preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*
Kategoria:

Narzędzia

WHOIS – czyli jak sprawdzić, kto jest właścicielem domeny?

WHOIS – czyli jak sprawdzić, kto jest właścicielem domeny?

Jednym z pierwszych kroków, jakie należy podjąć tworząc stronę internetową jest zakup i rejestracja domeny. Podczas tej rejestracji, do domeny zostaje przypisany szereg informacji, np. dane Abonenta (osoby rejestrującej), data utworzenia domeny, czy data jej wygaśnięcia. Czasami wymarzona nazwa domeny może być zajęta. W takich przypadkach można spróbować skontaktować się z jej właścicielem. Jeśli domena nie jest używana istnieje szansa, iż właściciel będzie skłonny ją odsprzedać. Wprawdzie cena takiej domeny będzie prawdopodobnie dość wysoka, [...]

Crawlery pomocne w trakcie wykonywania audytu SEO

Crawlery pomocne w trakcie wykonywania audytu SEO

W poprzedniej części cyklu dotyczącego narzędzi, które mogą się przydać w trakcie wykonywania audytu SEO, wspominaliśmy o pakiecie aplikacji dostarczanych przez Google. W tej części przedstawimy crawlery, które zbierają dane potrzebne do analizy strony. Analiza kwestii technicznych w ramach audytu SEO jest czasochłonna. Ręczne wykonywanie takich procesów może nie dostarczyć zadowalających efektów z uwagi na konieczność przeglądu setek (czasem nawet tysięcy) podstron w poszukiwaniu błędów i problemów technicznych. Wykonując takie zadanie łatwo jest [...]

Darmowe narzędzia od Google pomocne w trakcie wykonywania audytu SEO

Darmowe narzędzia od Google pomocne w trakcie wykonywania audytu SEO

Audyt strony internetowej pod kątem SEO to dokument, który powstaje w wyniku analizy strony ze względu na szereg kryteriów onsite oraz offsite. Cechą audytu jest szczegółowość oraz szerokie podejście do tematu poprzedzone czasem pracy liczonym w godzinach. W trakcie przygotowywania dokumentu z zaleceniami, korzysta się z wielu narzędzi. Zobaczmy więc pierwszą grupę – narzędzia od Google. Ten artykuł jest początkiem serii wpisów na temat narzędzi pomocnych w trakcie audytu SEO. W każdym wpisie przedstawimy inną grupę narzędzi wraz z krótkim opisem. Oczywistym [...]

Gdzie założyć bloga? – Platformy i systemy blogowe – darmowe i płatne – Porównanie
,

Gdzie założyć bloga? – Platformy i systemy blogowe – darmowe i płatne – Porównanie

Użytkownicy internetu pragnący prowadzić własnego bloga często zadają pytanie - Gdzie założyć swojego bloga? Wyróżnić można kilka platform blogowych. Okazuje się, że wybór właściwej platformy może mieć ogromne znaczenie pod względem wyglądu, popularności oraz pozycji w wyszukiwarce. Na szczęście wiele platform swoimi specjalnymi rozwiązaniami ułatwia znacznie prowadzenie własnego bloga. Lista najpopularniejszych platform i systemów blogowych: 1. Wordpress.org (od 2003) - darmowy CMS [...]

Wyszukiwanie obrazem w Google Grafika – Poradnik

Wyszukiwanie obrazem w Google Grafika – Poradnik

Wyszukiwanie to nie tylko wpisywanie określonych fraz w pasku wyszukiwania. Od kilku lat wyszukiwarka Google udostępnia innowacyjną metodę wyszukiwania obrazami w images.google.pl. Mechanizm jest bardzo łatwy i prosty w użyciu. Wystarczy wybrać odpowiednie zdjęcie, a wynik zwróci informacje o przedmiotach widocznych na obrazie. Jak szukać obrazem w Google Grafika? Po wejściu w wyszukiwarkę Google.pl wystarczy w górnym rogu strony kliknąć pozycję z menu - Grafika. [caption [...]

Zmiana limitów indeksowania podstron w Google Search Console
, ,

Zmiana limitów indeksowania podstron w Google Search Console

W ostatnim czasie została zredukowana częstotliwość z jaką korzystać można z funkcji Pobierz jako Google w ramach narzędzia Google Search Console. Z tej funkcji narzędzia korzysta się w celu przyspieszenia indeksacji adresów podstron nowych lub takich, na których niedawno pojawiły się istotne zmiany. Po pobraniu strony możliwe jest jej zgłoszenie na dwa sposoby: przesłanie prośby o zaindeksowanie danego adresu lub przesłanie prośby o zaindeksowanie danego adresu i adresów, do których linkuje. [caption [...]

