Dlaczego warto prowadzić blog w e-commerce?

Dlaczego warto prowadzić blog w e-commerce?


Branża e-commerce rozwija się coraz szybciej, a zakupy internetowe stanowią aż 18% sprzedaży detalicznej na świecie! Pandemia spowodowała przeniesienie większości działań online, co z jednej strony spowodowało wzrost konkurencji, ale z drugiej dało także nowe możliwości rozwijania strategii marketingowych.

Jednym z jej elementów, na który zdecydowanie warto jeszcze mocniej stawiać w obecnym roku, jest content marketing!

Czym jest content marketing?

Jest to forma marketingu, który polega na pisaniu oraz dystrybuowaniu merytorycznych i wartościowych treści. Odpowiadają one na pytanie i potrzeby klientów, przy okazji wspierając wizerunek marki na rynku. Dwa cele w jednym – sprzedażowy i informacyjny. Jest to doskonały sposób na uzupełnienie strategii marketingowej sklepu internetowego.

Form marketingu treści jest wiele: ebooki, newslettery, opisy produktów, czy treści na blogu, ale nie ograniczają się tylko do pisania. Możesz postawić również na: infografiki, video, animacje, czy zdjęcia. W poniższym artykule skupimy się jednak na roli blogów.

Artykuły na firmowym blogu

Działania content marketingowe w sklepie internetowym powinny być poprzedzone przede wszystkim stworzeniem strategii. Artykuły na stronie to element content marketingu, który łączy w sobie wiele różnych funkcji jednocześnie. Treści powinny być różnorodne: uświadamiać klientom ich potrzeby, czy oferować wiedzę, której poszukują w konkretnej tematyce.

Nadrzędnym celem w branży e-commerce jest oczywiście sprzedaż, na którą składa się wiele pomniejszych elementów. W artykule przedstawiamy 5 argumentów, dla których warto prowadzić blog e-commerce!

#1 Budowanie wizerunku eksperta

Dzięki publikowaniu merytorycznych artykułów na blogu dzielisz się wiedzą z innymi użytkownikami. Jest to element, który wspiera coraz bardziej popularny self-service. Użytkownicy mogą samodzielnie wyszukiwać odpowiedzi na pytania, a dzięki jakościowym artykułom, Twoja marka buduje sobie wizerunek eksperta. Jako specjalista w konkretnej dziedzinie wzbudzasz zaufanie u nowych, ale także stałych klientów. W ten sposób zadbasz o customer loyalty!

Warto również zadbać o content repurposing treści. Polega to na dystrybucji elementów artykułu np. w social mediach, czy innych platformach (jakościowe miejsca do publikowania artykułów możesz znaleźć dzięki platformie Linkhouse). W ten sposób możesz dzielić się treścią i budować wizerunek specjalisty w obrębie swojej branży oraz kolejnych potencjalnych klientów.

#2 Zwiększenie ruchu na stronie

Artykuły pojawiające się na stronie są kolejnym elementem, który może skutecznie przyciągnąć odbiorców. Szukając informacji, użytkownicy trafiają na blog, a następnie mogą zostać dłużej na stronie i sprawdzić ofertę Twojej firmy.

Załóżmy, że w ofercie Twojego sklepu internetowego znajdują się ubrania dla niemowląt. Konsument szuka informacji na temat odpowiednich materiałów, ekologicznych i bezpiecznych dla dziecka. Jeżeli trafi na Twój artykuł i wyniesie z niego wartościową treść, jego dalszym krokiem może być sprawdzenie oferty sklepu. Takie działania mogą realnie wpłynąć na zwiększenie ruchu na stronie.

#3 Zwiększanie rozpoznawalności marki

Obecnie konkurencja na rynku e-commerce jest coraz większa. Musisz zatem wyróżniać się na tle innych firm w branży! Wychodź naprzeciw oczekiwaniom klientów, dzieląc się fachową wiedzą, której nie znajdą u Twojej konkurencji. Dzięki temu marka będzie stawać się coraz bardziej rozpoznawalna. Klient myśląc o konkretnym produkcie, będzie wiedział, że znajdzie go właśnie u Ciebie!

Warto również udostępniać treści na social mediach. Stworzenie ciekawych infografik, bazujących na konkretnym artykule może okazać się świetnym elementem, który przyciągnie klientów. Możesz postawić również na Facebook ADS i promować treści dla konkretnych grup odbiorczych. Dzięki temu skutecznie także przetestujesz, które osoby są najbardziej zainteresowane Twoimi treściami i do kogo warto dalej kierować kolejne artykuły.

Prowadząc bloga, możesz również wymieniać się artykułami z zaprzyjaźnionymi markami! To świetny sposób, aby zwiększać rozpoznawalność Twojej firmy, jednocześnie dostarczając użytkownikom dobrej jakości content i nowy zasób wiedzy.

#4 Pozyskanie nowych klientów

Jak przyciągnąć zupełnie nowych klientów na Twoją stronę? Tutaj może pomóc odpowiednia dystrybucja artykułu!

