Optymalizacja – waga tytułu i treści strony


Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób skutecznie pozycjonować swoją stronę www. Oczywiście podstawową kwestią jest ustawienie title na wybrane słowa kluczowe, które nas interesują. W przypadku ich niewielkiej ilości problem ma charakter marginalny. Jeżeli jednak mamy do czynienia z dużym sklepem internetowym, gdzie ilość fraz kluczowych jest pokaźna, w takim przypadku możemy albo porozmieszczać konkretną liczbę fraz na stronę główną lub też zdecydować się na pozycjonowanie podstron serwisu. Gdy chcemy pozycjonować stronę główną np. na frazy: oświetlenie sklep, lampy sklep, oświetlenie, nowoczesne lampy, oświetlenie nowoczesne, lampy, to nie trzeba ich wypisywać kolejno po przecinku. Taki wariant spowoduje, że nasz title rozrośnie się do długości około stu znaków, a niestety – im dalej jest dana fraza ustawiona w tytule, tym ma znacznie mniejszą moc. Z reguły najbardziej po lewej stronie lądują frazy najtrudniejsze, które wymagają sporego wysiłku, aby efekty pozycjonowania były zauważalne. Można zatem poukładać powyższe frazy kluczowe dla strony, jak poniżej:

oświetlenie, nowoczesne lampysklep

W ten oto sposób mamy ustawiony title na znacznie mniejszą ilość znaków i możemy mieć pewność, że roboty Google powiążą je ze sobą. Teoretycznie mówi się o tym, że długość tytułu nie powinna przekraczać 65 znaków, jednak istnieją przesłanki ku temu, że roboty wyszukiwarki czytają znacznie dłuższe title (nawet te powyżej 100 znaków).

Kolejna ważna kwestia to nasycenie słów kluczowych w treści strony. Dzięki narzędziu Keyword Density Analyzer możemy sprawdzić, jakiej wielkości jest ten współczynnik. Zalecana wartość to 3-5 procent i raczej starajmy się, aby jej nie przekraczać. Oznacza to ni mniej ni więcej, że w trzydziestu trzech słowach w treści powinna być zawarta jedna fraza kluczowa. Warto zadbać o prawidłowe zagęszczenie fraz kluczowych, ponieważ wpływa to pozytywnie na proces pozycjonowania.

Ostatnimi czasy wiele osób wypowiadało się na temat kar nałożonych im przez wyszukiwarki za prawdopodobnie zbyt duże nasycenie fraz kluczowych w treści strony. Jeżeli chcemy uniknąć takiej sytuacji, warto nie stosować samego wymieniania interesujących nas słów, kiedy to występują one w większe ilości. Najlepszym rozwiązaniem jest umiejętne wkomponowanie je w treść. Unikajmy tworzenia treści tego typu:

oświetlenie nowoczesne, nowoczesne lampy, lampy sklep, lampy stojące, lampy wiszące, abażury, kinkiety, żyrandole

Przykład poprawnej treści:

Mamy przyjemność zaoferować Państwu niezwykle eleganckie i nowoczesne oświetlenie, w skład którego wchodzą zarówno tradycyjne jak i nowatorskie lampy wiszące oraz stojące. Z naszej oferty polecamy również takie wyroby jak abażury, kinkiety oraz dostosowane do indywidualnej aranżacji wnętrza żyrandole. Nasz sklep jest do Państwa dyspozycji przez 24 godziny na dobę.

Logicznie i naturalnie wyglądająca treść znacznie zminimalizuje ryzyko kar, które wyszukiwarki mogą nałożyć na dany serwis.

Optymalizacja – waga tytułu i treści strony
Ocena

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny

Administratorem Państwa danych osobowych jest Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.
Pełna treść Polityki Prywatności