Według badań dotyczących skuteczności różnorodnych form reklamowych, e-mail marketing stawiany jest na pierwszym miejscu w kontekście efektywności i skuteczności reklamy. Działania promocyjne z wykorzystaniem mailingu stały się najczęściej wykorzystywanym kanałem bezpośredniej komunikacji z odbiorcą. Co więcej, niezwykła elastyczność e-mailingu spowodowała, że wykorzystanie tego kanału do komunikacji reklamowej ograniczone jest wyłącznie przez wyobraźnię i kreatywność marketingowców. Można zastanawiać się, czy e-mail marketing nie jest spychany na dalszy plan [...]
Dobre Rady
Problematyka powielonej treści na stronach internetowych jest zjawiskiem bardzo szerokim. Obejmuje wiele aspektów, które nie zostały poruszone w poprzednich częściach wpisu dotyczącego treści na stronach www. W tym artykule poruszę kolejne wątki związane z duplikacją treści. Ten wpis jest kontynuacją miniserii wpisów, które pojawiły się już na Widzialnym Blogu. Jeśli zaczynasz lekturę od tego wpisu gorąco, zachęcam do przeczytania najpierw poprzednich części: Duplikacja treści – największy wróg SEO Audyt powielonej treści na stronie internetowej [...]
Głównym celem każdego sklepu w Internecie jest zwiększenie sprzedaży i zysku. Niestety, konkurowanie na szybko rosnącym rynku e-commerce – a szczególnie w przypadku najbardziej popularnych branż – powoduje, że nawet szczegóły wpływają na ogólną satysfakcję klientów i wyniki sprzedażowe. Użytkownicy coraz częściej zwracają uwagę na wygląd strony i łatwość obsługi. Im prostsza i wygodniejsza jest witryna, tym większe grono odbiorców przyciąga. Ten artykuł zawiera 34 sprawdzone sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. [...]
Analiza strony pod kątem zgodności z wytycznymi Google dla webmasterów oraz zmieniającymi się ciągle algorytmami wyszukiwania to zadanie, które jest wykonywane cyklicznie w trakcie prac nad stroną www związanych z pozycjonowaniem. Ręczną analizę wspierają też narzędzia – małe i duże, płatne i darmowe. Taka analiza jest procesem, w którym należy sprawdzić kilkadziesiąt lub nawet kilkaset czynników, zarówno jeśli chodzi o dane na stronie, jak i sytuację poza nią. W nawiązaniu do moich poprzednich wpisów – Crawlery pomocne w trakcie wykonywania [...]
Dobór i planowanie słów kluczowych to podstawowe elementy budowania strategii pozycjonowania. Optymalizacja, tworzenie planu contentowego oraz linkbulding bazują na frazach, które wybieramy na samym początku. Wielu użytkowników nie jest w stanie określić, czego dokładnie szuka – wpisują więc mniej lub bardziej konkretne zapytania w Google. Oznacza to, że największa liczba potencjalnych klientów pochodzi z ruchu organicznego, czyli darmowego ruchu z wyszukiwarki Google. Nawet najbardziej atrakcyjna wizualnie i przyjazna dla użytkownika strona internetowa, bez [...]
Precyzyjne dotarcie do odpowiednich odbiorców reklamy Google Ads wymaga wykorzystania odpowiednich słów kluczowych. Należy również pamiętać o takiej konfiguracji kampanii reklamowej, aby uniknąć wyświetlania reklam osobom zupełnie niezainteresowanym ofertą. W tym celu wykorzystywane są wykluczające słowa kluczowe. Jak je znaleźć? Jak poprawnie ich używać? Jak poprawić konfigurację kampanii reklamowej i uzyskać możliwie najlepsze efekty? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym wpisie! Czym są wykluczające słowa kluczowe? Każda kampania reklamowa Google [...]
Pozycjonowanie stron internetowych jest nierozłącznie związane z contentem. Unikalne treści stanowią ogromną wartość w budowie widoczności i ruchu na stronie. Jednak nawet najlepsze artykuły z czasem tracą na swojej aktualności i wymagają, przynajmniej częściowego, odświeżenia. W takiej sytuacji można zastosować metodę „na strusia”, a więc schować głowę w piasek i nie przejmować się coraz gorszymi wynikami generowanymi przez dotychczas wysoce jakościową treść. Można również spróbować poprawić [...]
Kiedyś blog postrzegany był jako internetowy dziennik, później zaczął być wykorzystywany przez osoby dzielące się z daną społecznością swoimi zainteresowaniami czy hobby. Współcześnie blog jest niezastąpionym narzędziem dla znanych firm lub osób prowadzących jednoosobową działalność, pozwalającym na dotarcie do szerokiego grona odbiorców danych usług lub produktów. Jedynym problemem jest to, że w natłoku informacji dostępnych w sieci, trudno jest wypromować bloga na początku działalności. Jeśli masz problem dotarciem do nowych czytelników, przeczytaj [...]
Marketing internetowy, a w tym jego ważna część - SEO (ang. Search Engine Optimization) to wyjątkowo interesujący kierunek rozwoju kariery zawodowej. Specjaliści SEO są nieustannie poszukiwani na rynku pracy. To jasny sygnał, że warto rozważyć pozycjonowanie jako potencjalną ścieżkę kariery. Każda firma funkcjonująca w rzeczywistości internetowej dąży do stabilnego rozwoju i zwiększania liczby klientów właśnie poprzez działania online. Poprawnie wykonana strona internetowa oraz profesjonalne, oparte na długofalowej strategii, prowadzenie działań [...]
Każdemu, kto prowadzi własny biznes i reklamuje swoją markę w Internecie, zależy na dotarciu do jak największej liczby odbiorców. Im więcej osób wie o oferowanych przez daną firmę produktach lub usługach, tym większa szansa na to, że któraś z nich dokona konwersji. Dobrym kierunkiem, prowadzącym do realizacji tego celu, jest stworzenie listy mailingowej. Dlaczego? Dlatego, że adresy mailowe to bezcenna lista kontaktów, która dla przedsiębiorcy oznacza leady sprzedażowe, czyli namiary na potencjalnych klientów. Jak stworzyć listę mailingową, która będzie generować [...]
Czas jest zasobem. Czas to pieniądz. Czas jest związany z prędkością, także z prędkością strony internetowej. To aspekt, na który z roku na rok zwracamy coraz większą uwagę. Dzieje się tak między innymi ze względu na „aktualizację” Core Web Vitals. W tym celu webedeloperzy i pozycjonerzy poprawiają na stronach wszystko, co tylko możliwe: od minifikacji plików, przez optymalizację obrazów, korzystanie z HTTP/2, wdrożenie WebP itp. Jednak czasem przeszkody nie są natury software’owej a na poziomie hardware’a. Może się okazać, że mimo gorszej optymalizacji [...]
Social media są dla nas elementem codzienności, dziś niemal tak oczywistym jak to, że rano jemy śniadanie. Dla wielu z nas stały się platformą wyrażania opinii, ale również – zarobkowania. Blogerzy przenoszą się na Facebooka i Instagrama, ale nie rezygnują z tworzenia wpisów, robią to tylko w nieco inny sposób. Wszak prowadzenie bloga cały czas wiąże się z masą zalet. Jeśli i Ty postanowiłeś założyć swojego bloga w social mediach, powinieneś odpowiednio się do takiej działalności przygotować. Media społecznościowe kierują się swoimi prawami, [...]