preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Popraw Trust Rank swojej strony

Popraw Trust Rank swojej strony

Często pozycjonując serwisy internetowe „łapię” się na tym, że staram się zdobywać wyłącznie linki dofollow oraz z konkretnym anchor tekstem. W świetle ostatnich(na przestrzeni kilku miesięcy) zmian oraz działań utrudniających oszukanie przez pozycjonerów algorytmów Google nie jest to do końca dobra technika.

Warto, a nawet trzeba zdobywać także linki nofollow, czyli takie, które nie przenoszą mocy Page Rank. Dodatkowo koniecznie zalecam pozyskanie linków z różnymi dziwnymi anchorami w stylu: zobacz stronę, strona www, odwiedź stronę czy po prostu http://www.nasza-strona.pl.

Poza tym o ile to możliwe, powinniśmy starać się pozyskiwać linki z tzw. obrazków. Na dzień dzisiejszy tego rodzaju linki są bardzo wartościowe pod względem zdobywania Trust Rank’u(czyli zaufania) naszej strony i na razie nie są uznawane jako linki spamowe. Warto np. dołączyć do systemy wymiany bannerów (nie linków!).

Jak zdobywać dobre linki ? Najlepszym sposobem jest włączenie się do dyskusji na zaprzyjaźnionych blogach czy forach. Na forach internetowych z reguły możemy dodać link w stopce co dodatkowo powinno wzmocnić naszą stronę i często są to linki dofollow. Z kolei na blogach, najczęściej są to odnośniki nofollow, a autorzy blogów pozwalają na komentowanie wyłącznie bez użycia anchorów „pozycjonujących”.

Zalecam pozyskanie linków nofollow z blogów i for w ilości 10-15% łącznej ilości linków przychodzących do naszej strony. W świetle wyszukiwarki profil naszych odnośników powinien zyskać na „naturalności”.

SEO się zmienia, dzisiaj najważniejsze nie są już linki wyłącznie dofollow i to z anchorem pozycjonującym. Zbyt duża ilość takich linków może negatywnie wpłynąć na nasz serwis. Trzeba podejść do tego z większym rozsądkiem i bardziej naturalnie linkować.

20
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Witam kolegę:)
    Fajny artykuł. Niestety narzędzi do sprawdzania TrustRank nie ma zbyt wiele, a te, które są pokazują różne wartości.

    Czy spotkałeś narzędzie do dziennego monitorowania TrustRanku? (tak by móc skonfronotwać wskaźnik z dokonanymi działaniami w przeszłości)

    I drugie pytanie, odnośnie
    linków z atrybutem nofollow z blogów i for w ilości 10-15%. Dlaczego ich aż tyle? A może raczej dlaczego tylko tyle, a nie np. 20-23%? Masz jakieś ciekawe case’y z tym związane?

    Pozdrawiam:)

  2. 2

    Ciężko z tymi narzędziami. Poznałem jak na razie 2 i one też pokazują dziwne wyniki:

    http://www.seomastering.com/trust-rank-checker.php
    http://www.trustrank.gen.tr/

    Co do komentowania na blogach. Szczerze przyznam, że to 10-15% to myślę o automatycznym komentowaniu, np Scrapeboxem 🙂 Dobrze z tym, nie przesadzić, żeby profil linków naszej strony nie był zbyt „spamowy”

  3. 3

    A co myślicie o tym jak wskazuje TrustRank opensiteexplorer.org? Jak oceniacie to narzędzie?

  4. 4

    No i wreszcie ktoś to ładnie opisał. Chyba w ogóle nie ma narzędzia do sprawdzania właśnie TR. Powyższe linki nie działają…

  5. 5

    Tak na prawdę, to w pozycjonowanie coraz bardziej wkrada się myślenie, a nie mechanizm link, link, link. Może to i dobrze. Chociaż może wtedy koszt pozycjonowania wzrośnie – trzeba będzie zacząć myśleć:)

  6. 6

    W kryzysie cena nie wzrośnie 🙁

  7. 7

    Bardzo ciekawy i obszerny artykuł,dzięki któremu dużo zrozumiałem.
    Pozdrawiam Paweł

  8. 8

    Jak znależć serwisy z wysokim trust rank, żeby można było dodać link ?

  9. 9

    Ja się powtarzam, bo pisałem o tym już w kilku miejscach, ale na dłuższą metę z Google się nie wygra. Jedyne logiczne wyjście, to działać naturalnie. Zatem wszystkie schematy w stylu: linkuję tylko z wysokich PR, 10 dziennie, szukam TYLKO wysokiego TR, nie chcę nofollow – to wszystko prędzej czy później się odbije źle. Warto działać naturalnie i to chyba klucz.

  10. 10

    Bardzo przydatny artykuł. Przydało by się też napisać więcej informacji o samej pandzie i pingwinie. Nie mniej jednak dziękujemy za cenne porady.

  11. 11

    Przydatny artykuł. Znacznie poszerzyłem spojrzenie na to wszystko. Dzieku

  12. 12

    Dzięki za te informacje na pewno będę z nich korzystał w promowaniu moich stron internetowych. Pozdrawiam

  13. 13

    Trzeba kombinować i tyle… każdy nieszablonowy pomysł może być na wagę złota w dzisiejszych czasach walki z dużym G 🙂

  14. 14

    narzędzia do sprawdzania trust ranku pokazują bardzo zróżnicowane wartości

  15. 15

    Artykuł na temat, przydało by się dodać kilka linków pokazowych gdzie można zdobyć link TR

  16. 16

    Jak dla mnie, wszystkie te parametry typu TR, PR są aktualizowane kosmicznymi metodami, wziętymi z księżyca. Nie ma szans dogodzić wielkiemu bratu i automatom oceniającym serwis. Mam wrażenie, że tylko wielkie portale mają szansę na dobre wartości.

  17. 17

    Co jeśli Trust Rank wzrasta, a Page Rank jest cały czas na tym samym poziomie. Wiem, że PR już nie ma, ale przy sprawdzaniu naszego TR widnieje też prawdopodobne aktulne PR strony ?
    Czym to idzie ? Brakiem linków prowadzących do strony, a zyskiwaniem oryginalnych tekstów/artykułów ?

    • 18

      Nie zwracałbym uwagi na „tzw. PR” (piszę tzw. ponieważ oficjalnie Google go nie pokazuję). Obecnie nie ma narzędzi, które w jakiś potwierdzony sposób sprawdzały by ten współczynnik. W ogólne należy spojrzeć z przymrużeniem oka na wszelkie współczynniki, które nie pochodzą do Google. Oczywiście są one wyznacznikiem pewnego trendu ale nie lekiem na wszystko 🙂 Z drugiej strony Google celowo nie chce podawać nam żadnych wyznaczników „jakości” domeny aby nie ułatwiać pozycjonowania. Reasumując, jeśli TR rośnie to dla mnie to jest ok i wystarczają wyznacznik rosnącej wartości domeny – tylko jechać.

  18. 19

    Dzisiaj wiele pracy należy włożyć, by utrzymać się w topach. Widzę często zmieniające się wyniki wyszukiwania na podobne hasła

  19. 20

    Dla mnie pozyskiwanie linków z for to dość duży problem. Nie każde forum ma możliwość wklejenia w stopce linku.

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony