preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Co to jest Inbound Marketing?

Co to jest Inbound Marketing?

W szybko zmieniającym się świecie niezwykle istotnym elementem działań marketingowych jest dostosowywanie swoich działań do aktualnych zachowań klientów. Strategia zdobycia i utrzymania klienta musi być precyzyjnie dopasowana do jego oczekiwań. Agresywne kampanie, jakie jeszcze kilka lat temu były w natarciu, powoli odchodzą w niepamięć. Jednym z najnowszych sposobów i trendów w działaniach reklamowych jest Inbound marketing. Jest to jedna z form budowania trwałej relacji z klientem poprzez działania pozwalające mu samemu odnaleźć to, czego szuka.

Czym jest Inbound marketing?

Strategia Inbound marketingu, czyli tzw. marketingu przychodzącego, opiera się na takich działaniach, na które odbiorca wyraża zgodę. Dzięki temu możemy lepiej poznać klienta i skutecznie dopasować metody działań marketingowych do jego potrzeb. Innym aspektem Inbound marketingu, jest taki przekaz informacji, który pojawia się wtedy, gdy klient ich poszukuje. Jest to zatem niezwykle precyzyjna strategia działań promocyjnych. Do podstawowych działań w zakresie Inbound marketingu można zaliczyć:

  • prowadzenie strony i bloga firmowego;
  • optymalizację strony www oraz pozycjonowanie;
  • aktywne działania w mediach społecznościowych;
  • content marketing.

Każdy z tych elementów ma na celu taki przekaz informacji, który służy nawiązaniu i utrzymaniu trwałej relacji z klientem. Dlatego też techniki Inbound marketingu należy wykorzystywać w możliwie najszerszym zakresie, a także we współpracy z innymi dostępnymi formami dotarcia do klienta.

Jakie korzyści daje Inbound marketing?

Kompleksowe działania marketingowe oparte na znajomości zachowań klientów przynoszą wiele wymiernych korzyści. Inbound marketing daje między innymi możliwość:

  • dotarcia do najbardziej zainteresowanych zakupem klientów; jest to niezmiernie istotne podczas tworzenia strategii marketingowej; inwestycja w nieefektywne lub nieskutecznie targetowane środki przekazu reklamowego to wyrzucanie pieniędzy w błoto;
  • aktywizacji klientów; wykorzystywanie mocy social media do zaangażowania klientów w różnego rodzaju kampanie czy akcje, skutecznie zwiększa możliwość dokonania przez nich zakupu danej marki;
  • zbudowania świadomości marki; dzięki content marketingowi można skutecznie zbudować świadomość marki wśród klientów, co w znaczący sposób przekłada się na ich decyzje zakupowe;
  • dopasowanie przekazu reklamowego oraz samych reklam do potrzeb i oczekiwań klientów; irytujące pop-upy, duże banery, czy bilboardy zniechęcają klientów, którzy coraz częściej kierują się nienachalną reklamą, którą odbierają jako skrojoną pod ich potrzeby.

Celem Inbound marketingu jest zaangażowanie klienta, przyciągnięcie go do przekazu reklamowego i skuteczne wpłynięcie na podjęcie przez niego decyzji zakupowej. W tym właśnie celu stosuje się możliwości jakie daje pozycjonowanie stron internetowych, pozyskiwanie świadomych i zaangażowanych odbiorców przez social media, buduje zaufanie i wierność klientów dzięki dopasowaniu przekazu do ich potrzeb. Nie można również zapominać o atrakcyjnym blogu firmowym, wypełnionym unikalnymi treściami. Dostarczanie klientom atrakcyjnych informacji za pomocą wielu różnych kanałów komunikacji to podstawa działań współczesnego marketingu.

Jak skutecznie działać w Inbound marketingu?

Odpowiedź jest niezwykle prosta. Inbound marketing musi charakteryzować się systematycznością i długofalowym podejściem. Jedynie budując długoterminowe strategie Inbound marketingu będziemy mogli uzyskać pożądany efekt, jakim jest finalnie zwiększenie obrotów firmy. Podobnie, jak nie można osiągnąć Top3 wyników wyszukiwania w miesiąc, Inbound marketing nie przyniesie wymiernych efektów natychmiast. Celem Inbound marketingu jest dotarcie z przekazem reklamowym do najbardziej zainteresowanej, a zarazem jak największej grupy klientów. Dlatego też pojedyncze działania nie są w stanie przynieść pożądanych rezultatów. Jednak inwestycja z pewnością opłaci się długofalowo w postaci zwiększającej się stale liczbie wiernych marce i firmie klientom.

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony