preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Jakie katalogi wybrać?

Jakie katalogi wybrać?

Przeprowadzając w naszej firmie różne testy zauważyliśmy, jak skuteczne jest dodawanie witryn Klientów do internetowych katalogów stron. Mówimy tu oczywiście o katalogach należących do grupy tych „lepszych”. Jednak należy zdefiniować co rozumiemy pod tym pojęciem.

Dobry katalog stron niekoniecznie musi być płatny, jednak czasami warto zainwestować trochę pieniędzy. Na stronie http://www.spiskatalogow.info znajduje się wiele ciekawych pozycji, które możemy przejrzeć i wybrać te najlepsze.

Czym należy się kierować przy wyborze dobrego katalogu?

PageRank – przeważająca część katalogów posiada PR 0 lub 1. Można się pokusić o wyszukanie takich z większym wskaźnikiem, ale czasami warto zwrócić uwagę na te młode i dobrze rozwijające się,
Ilość zindeksowanych stron (zapytanie w Google site:http://www.nazwa-katalogu.pl) – może się okazać, że podstrony katalogu nie znajdują się w indeksie wyszukiwarki, co nie jest pożądanym zjawiskiem i w zasadzie powoduje, że link umieszczony w takim katalogu jest bezużyteczny;
Atrybut NoFollow – spotykana dość często praktyka właścicieli katalogów stron, którzy do linków wychodzących (np. wpisy do katalogu) dodają ten atrybut, co powoduje ich zerową wartość w kontekście pozycjonowania
Ostatnio dodawane wpisy – w przypadku pozycjonowania ma to niewielkie znaczenie, ale warto wybierać popularne katalogi z dość świeżymi wpisami,
Wiek domeny – na stronie http://www.archive.org możemy sprawdzić domenę katalogu i przekonać się, jaka jest jej historia. Jeżeli na domenę nie nałożono żadnej kary (filtr lub ban), to warto stawiać na te starsze.

Płatne katalogi stron
oferują usługę dodawania wpisów najczęściej za symboliczną opłatą (np. w przypadku katalogu zgred.pl jest to koszt wysłania smsa równy 2,44 z VAT). W przypadku niektórych z nich jest możliwość dodania ekspresowego, które jest dodatkowo płatne. Proponowane wpisy są wtedy najczęściej rozpatrywane w ciągu 24-48 godzin.

Osobna grupa to katalogi wymagające umieszczenia linka zwrotnego na naszej stronie w zamian za dodanie wpisu.

1
Komentarz
Dodaj własny
  1. 1

    […] i wiele podobnych pytań można znaleźć odpowiedzi na naszym blogu. Między innymi w artykułach Elementy strategii pozycjonowania – Katalogowanie czy też Jakie katalogi wybrać?. Odpowiedzi jednak nie są jednoznaczne. Oczywiście katalogować […]

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony