preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Black Friday – kampanie reklamowe

Black Friday – kampanie reklamowe

Zgodnie z tym, o czym wspominałem w pierwszej części naszego miniporadnika, w okresie Black Week (czyli od Black Friday do Cyber Monday)  dana strona internetowa może przynieść rekordowe zainteresowanie ofertą – oczywiście pod warunkiem, że odpowiednio zadbamy o działania marketingowe.

Spośród działań związanych z szeroko rozumianym marketingiem internetowym największą efektywnością odznaczają się kampanie reklamowe płatne za kliknięcie. W zależności od środowiska możemy zdecydować się na kampanie Google Ads oraz Facebook Ads. Które będą najlepsze dla Waszej branży? Dzięki którym  osiągniecie najlepsze rezultaty podczas Black Friday? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedzi w poniższym tekście.

Kampanie reklamowe na Black Week – gdzie się reklamować?

Dla większość branż, a zwłaszcza dla e-commerce, najlepszym środowiskiem do reklam płatnych za kliknięcie od lat pozostaje wyszukiwarka Google. I nie ma się co dziwić! Według danych GEMIUS z narzędzi należących do Google Group korzysta ponad 26 milionów polskich internautów, co jest równe ponad 94% rynku. To bardzo dużo, ale… No właśnie, jest pewne ale – zaraz za Google znajduje się Facebook, z którego korzystało w zeszłym roku ponad 21 milionów Polaków (ponad 75%) i którego kampanie reklamowe stanowią równie ciekawe rozwiązanie! Pełne dane znajdziecie poniżej:

Top 20 wydawców Gemius

To, na co skierujecie środki przeznaczone na reklamę w dużej mierze zależy od tego, jaką branżę reprezentujecie i skąd pochodzi ruch na Waszej stronie. Dla sklepów internetowych lepszym rozwiązaniem wydaje się być reklama Google, ale już dla szeroko rozumianej branży beauty – Facebook. Oczywiście w dużym uproszczeniu, bo jednoznaczna odpowiedź (o ile jest możliwa) wymaga głębokiej analizy strony, grupy odbiorców, branży. W mojej opinii optymalnym rozwiązaniem jest prowadzenie kampanii reklamowych w obu tych środowiskach z odpowiednim podziałem budżetu.

Jak przygotować się do kampanii reklamowych podczas Black Friday?

Jeżeli ktokolwiek myśli, że Black Friday i Cyber Monday to po prostu kolejne zwyczajne dni w sprzedaży, to jest w błędzie. Nawet jeżeli prowadzicie kampanie reklamowe na co dzień, to te działania i tak nie gwarantują sukcesu podczas święta wyprzedaży. Dlaczego? Odpowiedź znajdziecie poniżej.

Skieruj dodatkowe środki na reklamę

Zarówno w trakcie Black Week, jak i w okresie poprzedzającym spotkacie się ze wzmożonymi działaniami ze strony Waszej konkurencji. To niesie za sobą ryzyko przejęcia klientów, którzy mogliby skorzystać z Waszej oferty. Jaka jest na to rada? Jeżeli zależy Wam na pobiciu rekordów sprzedaży podczas Black Week, zaplanujcie na ten okres zwiększenie budżetu przeznaczanego na reklamę! O jaki % powinien wzrosnąć budżet? To bardzo indywidualna kwestia uzależniona przede wszystkim od branży. Aby móc odpowiedzieć na to pytanie konieczny jest audyt konta Google Ads lub Facebook Ads.

Przygotuj ofertę specjalną!

Aby móc wykorzystać w pełni potencjał kampanii reklamowych trzeba mieć co reklamować – warto zatem przygotować ofertę specjalną na te dni i właśnie na niej skupić działania reklamowe. Jaka to może być oferta? Do wyboru jest sporo możliwości, między innymi:

  • obniżona cena na cały asortyment, czyli tzw. wyprzedaż totalna,
  • wyprzedaż produktów z danej kategorii lub określonej grupy produktów,
  • kod rabatowy do wykorzystania podczas całego Black Week
  • darmowa dostawa podczas Black Friday / Cyber Monday (zwłaszcza jeżeli próg zakupów dla darmowej wysyłki jest dość wysoki),
  • drugi lub kolejny produkt taniej.

Każda z powyższych promocji skierowana jest do trochę innej grupy odbiorców, niemniej każda się sprawdza. Jeżeli sprecyzujecie ofertę podczas listopadowej wyprzedaży, to łatwiej będzie dostosować kampanie reklamowe, a co za tym idzie będą one bardziej skuteczne i przełożą się na efekt biznesowy.

Jak powinna wyglądać kampania reklamowa na Black Friday?

To pytanie z kategorii pozornie łatwych. Powiedzmy, że macie już określoną ofertę na Black Week, promujecie ją na swojej stronie od jakiegoś czasu, ruch organiczny jest na odpowiednim poziomie, zatem aby „docisnąć” klientów wprowadzacie remarketing. Albo jeszcze inaczej – reklamujecie wyprzedaż za pomocą reklam tekstowych (GSN). Niby to standard, ale podczas okresu wyprzedaży Black Week standardowe rozwiązania mogę po prostu nie zaskoczyć. Dlaczego? Znowu wracamy do tematu działań konkurencji! Aby klient trafił właśnie do Was to Wasza reklama musi się czymś wyróżniać! Możecie zachęcić klienta opisem reklamy (dla kampanii GSN) lub niekonwencjonalną grafiką w przypadku reklamy w sieci Google AdSense.

Kilka słów podsumowania

Rynek e-reklamy w Polsce rośnie z roku na roku. Zwiększa się też konkurencja, która w gorącym okresie (Black Week lub okres przedświąteczny) sięga apogeum. Z drugiej strony kampanie reklamowe, niezależnie czy mówimy o Google Ads czy o Facebook Ads, są obecnie najskuteczniejszym środkiem pozyskania potencjalnego klienta. Jeżeli zatem nie macie wystarczającego doświadczenia, aby samodzielnie sprostać prowadzeniu skutecznego marketingu internetowego, nasi specjaliści gotowi są Wam w tym pomóc!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony