Optymalizacja strony internetowej – część II


- Nagłówki (<h1><h2><h3><h4><h5><h6>)
Podobnie jak w artykułach w prasie, nagłówki pełnią rolę rozgraniczeń pomiędzy poszczególnymi fragmentami tekstu. W nagłówkach najlepiej umieszczać główne, najważniejsze dla nas słowa kluczowe. Pamiętajmy jednak o tym, iż nagłówek <h1> powinien wystąpić jedynie jeden raz. - Domena z „www” lub „bez www”
Wyszukiwarka Google ma problem z rozpoznawaniem tego, czy domena z www na początku (np.: www.widzialni.pl) jest tym samym co domena bez www na początku (np.: widzialni.pl). Czasami także nie wie, którą formę ma indeksować, przez co w wynikach wyszukiwania możemy znaleźć zarówno wyniki z www jak i bez www. Warto ustandaryzować nazwę takiej domeny. Należy na początek ustalić, która forma jest dla nas lepsza. Gdy jest to młoda strona, nie posiada linków przychodzących, wybór to sprawa gustu. Jednak gdy strona jest już jakiś czas pozycjonowana, posiada sporą liczbę linków przychodzących, to należałoby wybrać nazwę dla domeny taką, na którą kieruje większa liczba odnośników. Jeżeli mamy już wybraną dokładną formę domeny, zapisujemy taką oto regułę w pliku .htaccess na serwerze:
RewriteEngine On
Options FollowSymLinks
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^widzialni.pl$
RewriteRule ^(.*)$ http://www.widzialni.pl/$1 [R=301,L]
Plik ten jest odpowiedzialny na konfigurację niektórych właściwości serwera. W powyższym fragmencie nakazujemy przekierować cały ruch z domeny widzialni.pl na domenę www.widzialni.pl, stosując przekierowanie 301 (stałe). - Mapa strony
Gdy strona składa się z kilkudziesięciu, kilkuset bądź nawet kilku tysięcy podstron (np. sklep internetowy), warto dla takiej strony wykonać mapę w formacie xml w standardzie dla wyszukiwarek (Sitemap protocol – więcej informacji o tym protokole można znaleźć pod adresem: www.sitemaps.org). Aby wykonać taką mapę można skorzystać z programu GSiteCrawler, który w naszym odczuciu jest jednym z najlepszych na rynku, a do tego, jest całkowicie za darmo (inne programy dostępne są tutaj). Wykonaną już mapę strony możemy zgłosić do wyszukiwarek. Aby to zrobić należy w pasek adresu przeglądarki wpisać:
http://www.google.com/ping?sitemap=http://www.strona.pl/mapa.xml
http://www.yahoo.com/ping?sitemap=http://www.strona.pl/mapa.xml
Mapy zostały zgłoszone do wyszukiwarek: Google oraz Yahoo


Ciekawy i przydatny artykuł. Chcemy, by nasze serwisy były widoczne w sieci. I trudno się temu dziwić. Obecność w sieci to już dziś niemal konieczność. Tak więc, aby zostać zauważonym… pozycjonujemy. Niestety zbyt często zapominamy, że sukces przy pozycjonowaniu strony www zależy w dużej mierze od tego, jak jest ona zbudowana.