Google Adwords – reklama na YouTube.com


Nikt nie ogląda twojego kanału filmowego na YouTube? Bardzo chciałbyś uzyskać choć kilka komentarzy pod swoimi filmami? Wiesz, że twoi potencjalni klienci oglądają określone filmy, o wąskiej tematyce i chciałbyś im coś przekazać? Masz wideo-reklamę  swojej firmy, która jest efektowna i dobrze mógłby wpłynąć na twój biznesowy wizerunek? A może wprowadzasz na rynek nowy produkt, chciałbyś go zaprezentować swojej grupie odbiorców, jednak dotychczasowa akcja z banerami nie przyniosła efektów?

W 2006 roku świat obiegła zaskakująca, a można nawet rzec szokująca, informacja o zakupie największego portalu pozwalającego na zamieszczanie filmów wideo w sieci przez potentata i dominanta na rynku wyszukiwarek, czyli, wszystkim dobrze znaną firmę Google. Większość komentatorów tego zdarzenia, nie miało wątpliwości, iż popularne, acz mało rentowne do tej pory YouTube w planach strategów Google ma stać się olbrzymią platformą reklamową oraz przedłużeniem oraz rozwinięciem sieci reklamowej korporacji z Mountain View.

Przez kilka następnych lat dane dotyczące zysków z reklam dotyczące tylko i wyłącznie przychodów z serwisu filmowego nie były podawane otwarcie do wiadomości. Tajemnicą poliszynela było jednak to, że gigantyczny portal nie przynosi spodziewanych zysków.

Minął jednak pewien czas i wydaje się, że reklamodawcy coraz bardziej przekonują się do działań reklamowych na największym portalu z materiałami wideo. Czy można się temu dziwić? Miliony odbiorców, niezliczone ilości treści wytwarzanej przez internautów, z drugiej strony rosnąca liczba oficjalnych partnerów portalu, którzy dostarczają wytworzone przez siebie profesjonalne programy i filmy. Jest to na pewno niesamowity potencjał, dobre środowisko, dla wszelkiego rodzaju działań marketingowo-promocyjnych. Wydaje się, można prorokować, iż znaczenie płatnej reklamy na YouTube będzie nadal wzrastać.

Google w ostatnim czasie zmieniało sposoby obsługi i kontaktu z reklamodawcami. Dopracowywano i edytowano formy reklamy, jakie pojawiać się mogą na YouTube. Modyfikacji ulegał sposób zarządzania materiałami reklamowymi, a ostatecznym tego efektem jest następująca obecnie pełna integracja z programem reklamowym Google Adwords. Można odnieść wrażenie, że w ostatnim czasie powstaje spójna koncepcja związana z zakresem, kierunkami i możliwościami działań marketingowych jakie Google będzie wykorzystać na portalu, który jest przedmiotem tych rozważań. Firmy, podmioty celujące w YouTube jako dogodną platformę komunikacji z odbiorcami mają tam szerokie pole manewru oraz planowania zróżnicowanych działań.

YouTube na pewno ma swoją specyfikę, decyzja o działaniach na tym portalu, a nie na przykład w wyszukiwarce Google, musi zostać podjęta w zgodzie z naszymi celami, strategią reklamową, a nawet produktami lub usługami jakie oferujemy.

Jako widzialni.pl z sukcesem prowadzimy kampanie reklamowe dla naszych klientów na YouTube. Warto wykorzystać ten portal, zwłaszcza, że prawdopodobnie nie ma na nim jeszcze twojej konkurencji…

Google Adwords – reklama na YouTube.com
Ocena

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny

Administratorem Państwa danych osobowych jest Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.
Pełna treść Polityki Prywatności