
Nowości z Google I/O
Kilka dni temu zakończyła się coroczna konferencja technologiczna prowadzona przez Google. Kilkudniowe wydarzenie Google I/O jak zawsze ob..

Nadchodzi Google MUM
Na swoim blogu inżynierowie Google zaprezentowali koncepcję algorytmu Google MUM, którego celem jest pomoc w wyszukiwaniu informacji, któr..

Dlaczego warto prowadzić blog w e-commerce?
Branża e-commerce rozwija się coraz szybciej, a zakupy internetowe stanowią aż 18% sprzedaży detalicznej na świecie! Pandemia spowodowała ..

Efekt Pigmaliona a SEO
W ludzkiej naturze leży to, że człowiek codziennie sam siebie zaskakuje. Tajemnice ludzkiego umysłu i psychologii są jeszcze w dużej mierz..

Majowa aktualizacja algorytmu
W ostatnich dniach doszło do kolejnej, niepotwierdzonej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google. Wiele sygnałów płynących ze strony nar..

Koniec z reklamowaniem książek cyfrowych
Zgodnie z najnowszymi informacjami zamieszczonymi w Google Support od 18 maja 2021 r. niemożliwe będzie promowanie książek cyfrowych w kam..

Liczba Millera – co to jest i jaki ma wpływ na SEO?
W świecie nie tylko wirtualnym, ale też rzeczywistym, istnieje wiele zasad i liczb je opisujących. Począwszy od zasady Petera, zasady Pare..

Duplikacja treści – największy wróg SEO
Powielanie treści jest jednym z często spotykanych przykładów błędów znajdowanych w czasie analizy strony internetowej w ramach procesu po..

Aktualizacja algorytmu recenzji produktów
Google ogłosiło nową aktualizację algorytmu wyszukiwania, którą nazywa aktualizacją recenzji produktów. Ta nowość ma na celu podnoszenie p..

Jak pisać skuteczne teksty reklamowe?
Google Ads to obecnie najskuteczniejszy system reklamy internetowej dostępny dla większości stron www. W ramach systemu istnieje możliwość..

Wykresy widoczności w SEO – co można z nich wyczytać?
Specjaliści z różnych dziedzin na co dzień analizują duże ilości danych. Te przedstawiane są nie tylko w raportach czy tabelach, ale także..

Zmiany w dopasowaniach słów kluczowych w kampaniach w sieci wyszukiwania
Dopasowania słów kluczowych to „core” każdej grupy reklam i każdej kampanii. Od tego, jakie dopasowanie zastosujemy względem konkretnej fr..

Spadek wyświetlanych wyników rozszerzonych w Google
Pod koniec lutego MOZ zauważył, że znacznie spadła ilość pokazywanych w wynikach wyszukiwania tzw. fragmentów rozszerzonych. Spadek jest g..

Kilka słów o HTTP/2
Standardy sieciowe zmieniają się bardzo często. Jedne technologie powstają, a inne kończą swój żywot bardzo szybko. Podczas przeglądania i..

Zmiana w granicach oceny Core Web Vitals
Google wprowadziło zmianę oceny podstawowych parametrów Core Web Vitals, które możemy zobaczyć w Google Search Console. Zmiana jest drobna..

Kanibalizacja słów kluczowych w pozycjonowaniu – czym jest i gdzie jej szukać?
Pozycjonowanie stron w Google to bardzo specyficzne zajęcie. Część czynników, które należy w ramach niego podjąć jest jasna, a część nie. ..

Nowości w Google Maps
Anglojęzyczni użytkownicy informują, że Google rozpoczyna testy nowego sposobu prezentacji danych dotyczących cen hoteli w wynikach wyszuk..

Informacje o wyniku wyszukiwania
Google wprowadza kolejne ulepszenie do strony z wynikami wyszukiwania. Tym razem będzie to specjalna zakładka, która pozwoli użytkownikowi..

O czym pamiętać w czasie pozycjonowania?
Dobrych rad nigdy za wiele, zwłaszcza jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych. Zasady, które zmieniają się bardzo szybko, są zal..

Grudniowa aktualizacja wyników wyszukiwania
Google wdrożyło dużą aktualizację algorytmu wyszukiwania nazwaną Google December 2020 Core Update. Pozycje poszczególnych fraz mogą być zm..

Google Analytics 4 – nowy sposób na analizę danych
Google ogłosiło start nowej wersji Google Analytics nazwanej GA4. Jest to milowy krok w analityce internetowej i zapowiada bardzo duże zmi..

Disavow Tool w nowym GSC
Google przenosi narzędzie do zrzekania się linków przychodzących (Disavow Tool) do nowego interfejsu Google Search Console.
Nowa odsłon..

Core Web Vitals sygnałem rankingowym
Google ogłosiło datę premiery nowych czynników rankingowych: Core Web Vitals oraz Page Experience Signals. Sygnały dotyczące jakości stron..

Black Friday – kampanie reklamowe
Zgodnie z tym, o czym wspominałem w pierwszej części naszego miniporadnika, w okresie Black Week (czyli od Black Friday do Cyber Monday) ..