Internetowa Rewolucja Google Poznań
Sztandary „Internetowej Rewolucji” powiewały nad budynkami poznańskiej politechniki już od samego rana 10 marca. Imprezy organizowane przez Google, na stałe zagościły już w naszym kraju i odbywają się cyklicznie w różnych miastach. Od dawna mają miejsce konferencje promocyjno – szkoleniowe pod szyldem „Google dla Agencji”, jednak w ostatnim czasie gigant z Mountain View, postanowił też zatroszczyć się i dotrzeć do większej liczby odbiorców, nie tylko agencji marketingu internetowego.
Akcja „Internetowa Rewolucja” jest działaniem promocyjnym zakrojonym na szeroką skalę. Ważnym celem jest dotarcie do małych i średnich firm, oraz edukacja tych podmiotów w zakresie Google Adwords, czy też innych możliwości, jakie daje największa wyszukiwarka tym, którzy chcą, aby ich biznes był widoczny w internecie. Firmy są bardzo mocno zachęcane do tego, aby tworzyć wizytówki na mapach Google. Było to zauważalne podczas ostatniego spotkania, osoby zainteresowane tego rodzaju wpisem, mogły skorzystać z porad doradców na jednym ze stoisk. Ważnym elementem „Internetowej Rewolucji” jest też uświadamianie faktu, jak duże znaczenie ma dobra, funkcjonalna strona firmowa w przypadku każdego, niewielkiego nawet biznesu. Jednym z partnerów i organizatorów tego spotkania był jeden z wiodących dostawców domen na rynku polskim. Cały czas, jak wynika z badań, znaczny odsetek rodzimych przedsiębiorstw nie posiada własnej witryny, jest więc wyraźnym dążeniem „Internetowej Rewolucji” aby ten stan rzeczy zmienić.


Zdecydowanie głównym tematem konferencji był program reklamowy Google Adwords. W salach politechniki odbywały się wykłady dotyczące możliwości, potencjału i kierunków rozwoju tego programu. Wykłady były skierowane do różnych grup odbiorców, a więc studentów, firm zainteresowanych marketingiem w internecie, do agencji marketingowych oraz cykl prezentacji „dla wszystkich”. Dla każdej z tych wymienionych kategorii adresowany był inny blok tematyczny.
Oczywiście nie mogło tam zabraknąć nas, czyli przedstawicieli widzialnych.pl, konferencja była dla nas okazją do wysłuchania pracowników Google, porozmawiania z nowymi potencjalnymi klientami czy też wymiany doświadczeń z ludźmi z naszej branży.
Można się zastanawiać, jakie efekty będzie miała wzniecona w naszym kraju przez Google „internetowa rewolucja”. Czy faktycznie przyczyni się do lepszych jakościowo i bardziej intensywnych działań reklamowych przez firmy, które do tej pory nie wykorzystywały tych możliwości dostatecznie?


+ Nie ma komentarzy
Dodaj własny