Google Adwords – promowanie filmów na YouTube.


Dobrze wiecie, że oglądanie filmów na portalu Youtube jest niesamowicie wciągającym zajęciem.  Często jest tak, że chcesz pokazać znajomym tylko jeden film, coś co ci się ostatnio spodobało. Siadacie więc przed ekranem. Znajdujesz plik wideo, puszczasz, po chwili komuś przypomina się, że ostatnio widział ciekawą reklamę i „musicie to obejrzeć”. Ludzka pamięć działa na zasadzie skojarzeń, więc każdy nowy materiał sprawia, iż przypominasz sobie kolejne rzeczy, które chciałbyś komuś przedstawić. Tak mijają godziny…

Youtube.com jest to bez wątpienia zjawisko, bo w takich kategoriach musimy na to spoglądać, które zrewolucjonizowało nasz świat. Mamy dostęp to ogromnej bazy materiałów filmowych, wyszukanie interesującego nas materiału to kwestia wpisania kilku słów. Ten jeden adres internetowy stał się wręcz nieograniczoną skarbnicą informacji, wiedzy i rozrywki. Youtube ma wielki potencjał marketingowo-reklamowy. Nie jest to oczywiście żadne odkrycie, a w tym miejscu nie będę rozpisywał się nad każdą możliwością działań reklamowych nakierowanych na ten portal. Chciałbym wspomnieć o niesamowitych szansach, jakie daje nam w tym zakresie Google Adwords. Ten program reklamowy można bardzo sprawnie zaprząc do stworzenia kampanii, której celem będzie omawiany portal oraz niezliczona rzesza jego odbiorców.

Zanim jednak przystąpimy do podboju naszymi filmami Youtube.com, warto wspomnieć o arcyciekawym narzędziu pozwalającym nam zapoznać się ze statystykami użytkowników portalu. 
Youtube Insights for Audience
pozwala nam na otrzymanie informacji o tym, jakie kategorie materiałów są obecnie najpopularniejsze w dowolnym zakątku geograficznym. Możemy wyodrębnić naszą grupę do analizy podając konkretny przedział wiekowy oraz płeć odbiorców. Jak wspomniałem, filmy zostały podzielone na ogólniejsze kategorie, nie zmienia to jednak faktu, że tych rodzajów materiałów wideo mamy nadal kilkadziesiąt. Ostatecznie więc, korzystając ze wszystkich dobrodziejstw tego narzędzia, możemy określić przykładowo, że chcemy dowiedzieć się jakie filmy i teledyski były popularne w ostatnim czasie wśród mężczyzn w Polsce. W tym celu odznaczamy po prostu interesujące nas wyróżniki w panelu sterowania, w tym wypadku wybieramy „Male”, następnie „Poland” oraz „Entertainment”. Obsługa tego narzędzia jest bardzo prosta, a wiele radości i ciekawych doświadczeń może zaoferować nie tylko statystykom, marketingowcom czy socjologom.

Załóżmy teraz, że mamy firmę i ciekawy produkt, tak się składa, iż w naszym posiadaniu jest też ciekawy film wideo przedstawiający nasze przedsiębiorstwo. Bardzo zależałoby nam, aby dotrzeć z tym materiałem do szerszego grona odbiorców, niż tylko pracownicy naszej firmy.  Niestety, budżet reklamowy mamy ograniczony, a dyrektor lokalnej stacji telewizyjnej, nie był zbytnio zainteresowany możliwością nieodpłatnej prezentacji naszego wideo w prime time… Biorąc to pod uwagę, odpadają kosztowne kanały dystrybucji naszego materiału. W tym momencie jednak, przypominamy sobie o możliwościach jakie daje nam Google Adwords oraz narzędzie do promowania filmów na największym i najpopularniejszym miejscu w Internecie z tego rodzaju zawartością. I zdecydowanie powinniśmy to wykorzystać!

Google Adwords – promowanie filmów na YouTube.
Ocena

4 Komentarze

Dodaj własny
  1. 3
    Zareklamowany

    Dokładnie tak zaznaczamy i dostajemy informacje:
    The audience you have selected is too small to provide you with insights. Please go back and select another audience.

Pozostaw odpowiedź Zareklamowany Anuluj pisanie odpowiedzi

Administratorem Państwa danych osobowych jest Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.
Pełna treść Polityki Prywatności