preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Blog

Ile kosztuje reklama w internecie, czyli jak zainwestować pieniądze w promocję firmy w sieci?

Ile kosztuje reklama w internecie, czyli jak zainwestować pieniądze w promocję firmy w sieci?

Coraz więcej osób zaczyna zdawać sobie sprawę, że być albo nie być w internecie w dużym stopniu zależy od reklamy. Jakie środki trzeba przeznaczyć na działania marketingowe, by zaistnieć w sieci i przyciągnąć nowych klientów? Ile kosztuje promocja strony internetowej? Na te dwa z pozoru proste pytania niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Poniżej jednak znajdziesz kilka cennych porad, które pomogą Ci rozpocząć promocję Twojej firmy i zaplanować [...]

Marketing wirusowy koronawirusa. Jak wpłynął na wyszukiwarkę?
,

Marketing wirusowy koronawirusa. Jak wpłynął na wyszukiwarkę?

W świecie marketingu internetowego trzeba być non stop na bieżąco. Także z wydarzeniami medialnymi i społecznymi, którymi żyją klienci. Ostatnio bardzo topowym tematem stała się epidemia koronawirusa w Chinach, a dokładniej w mieście Wuhan. Wszelkie tego rodzaju wydarzenia mają istotne znaczenie dla sprzedaży, trendów i zachowań użytkowników, dlatego w tym wpisie przedstawię kilka reperkusji tego zjawiska. Styczeń 2020 z pewnością nie był spokojnym miesiącem. Oprócz epidemii koronawirusa miała miejsce spora aktualizacja Google, która [...]

Rich Snippets – jak praktycznie podejść do fragmentów rozszerzonych?
,

Rich Snippets – jak praktycznie podejść do fragmentów rozszerzonych?

Zajmując się pozycjonowaniem strony, warto skupić się nie tylko na czynnikach bezpośrednio wpływających na pozycje. Należy też zwracać uwagę na wyniki wyszukiwania oraz ich wygląd – jest to pierwsza rzecz, którą widzi użytkownik wpisując frazę kluczową w Google. Z kolei w wyszukiwarce, oprócz „zwykłych” wyników może wyświetlać się krótkie podsumowanie strony, wyróżnione dla użytkownika w atrakcyjny sposób. Jest to tzw. snippet. [caption id="attachment_11285" align="aligncenter" width="628"] [...]

Crawlowanie, indeksowanie i budżet crawlowania
,

Crawlowanie, indeksowanie i budżet crawlowania

Każdy, kto choć trochę interesuje się pozycjonowaniem stron internetowych w wyszukiwarce Google i ich optymalizacją, z pewnością niejednokrotnie spotkał się z pojęciem „budżetu crawlowania” (ang. crawl budget), w polskiej literaturze nazywanego często (moim zdaniem błędnie) „budżetem indeksowania”. Dlaczego uważam to określenie za błędne? Wytłumaczę to w dalszej części artykułu, w którym wyjaśnię także czym jest budżet crawlowania oraz czym różni się crawlowanie od indeksowania. Zwrócę również uwagę na niebezpieczeństwa [...]

Zbliża się koniec wsparcia dla data-vocabulary.org w wyszukiwarce Google

Zbliża się koniec wsparcia dla data-vocabulary.org w wyszukiwarce Google

Google ogłosił na swoim oficjalnym blogu, że wsparcie dla schematu danych strukturalnych data-vocabulary.org wkrótce się zakończy. Oznacza to, że ten schemat danych nie będzie już wykorzystywany do tworzenia bogatych wyników wyszukiwania. Wsparcie dla data-vocabulary.org zakończy się 6 kwietnia 2020 roku. Ostrzeżenia w Google Search Console Aby właściciele stron internetowych korzystających z data-vocabulary.org mogli przygotować się do nadchodzącej zmiany, w Google Search Console wysyłane są ostrzeżenia. Informują one o tym, że strona korzysta [...]

10 heurystyk Jakoba Nielsena, czyli co wspólnego ma SEO, UX oraz UI?
,

10 heurystyk Jakoba Nielsena, czyli co wspólnego ma SEO, UX oraz UI?

Heurystyki Nielsena powstały w celu przedstawienia uogólnionych zasad dotyczących projektowania komunikacji człowieka z maszynami. Jakob Nielsen wraz z Ralfem Molichem, na początku lat 90., przedstawił zestaw 10 zasad, które stały się podwaliną rodzących się nurtów UX (User Experience – doświadczenia użytkownika) oraz UI (User Interface – interfejs użytkownika). Obecnie, ponad ćwierć wieku od tego wydarzenia, prawie każde szkolenie dotyczące tego zakresu zaczyna się od przedstawienia tych postulatów i przynajmniej krótkiego ich omówienia. Misja [...]

