Banery w kampaniach reklamowych Google Adwords (część druga)


Jeżeli tylko mamy ochotę, możemy zacząć samodzielnie tworzyć reklamy graficzne na potrzeby naszej kampanii Google Adwords. Nie ma konieczności zatrudniania grafików i programistów przy tworzeniu banerów – taki sposób działania, dołączania reklam opisywałem w poprzednim artykule. Google udostępnia nam bardzo interesujące narzędzie, umożliwiające opracowanie własnych reklam graficznych.
Aby skorzystać z dobrodziejstw Narzędzia do tworzenia reklam graficznych, na stronie głównej panelu zarządzania Adwords, klikamy najpierw zakładkę „Kampanie” a następnie „Reklamy”. W tej ostatniej zakładce klikamy na przycisk „Nowa reklama” i wybieramy wspomniane przed momentem narzędzie.

Możemy teraz wybierać spośród kilkudziesięciu tematów (pomijamy tylko temat-kategorię „Audio i wideo” która dotyczy głównie działań na portalu YouTube), schematów graficznych sprezentowanych nam przez Google. Motywy graficzne są dopasowane do wielu branż (np edukacja, finansowe czy rozrywka). Prawdopodobnie znajdziemy baner ze specyficzną grafiką związaną z działalnością prawie każdej firmy. Warto więc dokładnie rozejrzeć się wśród oferowanych nam motywów, rysunków czy animacji. Jeżeli jednak nie znajdziemy banerów, które będą nam odpowiadać, to możemy skupić się na grafikach bardziej ogólnych i niezależnych, które sprawdzą się w wielu sytuacjach.
Po wybraniu wzoru, schematu wyglądu naszego banera, nadchodzi czas na jego „wykończenie” (klikamy przycisk „Wybierz” pod reklamą, która zyskała uznanie w naszych oczach). Tylko od nas zależy, jaki wybierzemy sobie nagłówek w banerze, w tym celu wpisujemy odpowiedni tekst w polu „Nagłówek”. Podobnie czynimy kiedy chcemy dodać opis tekstowy, który również pojawi się na reklamie. Możemy też samodzielnie określić treść znajdującą się na „Przycisku do kliknięcia” oraz wpisać wyświetlany adres strony. W narzędziu tym mamy możliwość zmieniania, dostosowywania kolorów większości elementów naszego banera. Niektóre schematy banerów dają nam możliwość zamieszczenie logotypu naszej firmy, produktu, jeszcze inne pozwalają na dodanie dodatkowego opisu czy nawet zdjęcia. Warto więc poszukać najbardziej odpowiadającego nam typu reklamy graficznej dostarczanej przez Google.
Jeżeli nasz baner jest już gotowy to musimy wybrać jeszcze kampanię i grupę reklam, do której będzie przynależał.

Jak wspominałem, każdy ze sposobów tworzenia reklam graficznych w ramach programu Google Adwords ma swoje zalety i wady. W opisywanym powyżej sposobie plusem jest oczywiście to, że baner możemy stworzyć nie mając nawet dużej wiedzy dotyczącej grafiki komputerowej czy też programowania. Pewną niedogodnością będą na pewno pewne ograniczenia co do edycji, ingerencji w oddane nam do użytku przez Google schematy graficzne. Może się też zdarzyć tak, że dwie konkurujące ze sobą na rynku firmy wybiorą i uruchomią kampanię z podobnymi wzorami banerów. Podejrzewam, że wtedy żadna z nich nie będzie zadowolona…

Banery w kampaniach reklamowych Google Adwords (część druga)
Ocena

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny

Administratorem Państwa danych osobowych jest Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.
Pełna treść Polityki Prywatności