preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*
Kategoria:

Optymalizacja

Jak dobierać słowa kluczowe?
, , , ,

Jak dobierać słowa kluczowe?

Dobór i planowanie słów kluczowych to podstawowe elementy budowania strategii pozycjonowania. Optymalizacja, tworzenie planu contentowego oraz linkbulding bazują na frazach, które wybieramy na samym początku. Wielu użytkowników nie jest w stanie określić, czego dokładnie szuka – wpisują więc mniej lub bardziej konkretne zapytania w Google. Oznacza to, że największa liczba potencjalnych klientów pochodzi z ruchu organicznego, czyli darmowego ruchu z wyszukiwarki Google. Nawet najbardziej atrakcyjna wizualnie i przyjazna dla użytkownika strona internetowa, bez [...]

Wykluczające słowa kluczowe – co musisz o nich wiedzieć?
, , ,

Wykluczające słowa kluczowe – co musisz o nich wiedzieć?

Precyzyjne dotarcie do odpowiednich odbiorców reklamy Google Ads wymaga wykorzystania odpowiednich słów kluczowych. Należy również pamiętać o takiej konfiguracji kampanii reklamowej, aby uniknąć wyświetlania reklam osobom zupełnie niezainteresowanym ofertą. W tym celu wykorzystywane są wykluczające słowa kluczowe. Jak je znaleźć? Jak poprawnie ich używać? Jak poprawić konfigurację kampanii reklamowej i uzyskać możliwie najlepsze efekty? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym wpisie! Czym są wykluczające słowa kluczowe? Każda kampania reklamowa Google [...]

Jak nadać nowe życie starej treści? – 10 pomysłów
, , ,

Jak nadać nowe życie starej treści? – 10 pomysłów

Pozycjonowanie stron internetowych jest nierozłącznie związane z contentem. Unikalne treści stanowią ogromną wartość w budowie widoczności i ruchu na stronie. Jednak nawet najlepsze artykuły z czasem tracą na swojej aktualności i wymagają, przynajmniej częściowego, odświeżenia. W takiej sytuacji można zastosować metodę „na strusia”, a więc schować głowę w piasek i nie przejmować się coraz gorszymi wynikami generowanymi przez dotychczas wysoce jakościową treść. Można również spróbować poprawić [...]

Co oznacza błąd 404 i jak go naprawić?

Co oznacza błąd 404 i jak go naprawić?

Klikając w link, natrafiasz na stronę, która nie odpowiada zawartości, której oczekiwałeś. Zamiast niej, wyświetlony zostaje komunikat o braku żądanej treści. Błąd 404 potrafi wyprowadzić z równowagi niejednego użytkownika, ale też spowodować spore problemy w pozycjonowaniu Twojej strony. Źle skonfigurowany lub też przeoczony w gąszczu innych podstron czy produktów w sklepie, może zniechęcić potencjalnych klientów do skorzystania z Twoich usług. Dowiedz się, czym jest błąd 404 i w jaki sposób go naprawić. Co to jest błąd 404? Zamiast [...]

SEO checklista dla nowej strony
,

SEO checklista dla nowej strony

Rozwój biznesu w obecnych czasach wymaga nieustannego ulepszania własnej strony internetowej. Sklep internetowy nie znajdzie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania tylko dlatego, że ma setki lub tysiące produktów. Wałka o pierwsze pozycje wymaga o wiele bardziej zaawansowanych działań. Zaawansowany audyt SEO i pozycjonowanie sklepów oraz witryn potrafią sporo kosztować, niemniej jednak dużą część poprawek można wdrożyć samodzielnie jeszcze na etapie budowy nowej strony. W takim przypadku [...]

On site SEO a off site SEO – czym się różnią?
,

On site SEO a off site SEO – czym się różnią?

Głównym celem pozycjonowania jest poprawa pozycji witryny internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Algorytmy wyszukiwarek internetowych stają się coraz bardziej zaawansowane i skomplikowane, co powoduje, że liczba czynników wpływających na postrzeganie strony internetowej przez roboty wyszukiwarek jest coraz większa. W tym artykule spróbujemy przeanalizować, czym się różni optymalizacja on site od optymalizacji off site. Zarówno optymalizacja wewnętrzna, jak i optymalizacja zewnętrzna łączą w sobie działania niezbędne dla dobrego wypozycjonowania [...]

Jak sprawdzić adres IP, hosting i serwer strony internetowej?
, ,

Jak sprawdzić adres IP, hosting i serwer strony internetowej?

