preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Jak napisać dobre treści na stronę WWW? 5 sprawdzonych porad

Jak napisać dobre treści na stronę WWW? 5 sprawdzonych porad

Wartościowa treść na stronie internetowej stanowi jeden z ważniejszych elementów optymalizacji. Wciąż jednak zdarzają się sklepy, które chcą sprzedawać swoje produkty, nie umieszczając żadnych informacji na ich temat. Czy potencjalny klient zadzwoni, by zapytać o szczegóły oferty? To mało prawdopodobne. Podpowiadamy, jak przygotować teksty przydatne dla użytkowników Twojej strony, a jednocześnie poprawiające wyniki pozycjonowania.

1. Przykazanie pierwsze – unikaj duplikatów

Duplikaty, czyli skopiowane treści, stanowią prawdziwą plagę w internecie. Przeklejenie opisu producenta wydaje się być najprostszym wyjściem (być może nawet najbardziej użytecznym z punktu widzenia klienta poszukującego produktu), jednak Google pod tym względem okazuje się nieustępliwy. Strony, które zawierają duplikaty, uważa za mniej wartościowe dla użytkownika. Z tego powodu nie wyświetla ich na pierwszej, drugiej, ani nawet trzeciej stronie wyników wyszukiwania. W skrajnych przypadkach – nie pokazuje ich w ogóle. Jeśli więc zależy Ci na ruchu organicznym w witrynie, treści musisz przygotować samodzielnie.

2. Pisz językiem korzyści

Informacyjny, neutralny opis zarezerwowany jest dla dziennikarzy przygotowujących wiadomości ekonomiczne. Jeśli chcesz coś sprzedać, musisz przekonać klienta do swojego produktu lub usługi. Korzystaj z doświadczeń marketerów, poznaj i stosuj reguły wpływu społecznego Cialdiniego, używaj liczb przemawiających do wyobraźni. Skup się na argumentach emocjonalnych.

Oczywiście wszystko zależy od branży, w jakiej działasz, jednak prawie każdy opis produktu/usługi da się „podkręcić”. Zastanów się, co odróżnia Twoją ofertę od konkurencji, wyeksponuj jej atuty, przekładając je od razu na korzyści Twojego klienta, np. zamiast „Krem X spłyca zmarszczki” pisz „Dzięki stosowaniu kremu X będziesz wyglądać młodziej”.

3. Dostosuj przekaz do odbiorcy

Analizę grupy docelowej powinieneś przeprowadzić przed wprowadzeniem produktów na rynek. Jeśli wtedy pominąłeś ten krok, zastanów się teraz, kto najczęściej korzysta z Twojej strony. Czy odbiorcami są kobiety, czy mężczyźni? W jakim są wieku? Ile są w stanie wydać na zakupy w Twoim sklepie?

Z drugiej strony pomyśl o własnym wizerunku. Chcesz kreować się na eksperta? Przygotuj treści zawierające przydatne wskazówki dla użytkowników. Stosuj słownictwo branżowe. Jesteś prawnikiem albo tłumaczem? Zwróć jeszcze większą uwagę na poprawność językową.

4. Słowa kluczowe stosuj umiejętnie

Kwestia nasycenia słów kluczowych w tekście pozostaje dość kontrowersyjną. Pewne jest to, że nienaturalnie wyglądające treści nie spodobają się ani użytkownikom, ani algorytmom wyszukiwarek. Osoby odwiedzające Twoją stronę nie będą mieć dobrej opinii na Twój temat, jeśli przeczytają niegramatyczne teksty naszpikowane frazami w formie podstawowej.

Pisząc, pamiętaj o tym, że tworzysz treść dla użytkownika, nie dla wyszukiwarki. Używaj synonimów, buduj zdania poprawne stylistycznie. Google coraz lepiej posługuje się językiem polskim i z pewnością to doceni.

5. Nie publikuj tekstu od razu

Po napisaniu tekstu odpocznij od niego. Zajmij się czymś innym. Napisanym słowom daj „poleżeć”. Jeśli masz taką możliwość, poproś inną osobę o przeczytanie, przedstawienie swoich uwag i wyłapanie błędów.

Następnie przeczytaj tekst jeszcze raz. Z pewnością masz teraz ochotę coś zmienić. Gdy będziesz pewien, że opis produktu/artykuł, jest już właśnie taki, jak chciałeś, publikuj i czekaj na efekty!

Powodzenia!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony