preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Narzędzie propozycji słów kluczowych – nowa odsłona

Narzędzie propozycji słów kluczowych – nowa odsłona

Jednym z filarów naszych kampanii są słowa kluczowe. To stwierdzenia banalne, ale jakże ważne. Nie zawsze i nie wszyscy zarządzający kampaniami Google Adwords zdają sobie sprawę z doniosłości tego elementu. Osoby mniej doświadczone mogą popełniać sporo błędów związanych z adekwatnym doborem wyrażeń kluczowych. Jednym z najszybciej zauważalnych uchybień jest zaniechanie korzystania z Narzędzia propozycji słów kluczowych. To bez wątpienia jedna z podstawowych aplikacji sprezentowanych nam przez Google po to, aby tworzenie kampanii Adwords było prostsze i bardziej efektywne.

Znać to narzędzie powinien więc każdy, kto miał styczność z linkami sponsorowanym Google Adwords choć w niewielkim stopniu i chociażby przez moment. W ostatnim czasie w ramach odświeżania interfejsu Adwords zauważamy coraz więcej zmian w prawie każdym elemencie panelu zarządzania kampaniami. Modyfikacje nie ominęły również wspominanej aplikacji do generowania i rozszerzania listy wyrażeń kluczowych.
Do niedawna istniała możliwość korzystania zarówno ze starej wersji narzędzia, jak i nowej, która była wówczas oznaczona jako „beta”. Obecnie do wyszukiwania słów kluczowych używać możemy tylko nowej wersji tej aplikacji.

Jaki udoskonalenia, zmiany znajdziemy w Narzędziu wyszukiwania słów kluczowych?

Najważniejsze elementy narzędzia, czyli okienka do wpisywania wyrażeń i strony internetowej, na podstawie których generować będziemy listę słów kluczowych, wyglądają bardzo podobnie jak w poprzedniej wersji tej aplikacji. Otrzymujemy jednak ważną zmianę w sposobie funkcjonowania wyszukiwarki słów. Istnieje opcja łączenia kryteriów wyszukiwania, czyli możemy podać zarówno wyrażenia, jak również stronę internetową, z której chcielibyśmy wyabstrahować słowa kluczowe. Wyniki, propozycje wyrażeń do kampanii, pochodzić będą w takiej sytuacji z obydwu źródeł.

Bardzo ciekawą opcją wydają się być możliwości filtrowania propozycji słów. Służące temu filtry znajdziemy w kolumnie po lewej stronie. Mamy możliwość modyfikacji rezultatów wyszukiwania poprzez wpisanie słów, które mają być w nich uwzględnione lub też możemy określić, jakie frazy mają nie pojawiać się w otrzymanych propozycjach. Filtry pozwalają nam zdecydowanie lepiej określić własne oczekiwania co do sugerowanej przez Google listy wyrażeń kluczowych.

Narzędzie wyszukiwania słów kluczowych jest bezpośrednio połączone z inną aplikacją, mianowicie statystykami wyszukiwarki. Po wygenerowaniu propozycji wyrażeń kluczowych, możemy zauważyć, że przy każdym z nich znajduje się ikona lupy. Po jej kliknięciu przechodzimy momentalnie do wspomnianego narzędzia, które przedstawia nam zbiór interesujących statystyk dotyczących konkretnego słowa. Możemy zapoznać się z ilością wyszukiwań na pewnym, określonym terenie, czy też w zdefiniowanych przedziałach czasowych. W tej aplikacji możemy znaleźć kolejne wartościowe hasła, słowa dla naszej kampanii, pomogą nam w tym tabele, w których wskazane będą najpopularniejsze wyszukiwania powiązane z podanym przez nas słowem oraz wyrażenia, które są przez użytkowników google wpisywane częściej w ostatnim czasie. Dowiemy się więc jakie są trendy, popularność fraz wpisywanych do wyszukiwarki, co może mieć dobry wpływ na ostateczny kształt naszej kampanii reklamowej.

Coraz większe znacznie w Google Adwords mają reklamy kierowane na telefony komórkowe. Fakt ten znalazł swoje odzwierciedlenie w dostępnych w nowym Narzędziu propozycji słów kluczowych możliwościach wyszukiwań. Jeżeli chcemy otrzymać propozycje słów, dla kampanii reklamowej tworzonej z myślą o urządzeniach przenośnych wyposażonych w przeglądarkę internetową z pełną funkcjonalnością, to musimy odznaczyć odpowiednie okienko w „Opcjach zaawansowanych”. Wtedy zaprezentowane nam wyniki dotyczyć będą właśnie telefonów komórkowych.

Podsumowując opis zmian w nowej wersji tej jakże istotnej w planowaniu kampanii aplikacji, dodać warto, że prawdopodobnie dzięki większej przejrzystości odświeżonego interfejsu, zasada działania i korzyści z używania narzędzia zostaną szybciej dostrzeżone przez nowych użytkowników Google Adwords. Interesujące jest też to, że narzędzie do wyszukiwania słów ma być nadal wzbogacane o kolejne funkcjonalności.

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony