Gmail Sponsored Promotions  (GSP) – kolejna forma reklamy dobrze spersonalizowanej

Gmail Sponsored Promotions (GSP) – kolejna forma reklamy dobrze spersonalizowanej


Gmail Sponsored Promotion to kolejny format reklam dostarczany przez Google, który dzięki angażującej formie oraz innowacyjności dociera do dużej grupy potencjalnych klientów. GSP może być zarówno wykorzystywane do budowania świadomości marki, zwiększania przywiązania do niej, jak i generowania leadów, a nawet sprzedaży.

Gdzie możemy znaleźć GSP?

GSP składa się z dwóch głównych elementów. Pierwszy z nich to reklama-zwiastun. Jest wyświetlana na karcie Oferty nad mailami, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerach. Jest to zwiastun, który powinien zachęcić do otwarcia wiadomości.

Kolejnym elementem jest kreacja, która pojawia się po kliknięciu w zwiastun.

Sama reklama to html z grafiką. Google zachęca, aby być kreatywnym w tworzeniu GSP i używać wszelkich dostępnych narzędzi i formatów. W reklamach można angażować użytkownika np. poprzez dodanie filmu lub formularza, który użytkownik ma wypełnić. Najważniejsze to być skutecznym. Kreacje oczywiście powinny być dostosowane do naszego celu marketingowego – czy to jest budowanie świadomości marki, czy też sprzedaż. Należy pamiętać też o tym, że dobór odpowiednich kreacji ma bardzo duże znaczenie dla skuteczności GSP.

Kierowanie reklam w GSP

Jak zwykle w usługach Google jest możliwe bardzo precyzyjne kierowanie reklam. W Gmail Sponsored Promotions jest podobnie. Reklamy możemy kierować na:

  • Słowa kluczowe – Google analizuje ostatnie 300 maili w skrzynce użytkownika i jeśli dopasuje słowa kluczowe z maili do słów z kampanii wtedy wyświetli reklamy.
  • Domeny – kierowanie na domeny, które występują w mailach. Zakładając, że użytkownik jest zapisany jest na kilka newsletterów, możemy na przykład kierować reklamy dla użytkowników, którzy otrzymują newsletter naszej konkurencji.
  • Zainteresowania – System analizuje zainteresowania na podstawie wiadomości znajdujących się w skrzynce.
  • Zawód – kierowanie reklam według zawodów.
  • Zakupy – kierowanie reklam na użytkowników, którzy dokonywali zakupów w jednej z kategorii (np. Home&Garden).

Czy Gmail Sponsored Promotions jest skuteczne?

Google dostarcza nam kolejny sposób do precyzyjnego kierowania reklam. Reklamy możemy kierować za pomocą wielu wybranych kryteriów. Dzięki temu możemy dotrzeć do konkretnych użytkowników. Według Google współczynnik otwarcia GSP wynosi 3,5%, ale należy pamiętać, że otwarcie oferty to nie wszystko. Użytkownik musi tam znaleźć ciekawą treść, dzięki której będzie chciał dokonać zakupu.

Gmail Sponsored Promotions (GSP) – kolejna forma reklamy dobrze spersonalizowanej
Ocena

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny

Administratorem Państwa danych osobowych jest Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.
Pełna treść Polityki Prywatności