Jeżeli zauważasz, że konkretna treści podoba się odbiorcom, to koniecznie wykorzystaj ją dalej. Gdzie możesz się nimi podzielić?

  • Social media – udostępniaj swoje posty na Facebooku, LinkedInie, czy Twitterze. Na każdym z tych portali możesz dotrzeć do innej grupy odbiorczej, nie ograniczaj się zatem tylko do jednego!
  • Grupy Facebookowe – będąc członkiem różnych grup tematycznych lub branżowych możesz budować relacje z innymi użytkownikami. Polecając wartościowe treści, z jednej strony pokazujesz się jako ekspert, z drugiej przyciągasz na stronę zupełnie nowych użytkowników!
grupa E-commerce & Marketing w Polsce

Źródło: Facebook – grupa “E-commerce & Marketing w Polsce”

  • Quora – w tym serwisie internetowym możesz odpowiadać bezpośrednio na pytania użytkowników. Dzięki temu zawsze dotrzesz do odpowiedniej grupy odbiorczej, linkując do jakościowych artykułów na blogu firmy. Quora posiada różne wersje językowe, dlatego możesz łatwo dotrzeć do dużej ilości odbiorców np. z anglojęzycznym artykułem.
Statystyki Quora

Źródło: Statystyki Quora

Jednym ze sposobów pozyskania nowych klientów może być również…

#5 Zdobywanie wyższej pozycji w wyszukiwarkach

Tworząc wartościowe treści, zwiększasz nie tylko zaufanie użytkowników, ale także… algorytmu! Dzięki temu Twoja strona jest pozycjonowana coraz wyżej w wyszukiwarce Google. Konkretne artykuły na blogu mogą rankować lepiej niż produkty i w ten sposób osoby poszukujące konkretnych informacji trafią na Twoją stronę poprzez treści na blogu. Konsumenci najpierw dotrą do merytorycznych informacji, a dzięki linkowaniu mogą szybko przenieść się do opisanego produktu, również w Twojej witrynie.

Jak tworzyć wartościowe treści?

Już wiesz, dlaczego warto prowadzić bloga… dowiesz się również, jak tworzyć wartościowe treści. Jest to niezbędne, aby Twój blog przynosił korzyści! Na co warto zwrócić uwagę?

  • Zaplanuj tekst – pisanie rozpocznij od stworzenia struktury, stwórz H2 i H3 oraz krótko opis, co ma znaleźć się w każdym elemencie. Taka baza będzie świetnym punktem wyjścia.
  • Dobierz odpowiednią tematykę do grupy odbiorczej – pamiętaj, że tematyka artykułu powinna być dopasowana do konkretnej grupy odbiorczej. Czytelnicy nie chcą tracić swojego czasu na treści, które nie przyniosą im korzyści!
  • Używaj słów kluczowych – dzięki temu Twój artykuł będzie mógł rankować wyżej i dotrzeć do większej ilości użytkowników. Zwracaj jednak uwagę na to, żeby słowa kluczowe były umieszczone w sposób naturalny i nie na siłę. W innym wypadku efekt może być przeciwny do zamierzonego.

Przeczytaj ponownie – po napisaniu artykułu warto przeczytać go ponownie następnego dnia, lub pozwolić zapoznać się z treścią innemu pracownikowi jeszcze przed publikacją. Sprawdź, czy w tekście nie znalazły się błędy językowe lub merytoryczne. Zadaj sobie pytanie, czy tekst przynosi czytelnikowi realne korzyści!

Podsumowanie

Szacuje się, że w 2023 roku sprzedaż e-commerce będzie stanowiła prawie 22% sprzedaży detalicznej. Przy tak dużym wzroście warto stawiać zarówno na nowe technologie, ale także bazować na tym, co znane i… skuteczne! Właśnie do takich działań należy prowadzenie bloga firmowego.

Co dają nam artykuły na stronie? Przede wszystkim pozwalają budować wizerunek firmy jako eksperta w danej dziedzinie. Do tego realnie wpływają na zwiększenie ruchu na stronie, pozyskanie nowych klientów, czy zdobywanie wyższej pozycji w wyszukiwarce Google. Regularne udostępnianie jakościowych treści może także pozytywnie wpływać na customer loyalty. Każdy z elementów przeplata się i wpływa na kolejny, aby w efekcie pozytywnie oddziaływać na sprzedaż.

Tworząc jakościowe i merytoryczne treści, możesz realnie wpłynąć  na wzrost sprzedaży w Twoim sklepie internetowym!

Autor: Paulina Gawęda – W Linkhouse wspiera działania marketingowe i PR. Entuzjastka content marketingu oraz tematyki customer experience. Prywatnie studentka psychologii i miłośniczka literatury faktu.
Dlaczego warto prowadzić blog w e-commerce?
5 (100%) 1 vote

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny

Administratorem Państwa danych osobowych jest Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.
Pełna treść Polityki Prywatności