
Global RepTrak 100® – ranking zaufania do marek
Kilka dni temu Reputation Institute zaprezentował badanie 2015 Global RepTrak 100®, które wyłoniło najbardziej renomowane marki świata. W badaniu wzięło udział 15 krajów z Europy, Azji, Ameryki Północnej i Łacińskiej. Pod uwagę były brane takie czynniki jak: produkty/usługi, innowacja, miejsce pracy, sposób zarządzania, miejsce pochodzenia marki, przywództwo, wyniki finansowe.
Ciekawe jest to, że na każdym kontynencie ranking ten wygląda inaczej.
Zaufanie do marek jest sprawą kultury, etapu rozwoju czy stopnia ekspansji marki na danym rynku. Jest dobrą wskazówką dla nowych „graczy”, jakie branże są mniej lub bardziej rozwojowe.
Globalny ranking wygląda następująco:
Jak wynika z tego rankingu, najbardziej stabilnymi markami pod kątem zaufania już od kilku lat są BMW Group, Google i Rolex. W miarę stabilną pozycję utrzymuje również Canon, Sony czy Daimler. Microsoft znalazł się w tym roku poza pierwszą dziesiątką, lądując na 11. miejscu zestawienia. Największe spadki w tym roku zanotowały Xerox, GoodYear, P&G i Honda.
Cały raport można pobrać na stronie www.reputationinstitute.com.


+ Nie ma komentarzy
Dodaj własny