Googlowska kostka Rubika

Googlowska kostka Rubika


Kostka Rubika została wynaleziona 40 lat temu na Węgrzech. Google upamiętniło ten fakt i 19 maja zaprezentowało specjalny Doodle, a kilka dni wcześniej, na międzynarodowej konferencji, Google CEE Agency Day 2014 w Budapeszcie, niewielkich rozmiarów kostka była motywem przewodnim.

Podczas mowy rozpoczynającej konferencję w Google Ground prowadząca przypomniała o osiągnięciu swego rodaka – E. Rubika. Odwołanie do osoby wynalazcy najsłynniejszej zabawki na świecie, nad której ułożeniem głowią się dzieci i dorośli, podsumowano stwierdzeniem, że świat należy do odważnych, przedsiębiorczych wizjonerów. Tak było cztery dekady temu, tak jest dzisiaj, w czasie rewolucji informacyjnej.

Pierwsza część konferencji koncentrowała się wokół możliwości i szans, pojawiających się przed każdym człowiekiem, który korzysta ze zdobyczy techniki. Padały ważne pytania odnośnie cyfrowej przyszłości i tego, kto będzie ją tworzył. Prelegenci poprzez swoje wypowiedzi starali się zachęcić, zainspirować uczestników konferencji do poszukiwania odpowiedzi. Między innymi taką osobą był Marcus Orlovski, którego wystąpienie zrobiło chyba największe wrażenie na widzach, gdyż prowadził swój wywód ze swadą, humorem kabareciarza, ale jednocześnie rzeczowo.

Z pewnością wiele do myślenie mógł dać zgromadzonym panel dyskusyjny, dotyczący prowadzenia biznesu w oparciu o wykorzystywanie programu reklamowego Google Adwords. Trzech właścicieli firm zaprezentowało własną „drogę na szczyt”, sposób działania był jednak odmienny. Czy pracować za wszelką cenę, ze wszystkimi możliwymi klientami, czy też skoncentrować się tylko na dużych, wymagających i świadomych tego co chcą osiągnąć podmiotach?

W popołudniowych godzinach uczestnicy spotkania mogli wybrać jedną z dwóch ścieżek tematycznych: „Go Broad” lub „Go Deep”. Pierwsza dotyczyła szerszego wykorzystywania nowych czy też ulepszanych usług dostępnych w ramach Google Adwords, oraz szans biznesowych przy ich właściwym wykorzystywaniu. Natomiast sesja „Go Deep” skupiała się na analizie danych, sposobie ich czytania oraz ich najefektywniejszym wykorzystaniu. Odpowiednie użytkowanie dostępnych narzędzi, umiejętność wyciągania wniosków, a następnie wdrażanie na tej postawie nowych rozwiązań – przykładowo w kampaniach reklamowych, było wspólnym mianownikiem wystąpień w kameralnej sali Google Ground.

Podczas konferencji korzystano z aplikacji „Sli.do live poll”, która umożliwiała na bieżąco zadawanie pytań prowadzącym. Jednocześnie odbywało się głosowanie, które pytania powinny paść, gdyż większości uczestników konferencji zdawały się być interesujące.

Po części oficjalnej Google zadbało o integrację. Zaoferowano rozmaite gry i zabawy oraz zwiedzanie miasta.

Czesi i Słowacy polowali zawzięcie na siebie grając w Laser Taga (strzelanie do siebie laserowymi pociskami). Po rozegranym meczu wspólnie pili piwo, żartowali i dyskutowali o hokeju. Toczyły się także poznańsko – warszawskie pojedynki w piłkarzyki. Wyniki były generalnie remisowe.

Po konferencji Google CEE Agency Day 2014 w Budapeszcie można zastanawiać się nad tym, w którą stronę zmierza reklama internetowa i jak będzie się rozwijać. Kolejna kwestia dotyczy tego, kto ma we współczesnym świecie szukać nowych rozwiązań, wykorzystując dostępne, niespotykane wcześniej możliwości? Jak osiągnąć sukces w biznesie?

Z pewnością po budapesztańskim branżowym spotkaniu na pierwszy plan wysuwa się ważna kwestia: „Jak ułożyć tę kostkę Rubika?”

Googlowska kostka Rubika
Ocena

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny

Administratorem Państwa danych osobowych jest Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.
Pełna treść Polityki Prywatności