Czas jest zasobem. Czas to pieniądz. Czas jest związany z prędkością, także z prędkością strony internetowej. To aspekt, na który z roku na rok zwracamy coraz większą uwagę. Dzieje się tak między innymi ze względu na „aktualizację” Core Web Vitals. W tym celu webedeloperzy i pozycjonerzy poprawiają na stronach wszystko, co tylko możliwe: od minifikacji plików, przez optymalizację obrazów, korzystanie z HTTP/2, wdrożenie WebP itp. Jednak czasem przeszkody nie są natury software’owej a na poziomie hardware’a. Może się okazać, że mimo gorszej optymalizacji [...]

Nagłówki H1, H2, H3 w pozycjonowaniu. Jaki mają wpływ na SEO?
,

Nagłówki H1, H2, H3 w pozycjonowaniu. Jaki mają wpływ na SEO?

Czytanie ściany tekstu nie jest niczym przyjemnym. Każdy z nas ma coraz mniej czasu i woli przeskanować tekst przed jego lekturą. Jeszcze lepiej, gdy daną treść „ktoś” przefiltruje i opisze, o czym tak naprawdę jest. Powierzenie tego zadania automatowi może być znacznie bardziej opłacalnym rozwiązaniem, niż powierzenie tego danemu pracownikowi. Brzmi jak marzenie? Nie do końca, jeśli tworzy się wpisy i projektuje podstrony poprawnie korzystając z nagłówków H1-H6! Czym są nagłówki w HTML i jak wyglądają? W języku HTML nagłówki domyślnie [...]

Do czego służą przekierowania stron?
,

Do czego służą przekierowania stron?

Przekierowania stron to sposób na połączenie starego, nieaktywnego adresu URL i jego działającego odpowiednika. Używając jedną linijkę kodu, możemy wskazać takie połączenie i przekierować wszystkich użytkowników wchodzących na nieaktualny adres URL na nową stronę. Podobne połączenia są ważne nie tylko dla użytkowników. Prawidłowe przekierowania wpływają w sposób bezpośredni na SEO strony i każdy specjalista powinien wiedzieć, jak działają podobne przekierowania i jak ich prawidłowo używać, aby nie stracić pozycji i wartości linków zewnętrznych. Czym [...]

Domena z WWW a bez WWW a pozycjonowanie
,

Domena z WWW a bez WWW a pozycjonowanie

Pytanie, jaka wersja domeny – z dopiskiem www czy bez – jest lepsza, często się pojawia w kontekście pozycjonowania. W tym artykule spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie. Z punktu widzenia SEO nie ma absolutnie żadnej różnicy czy pozycjonowana domena będzie mieć dopisek www, czy nie. Jest to jedynie kwestia brandingu. Natomiast należy pamiętać o tym, że wszystkie pozostałe wersje witryny muszą być przekierowane lub, jeśli stosowanie przekierowań nie jest możliwe, oznaczone jako duplikaty za pomocą tagów kanonicznych. Jak powstał dopisek www? Do [...]

Minifikacja kodu JS, CSS, HTML jak minimalizować wagę plików?

Minifikacja kodu JS, CSS, HTML jak minimalizować wagę plików?

https://widzialni.pl/wp-content/ pozbyć się rzeczy nadmiarowych czy po prostu zbędnych. Taką samą tendencję obserwujemy w świecie wirtualnym. Jeszcze kilka lat temu strony przeładowane animacjami i grafikami były na porządku dziennym. W latach 90. nadmiar rzeczy wciąż był wszechobecny - nie tylko na stronach, ale nawet papierowych wizytówkach przeładowanych kolorami (by pokazać, że kogoś stać na kolorowy wydruk :)). W kierunku minimalizmu pędzi też świat SEO i optymalizacji stron internetowych poprzez minifikowanie czy minimalizowanie plików na stronach. Co [...]

Wykresy widoczności w SEO – co można z nich wyczytać?
,

Wykresy widoczności w SEO – co można z nich wyczytać?

Specjaliści z różnych dziedzin na co dzień analizują duże ilości danych. Te przedstawiane są nie tylko w raportach czy tabelach, ale także za pomocą wykresów, w celu lepszej wizualizacji. W ramach pozycjonowania stron internetowych i ustalania strategii dalszego działania przegląda się i porównuje graficzne prezentacje danych z różnych źródeł. Osoby zajmujące się SEO na co dzień raczą swój wzrok danymi z Google Search Console, Google Analytics i narzędzi do analizy linków takich jak Ahrefs [...]