Rodzaje fraz kluczowych w SEO

Rodzaje fraz kluczowych w SEO

Fraza kluczowa w kontekście pozycjonowania jest niezwykle ważna. Mówimy o doborze fraz, o ich wyszukiwalności oraz o pozycjach konkretnych fraz kluczowych. Możemy wyszczególnić kilka typów fraz, które różnią się między sobą. Pod pojęciem frazy kluczowej rozumiemy nie to, co znajduje się wewnątrz archaicznego już tagu meta keywords, lecz zapytania wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki. Jednym z zadań pozycjonera jest ich odpowiedni dobór i umieszczenie na stronie w taki sposób, by, wraz z innymi działaniami tworzącymi razem pozycjonowanie, odnieść [...]

WHOIS – czyli jak sprawdzić, kto jest właścicielem domeny?

WHOIS – czyli jak sprawdzić, kto jest właścicielem domeny?

Jednym z pierwszych kroków, jakie należy podjąć tworząc stronę internetową jest zakup i rejestracja domeny. Podczas tej rejestracji, do domeny zostaje przypisany szereg informacji, np. dane Abonenta (osoby rejestrującej), data utworzenia domeny, czy data jej wygaśnięcia. Czasami wymarzona nazwa domeny może być zajęta. W takich przypadkach można spróbować skontaktować się z jej właścicielem. Jeśli domena nie jest używana istnieje szansa, iż właściciel będzie skłonny ją odsprzedać. Wprawdzie cena takiej domeny będzie prawdopodobnie dość wysoka, [...]

Listopadowa aktualizacja algorytmu Google

Listopadowa aktualizacja algorytmu Google

W ostatnim czasie miało miejsce sporo zawirowań w wynikach wyszukiwania. Fluktuacje w pozycjach, widoczności oraz ruchu są widoczne dla wielu kategorii stron internetowych. W przeciągu ostatniego miesiąca miało miejsce kilka zmian głównego algorytmu Google. Pomimo zapewnień Google o tym, że w przedświątecznym okresie wyniki wyszukiwania nie będą zmieniać się na tyle mocno, by ranking wyszukiwania drastycznie uległ zmianie, mamy do czynienia z szeregiem aktualizacji algorytmu wyszukiwarki. Obejmują one aktualizacje głównego algorytmu, testy oraz pomniejsze [...]

Crawlery pomocne w trakcie wykonywania audytu SEO

Crawlery pomocne w trakcie wykonywania audytu SEO

W poprzedniej części cyklu dotyczącego narzędzi, które mogą się przydać w trakcie wykonywania audytu SEO, wspominaliśmy o pakiecie aplikacji dostarczanych przez Google. W tej części przedstawimy crawlery, które zbierają dane potrzebne do analizy strony. Analiza kwestii technicznych w ramach audytu SEO jest czasochłonna. Ręczne wykonywanie takich procesów może nie dostarczyć zadowalających efektów z uwagi na konieczność przeglądu setek (czasem nawet tysięcy) podstron w poszukiwaniu błędów i problemów technicznych. Wykonując takie zadanie łatwo jest [...]

Jak zbudować zaplecze SEO?
,

Jak zbudować zaplecze SEO?

Dzisiejszy wpis odpowiada na pytanie jak zbudować własne zaplecze SEO. Z treści artykułu dowiesz się na co zwrócić uwagę budując zaplecza we własnym zakresie, jakie są rodzaje zaplecz oraz jak linkować zaplecza SEO między sobą.  Tekst jest jednocześnie kontynuacją cyklu artykułów „O Zapleczach”, dlatego jeśli nie miałeś jeszcze okazji się z nimi zapoznać, albo samo pojęcie zaplecz pozycjonerskich jest Ci obce, zapraszam do lektury od pierwszego artykułu serii: Co to jest zaplecze SEO? Wiedząc [...]

Wady i zalety własnego zaplecza SEO

Wady i zalety własnego zaplecza SEO

Oczywistym jest, że każde rozwiązanie ma swoje wady oraz zalety. Zwłaszcza w bardzo szybko zmieniającym się świecie marketingu internetowego oraz pozycjonowania (SEO). Jak to wygląda w przypadku posiadania/budowy własnego dedykowanego zaplecza? Poniższy wpis jest próbą udzielenia przystępnej odpowiedzi na postawione powyżej pytanie. Jest on jednocześnie kolejnym artykułem z cyklu O Zapleczach, w którym staram się odpowiedzieć na pytanie: Co to jest zaplecze SEO? w sposób [...]