Mapa witryny XML i jej wpływ na pozycjonowanie strony
, ,

Mapa witryny XML i jej wpływ na pozycjonowanie strony

Wiele osób posiadających własną stronę www zastanawia się, jak poprawić jej indeksację w wyszukiwarkach internetowych. Najczęściej z problemem indeksacji borykają się właściciele sklepów internetowych, w których ilość adresów podstron przekracza niejednokrotnie wiele tysięcy. Rozwiązaniem w tym przypadku (oprócz popranej struktury linkowania wewnętrznego strony) okazać się może plik Sitemap.xml. Ten pozornie niewielki plik stanowi mapę, za pomocą której roboty wyszukiwarek są w stanie szybciej dotrzeć do wszystkich zasobów witryny, [...]

Google Chrome oznaczy wszystkie strony na HTTP jako niezabezpieczone
,

Google Chrome oznaczy wszystkie strony na HTTP jako niezabezpieczone

Niezależnie od tego czy Twoja strona jest prostą witryną nie zbierającą żadnych danych, czy dużym e-commercem, powinieneś korzystać z bezpiecznego protokołu przesyłania danych. Takie jest stanowisko Google, które pod pretekstem ochrony prywatności użytkowników zapowiada zmiany w przeglądarce Chrome. Zapowiedziana na lipiec 2018 roku, 68 wersja Chrome domyślnie będzie oznaczała strony działające na protokole HTTP jako niezabezpieczone. Nie ma tutaj znaczenia czy nasza witryna posiada moduł logowania, formularz [...]

Czego Polacy szukają w Google? – Podsumowanie roku w Google Trends
,

Czego Polacy szukają w Google? – Podsumowanie roku w Google Trends

Wyszukiwarka Google dla wielu ludzi stanowi wyrocznię i ma odpowiedź na każde pytanie. Jest to nieodłączny element przebywania w Internecie, który bardzo ułatwia docieranie do stron z interesującą dla użytkowników treścią.  Co roku, na podstawie wyszukiwań wszystkich użytkowników, Google tworzy podsumowanie, które mówi nam czego szukali ludzie w 2017 roku. Z roku na rok zmienia się struktura zapytań wysyłanych do Google. Stają się one coraz dłuższe i bardziej precyzyjne. W tym roku na [...]

Instagram dla firmy – jak prowadzić profil biznesowy?
, ,

Instagram dla firmy – jak prowadzić profil biznesowy?

Kiedy w 2012 roku Facebook przejmował platformę za miliard dolarów, eksperci z branży zastanawiali się czy jest to opłacalna inwestycja. Od tego czasu jednak minęło kilka lat, a specjaliści z Facebooka, wykorzystując potencjał aplikacji do dodawania zdjęć, zmienili ją w sprawną maszynę do promocji marek i biznesów. Miesięcznie z Instagrama korzysta ponad 700 milionów osób, które publikują kilkadziesiąt milionów zdjęć dziennie. Skoro więc na tej popularnej platformie znajduje się Twój klient nie może tam zabraknąć Twojej marki. Według ostatnich [...]

Nowe wytyczne dla stron AMP
, , ,

Nowe wytyczne dla stron AMP

Kilka dni temu na oficjalnym blogu Google Webmaster Central pojawiło się interesujące obwieszczenie dotyczące witryn technologii AMP. Od 1 lutego 2018 Google będzie wymagać, aby zawartość konkretnej podstrony w wersji AMP była dokładnym odpowiednikiem zawartości na tej samej podstrony w wersji oryginalnej. Powszechny debiut technologii AMP miał miejsce [...]

Nowy Messenger dla biznesu
, ,

Nowy Messenger dla biznesu

Polski Facebook ma ponad 14 miliony aktywnych użytkowników, większość z nich korzysta także z udostępnionego przez platformę Messengera, łatwego narzędzia ułatwiającego komunikację. Widząc stale rosnącą popularność komunikatora, Facebook postanowił wprowadzić udogodnienie przeznaczone dla biznesu. Nowa wtyczka do Messengera, umożliwi umieszczenie komunikatora na stronie internetowej i prowadzenie live chatu z klientem. Narzędzie jest pomocne dla firm i przedsiębiorstw kontakcie z klientami w nowy i angażujący sposób. Udostępnienie wtyczki Consumer Chat [...]