć ją do raportu PDF lub udostępnić w wiadomości e-mail. Jeśli nie chcesz jej widzieć na swoim kanale, możesz ją również usunąć lub wyciszyć stronę/autora.

Koszt

Brand24 oferuje cztery różne plany cenowe:

  1. Plan Indywidualny jest podstawowym planem. Kosztuje 49 dolarów miesięcznie, jeśli jest rozliczany rocznie i pozwala monitorować do 2000 wzmianek i do 3 słów kluczowych w miesiącu. Niestety wybierając ten plan z narzędzia może korzystać tylko 1 użytkownik, a dane są aktualizowane co 12 godzin. Będziesz miał również dostęp tylko do podstawowych funkcji i źródeł.
  2. Plan Team jest kolejnym krokiem w górę. Kosztuje 99 dolarów miesięcznie, jeśli jest rozliczany rocznie i pozwala na śledzenie do 5000 wzmianek i do 7 słów kluczowych miesięcznie, co czyni go dobrym wyborem dla małych firm.
    Dzięki temu planowi możesz mieć nieograniczoną liczbę użytkowników, a dane są aktualizowane co godzinę. Będziesz miał także dostęp do dodatkowych źródeł (Medium, Quora, YouTube, i TikToka) i funkcji premium oraz metryki (w tym śledzenia zasięgu, trendów hashtagów, najbardziej shareable Linki, chmury słów kontekstowych, itp.).
  3. Plan Pro jest stworzony dla, małych i średnich agencji oraz szybko rozwijających się marek. Ten plan kosztuje 149 dolarów miesięcznie, przy rocznym rozliczeniu i pozwala śledzić do 25k wzmianek oraz do 12 słów kluczowych miesięcznie.
  4. Plan Enterprise to najwyższy poziom cenowy Brand24. Jest zbudowany dla największych firm i odblokowuje pełną moc platformy. Kosztuje 249 dolarów miesięcznie przy rozliczeniu rocznym i pozwala śledzić do 100k wzmianek i 25k słów. Otrzymasz dostęp do wszystkiego na planie Pro, plus monitorowanie podcastów i więcej.

Nie jesteś jeszcze gotowy na taką inwestycję? Możesz wypróbować Brand24 z 14-dniową darmowym okresem próbnym. W tym przypadku nie jest wymagana karta kredytowa i nie ma żadnych ukrytych kosztów – po prostu zarejestruj się i testuj!

Crowdfire

Crowdfire jest jednym z najbardziej popularnych i niedrogich narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi. Jest używany przez ponad 19 milionów twórców i firm, a co więcej ma jeden z najbardziej hojnych darmowych planów na rynku.

Crowdfire posiada wszystkie typowe funkcje, których może oczekiwać social media manager od takiego narzędzia. Znalazły się wśród nich:

  • harmonogramy
  • narzędzia do publikowania postów na różnych profilach w mediach społecznościowych
  • analityka i monitorowanie marki

Prawdopodobnie najfajniejszą rzeczą w Crowdfire jest funkcja kuratora treści, o której wspominałem wcześniej oraz jedno z innowacyjnych według mnie narzędzi Article Recommendation, umożliwiające automatyczne wyszukiwanie najlepszych treści w Internecie – na podstawie tematów, którymi jesteś zainteresowany.

Następnie daje Ci pulę odpowiednich artykułów, które możesz udostępnić na swoich kontach społecznościowych za pomocą kilku kliknięć. Ułatwia to tworzenie świeżych treści każdego dnia. Treści, które udostępniasz, są nawet automatycznie dostosowywane do każdej platformy społecznościowej.

Crowdfire pozwala na planowanie wszystkich postów z wyprzedzeniem i ich publikację w zalecanych przez niego godzinach lub w dowolnym okresie czasu, który wybierzesz. Ponadto, możesz łatwo dostosować swoje posty do wszystkich profili społecznościowych bez konieczności tworzenia oddzielnych postów dla każdej sieci od podstaw.

Crowdfire obsługuje sieci mediów społecznościowych takich jak: Twitter, Facebook, LinkedIn i Instagram. Dodatkowo – Pinterest jest obsługiwany na wszystkich planach z wyjątkiem darmowego.

Kluczowe funkcje

  • Planowanie i publikowanie
  • Kuratorstwo treści
  • Automatycznie dopasowywane posty
  • Śledzenie wzmianek o marce
  • Analityka społecznościowa

Koszty

Crowdfire oferuje bezpłatny plan dla maksymalnie 3 kont. Możesz zaplanować 10 postów na konto jednak uzyskasz dostęp tylko do podstawowych funkcji.

Aby odblokować więcej funkcji lub zaplanować więcej postów, musisz uaktualnić swój plan z darmowego na płatny. Jego cena zaczyna się już od 7,48 dolarów za miesiąc, co czyni Crowdfire najtańszym ze wspomnianych w we wpisie narzędzi.

Które narzędzia będą dla mnie odpowiednie?

Jak widać, istnieje wiele narzędzi, które mogą pomóc w lepszym zarządzaniu kontami w social mediach.

Wybierając oprogramowanie, należy zwrócić uwagę na własne cele i potrzeby. Aby pomóc zawęzić opcje, warto zadać sobie następujące pytania:

  1. Jaki cel ma Ci pomóc osiągnąć wybrane narzędzie?
  2. Z jakich mediów społecznościowych planujesz korzystać?
  3. Czy potrzebujesz platformy all-in-one, czy wolisz zintegrować go z resztą używanych narzędzi?

Kiedy już to wszystko wiesz, możesz wybrać coś, co pasuje do Twoich odpowiedzi na powyższe pytania.

5 narzędzi które pomogą Ci w zarządzaniu social mediami
Ocena

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny

Administratorem Państwa danych osobowych jest Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.
Pełna treść Polityki Prywatności