Oczywistym jest, że każde rozwiązanie ma swoje wady oraz zalety. Zwłaszcza w bardzo szybko zmieniającym się świecie marketingu internetowego oraz pozycjonowania (SEO). Jak to wygląda w przypadku posiadania/budowy własnego dedykowanego zaplecza? Poniższy wpis jest próbą udzielenia przystępnej odpowiedzi na postawione powyżej pytanie. Jest on jednocześnie kolejnym artykułem z cyklu O Zapleczach, w którym staram się odpowiedzieć na pytanie: Co to jest zaplecze SEO? w sposób [...]
Blog
Poniższy wpis to pierwsza część naszego cyklu "O zapleczach". Cykl ten jest serią artykułów, które mają na celu udzielenie przystępnej odpowiedzi na pytania związane z zapleczami, pomocne także dla osób spoza świata SEO. Powracamy do absolutnych podstaw, by zwrócić uwagę na fundamentalne terminy i ich znaczenie w codziennych działaniach, które wpływają nie tylko na użytkowników, ale funkcjonują także jako znaczące elementy działań SEO. Zapraszamy zatem do lektury pierwszego wpisu inaugurującego serię tekstów wyjaśniających fenomen zaplecz! W [...]
Google dodało nowy raport „Szybkość” w Google Search Console. Dzięki niemu możliwe jest sprawdzenie jakie podstrony naszego serwisu są wolne, a które wczytują się szybciej. Raport ten jest kolejną nową zakładką w GSC. Możemy go odnaleźć pod nazwą „Szybkość (eksperymentalne)” w zakładce Ulepszenia. Zgodnie z zapowiedziami Google będzie stopniowo dodawać nowe raporty i narzędzia do Google Search Console. Szybkość strony – nowy raport Raport podzielony jest na dwie sekcje: „Urządzenia mobilne” oraz „Wersja na komputery”. Dla [...]
Chcesz sprawdzić, kiedy najlepiej sprzedają się kwiaty, zbadać popularność hulajnóg elektrycznych albo dowiedzieć się, kiedy ludzie myślą o wymianie opon na zimowe? Możesz to zrobić w dosłownie kilka chwil… i to z użyciem jednego narzędzia - Google Trends. Co to jest Google Trends, jak z niego korzystać i dlaczego jest jednym z najlepszych narzędzi do marketingu? Odpowiedzi na te (i wiele innych pytań) znajdziesz poniżej. Czym jest Google Trends? Google Trends to autorska usługa Google, która pozwala na zbadanie popularności słów [...]
Konstruktor stron internetowych Wix jest bardzo popularnym narzędziem do tworzenia przyjaznych dla oka stron www. Postawienie strony-wizytówki na Wix nie wymaga zaawansowanej znajomości HTML ani PHP - polega jedynie na przeciągnięciu odpowiednich bloków w konstruktorze. Za pomocą tego konstruktora stworzono ponad 90 milionów stron w Internecie! Przykłady witryn stworzonych za pomocą Wix można znaleźć na stronie Wix.com. [caption id="attachment_10851" align="aligncenter" width="1024"] [...]
Ogłoszenie znalezione, zupdate’owane CV i napisany przekonywający list motywacyjny. Czeka Cię już tylko rozmowa kwalifikacyjna na wymarzone stanowisko w dziale SEO. Niezależnie czy przechodzisz kryzys wieku średniego i szukasz nowych wyzwań, czy już masz doświadczenie w zakresie pozycjonowania i chcesz spróbować sił w nowym miejscu, to musisz przestrzegać pewnych zasad, dzięki którym rozmowa kwalifikacyjna będzie czymś więcej niż tylko nieprzyjemnym wspomnieniem. [...]
Audyt strony internetowej pod kątem SEO to dokument, który powstaje w wyniku analizy strony ze względu na szereg kryteriów onsite oraz offsite. Cechą audytu jest szczegółowość oraz szerokie podejście do tematu poprzedzone czasem pracy liczonym w godzinach. W trakcie przygotowywania dokumentu z zaleceniami, korzysta się z wielu narzędzi. Zobaczmy więc pierwszą grupę – narzędzia od Google. Ten artykuł jest początkiem serii wpisów na temat narzędzi pomocnych w trakcie audytu SEO. W każdym wpisie przedstawimy inną grupę narzędzi wraz z krótkim opisem. Oczywistym [...]
Breadcrumbs, inaczej nazywane menu okruszkowym, są ważną częścią niemal każdej „dobrej” strony internetowej. Ich celem jest ułatwienie użytkownikom eksploracji witryny do konkretnych podstron oraz pokazywanie w jakim miejscu strony są aktualnie widoczne. Zazwyczaj breadcrumbs znajdują się na górze strony i używane są jako pomocnicza nawigacja wewnątrz strony internetowej. Wydawać by się mogło, że elementów związanych z nawigacją na stronach internetowych jest bardzo dużo - po co zatem dodawać kolejne elementy tego typu? [caption id="attachment_10579" [...]
Określenie Topical Authority coraz częściej pojawia się w kontekście witryn internetowych. Termin ten nie zawsze nazywany jest „po imieniu”, zwłaszcza w rozmowach z osobami spoza pozycjonerskiego świata - zyskuje on jednak na popularności każdego dnia. Często w kontekście domeny mówi się, że ma niskie albo wysokie Topical Authority - tak jak kiedyś mówiono o Page Ranku. Temu, czym jest Topical Authority i jak kształtuje świat SEO poświęcony jest poniższy artykuł. Zapraszamy do SEOnsownej lektury! Co [...]
Jesteś przedsiębiorcą. Świadczysz usługi, masz e-sklep, sprzedajesz. Oczywiście chcesz zaistnieć w sieci i pokazać w niej swoją firmę w jak najlepszym świetle, by sprzedać siebie, swoje produkty i usługi. Strona www powstała i jesteś z niej jak najbardziej zadowolony - jest funkcjonalna, a jej nowoczesna szata graficzna cieszy oko. Tylko, czy to wystarczy, by koło fortuny zaczęło się samo kręcić? Zadajesz sobie pytanie, jak możesz promować swoją stronę i czy Twoja witryna potrzebuje [...]
Google oznajmiło, że w narzędziu Google Serach Console dostępny jest nowy raport dotyczący nawigacji breadcrumb. Przedstawia on stan wdrożenia elementów danych strukturalnych naniesionych na tą nawigację. Pojawienie się tego raportu zostało ogłoszone przez Google na Twitterze Google Webmasters. Zgodnie z nową polityką Google będzie dodawać nowe funkcjonalności do GSC co dwa tygodnie. Jedną z nich jest nowy raport dotyczący danych strukturalnych w nawigacji. [...]
Co więcej, gigant dodaje także dwa nowe atrybuty linków. Jeden dla linków sponsorowanych, a drugi dla linków treści generowanych przez użytkowników. Według doniesień z Mountain View od wtorku 10 września atrybut linku nofollow (tj. rel = ”nofollow”) będzie traktowany bardziej jako podpowiedź, niż konkretne wytyczne celów rankingowych. Ponadto dodaje dwa dodatkowe atrybuty linku, które mają zapewnić nieco więcej kontekstu na temat treści, które będą linkowane. Od czasu tej zmiany, żaden dodany link z atrybutem ”nofollow” nie będzie wykorzystywany [...]