Tym razem artykuł będzie poświęcony nagłówkom HTTP, czyli kodom odpowiedzi serwera. Słowo nagłówki może być tutaj mylące, gdyż w języku polskim obejmuje zarówno informacje otrzymane bezpośrednio z serwera, jak i nagłówki w kodzie HTML[1]. Wiedzy w tym zakresie jest bardzo dużo, stąd zostanie omówiona część informacji przydatna w pozycjonowaniu i e-marketingu. Nagłówki HTTP[2] to dodatkowe dane, przesyłane [...]
Optymalizacja
Wiele osób posiadających własną stronę www zastanawia się, jak poprawić jej indeksację w wyszukiwarkach internetowych. Najczęściej z problemem indeksacji borykają się właściciele sklepów internetowych, w których ilość adresów podstron przekracza niejednokrotnie wiele tysięcy. Rozwiązaniem w tym przypadku (oprócz popranej struktury linkowania wewnętrznego strony) okazać się może plik Sitemap.xml. Ten pozornie niewielki plik stanowi mapę, za pomocą której roboty wyszukiwarek są w stanie szybciej dotrzeć do wszystkich zasobów witryny, [...]
Właściciele stron internetowych, które mają problemy z szybkim ładowaniem treści witryny, powinni zawczasu przygotować się na nadchodzące zmiany. W lipcu tego roku planowane jest wprowadzenie Google Speed Update, czyli algorytmu, który może spowodować spadki pozycji w wyszukiwarce Google. O co dokładnie chodzi? Istotna ocena szybkości ładowania witryny Czas ładowania strony internetowej jest ważną kwestią dla każdego użytkownika. Przeglądając poszczególne witryny, jeśli trafimy na taką, która [...]
Czy ukośnik w adresie URL ma znaczenie? Jeśli tak, to czy zawsze? Dlaczego właściwie powinniśmy zwracać na niego uwagę? John Mueller, rzecznik Google, poruszył temat na Twitterze w kontekście powracających co jakiś czas pytań o to, jak Google traktuje ukośniki w adresach URL. Wyjaśniając podkreśla, że to,w jaki sposób Google radzi sobie z ukośnikami, wynika z tego, jak ukośniki są domyślnie obsługiwane przez serwery. “Ukośnik po nazwie hosta lub domeny jest bez znaczenia. [...]
Strona lądowania (nazywana też stroną docelową) to typ witryny internetowej, która jest coraz częściej wykorzystywana w działaniach marketingowych. My jako użytkownicy również mamy z nimi do czynienia, często nawet nie zwracając uwagi, że właśnie znaleźliśmy się na stronie typu Landing Page. Czym jest strona docelowa? Strony tego typu łączy przede wszystkim ich funkcja - mają za zadanie skłonić użytkownika, by wykonał konkretne działanie nazywane konwersją. Konwersje mogą mieć różny charakter [...]
Krótkie, liczące 160 znaków meta description to już przeszłość. Google poinformowało, że opisy prezentowane w wynikach wyszukiwania zostają wydłużone do maksymalnie 320 znaków – oznacza to, że mamy większe możliwości dotyczące publikowanej treści. Nie jesteśmy jednak zmuszeni wydłużać meta description – krótsze opisy są równie skuteczne z punktu widzenia optymalizacji. Meta description – czym jest? Właściwa optymalizacja strony internetowej decyduje o jej widoczności. Prawidłowo dobrane [...]
Już 25 milionów domen z AMP w sieci! Przyspieszone strony mobilne nie przestają przyspieszać. Najnowsze dane giganta z Mountain View wskazują, że w sieci istnieją już ponad cztery miliardy stron AMP w 25 milionach domen. Dla porównania - zaledwie kilka miesięcy temu, w sierpniu 2017, informowaliśmy, że w sieci są dwa miliardy podstron wykorzystujących AMP w około 900 tysiącach domen. Nie sposób nie zauważyć, jak nieproporcjonalny jest wzrost liczby domen wykorzystujących AMP w stosunku do liczby podstron. O ile liczba podstron się podwoiła, o [...]
Kilka dni temu na oficjalnym blogu Google Webmaster Central pojawiło się interesujące obwieszczenie dotyczące witryn technologii AMP. Od 1 lutego 2018 Google będzie wymagać, aby zawartość konkretnej podstrony w wersji AMP była dokładnym odpowiednikiem zawartości na tej samej podstrony w wersji oryginalnej. Powszechny debiut technologii AMP miał miejsce [...]
Meta tagi to znaczniki HTML zamieszczone w sekcji <head> kodu źródłowego strony internetowej. Informują roboty wyszukiwarki o zawartości podstrony, a także ograniczają uprawnienia do odwiedzania jej. Część z nich jest widoczna także dla użytkownika, przez co ma potencjał aby zachęcić lub zniechęcić go do odwiedzenia naszego serwisu. Znacznik title Technicznie rzecz biorąc - znacznik <title> zawierający tytuł strony - nie jest meta tagiem, ale bardzo często jest wymieniany razem z pozostałymi znacznikami [...]
Jednym z aspektów technicznego SEO, bardzo ważnym z punktu widzenia wyszukiwarek jak i wygody użytkowania strony są przekierowania. Ta czynność jest bardzo często pomijana przez deweloperów w trakcie tworzenia nowej wersji strony, co niesie za sobą poważne konsekwencje dla witryny w postaci zmniejszenia jej widoczności. Jedną z gier w popularnym teleturnieju Hugo była jazda na strusiu. Użytkownik widział fragment mapy, która pozwalała mu dotrzeć do celu, a jego zadaniem było omijanie przeszkód. [...]
Mobile First Index to największa od lat zmiana w sposobie budowania rankingu Google. Budzi ona spore emocje wśród administratorów stron, marketingowców i specjalistów SEO. Ale czym naprawdę jest, a właściwie będzie MFI, z czego wynika i jakie skutki może mieć jego wprowadzenie? Mobile First Index - co to jest? Aby zrozumieć, na czym polegać będzie zmiana, która wynika z wprowadzenia indeksu Mobile First, trzeba wiedzieć, czym w ogóle jest indeks wyszukiwarki. Roboty indeksujące, czyli programy badające strony istniejące w internecie, sprawdzają zawartość [...]
Przychodzisz rano do pracy, szybki rzut oka na narzędzia sprawdzające strony i widzisz, że coś jest nie tak. Na jednej ze stron znaleziono dużo zmian w treści i meta tagach strony. Wchodzisz na stronę, łudzisz się, że to tylko błąd narzędzia w sprawdzaniu, ale jednak nie. Twoim oczom ukazują się japońskie znaki albo... [...]