Panda w Polsce – nowy algorytm Google
Jak możemy przeczytać na Blog Google Polska – algorytm dobrych jakościowo witryn o nazwie Panda wdrażany jest również w języku polskim. Przeważnie przy wprowadzaniu większych zmian w algorytmie, pracownicy Google informują o tym oficjalnymi kanałami – już po ich wprowadzeniu. Także i teraz odnoszę wrażenie, że nowy algorytm funkcjonuje już od kilku tygodni w polskiej wersji wyszukiwarki Google.
W ostatnim tygodniu lipca można było zauważyć dość znaczne zmiany w pozycjach na sporą część pozycjonowanych fraz. Osobiście zmiany te w zdecydowanej większości przypadków były zmianami pozytywnymi dla pozycjonowanych przeze mnie witryn. Również Google na swoim blogu pisze o pozytywnej reakcji użytkowników ich wyszukiwarki na poprawę jakości wyników wyszukiwania.
Cieszy mnie taki stan rzeczy i mam nadzieję, że wzrosty pozycji, które odnotowaliśmy przy wprowadzeniu nowego algorytmu świadczy o dobrym doborze technik i narzędzi służących do pozycjonowania stron internetowych.
Z pewnością nie może być mowy o ‚osiadaniu na laurach’, proces pozycjonowania i ciągłe zmiany algorytmu i pewna nieprzewidywalność działań podejmowanych przez Google sprawia, że proces pozycjonowania jest tak naprawdę procesem ciągłym. Nie wspominając już o konkurencji, która również nie śpi ;).
Jestem ciekaw jak wprowadzenie Pandy w Polsce odbierają czytelnicy bloga, czy również jesteście zadowoleni ze zmian pozycji pozycjonowanych przez Was stron?


Zadowolenie jest, negatywnych efektów póki co nie widać. Tylko radość niektórych w ostatnich dniach może być przedwczesna i spowodowana zmianą zliczania wizyt w Google Analytics 🙂
Fajnie jest widzieć jak google premiuje jakościowy content, pozycje lekko skoczyły, long tail się wydłużył. Cieszy mnie ten stan rzeczy 🙂
Jak na razie Panda nie dała się zbytnio we znaki Polskim pozycjonerom.