Usługa Google Moja Firma pozwala na tworzenie firmowych „wizytówek”, które później mogą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Istnieją spore szanse, że taka strona – wizytówka, prawidłowo zoptymalizowana, zawierająca odnośnik do naszej witryny, adres, telefon oraz godziny funkcjonowania firmy, będzie się wyświetlać na interesujące nas frazy lokalne. O ile dodawanie jednej lokalizacji dla osoby, która ma już jakieś doświadczenie, jest raczej łatwe i przyjemne, to w przypadku, gdy [...]
Pozycjonowanie
Posiadając przyjazne adresy URL pomagamy użytkownikom, jak i wyszukiwarkom sprawniej poruszać się po stronie internetowej. Potencjalnie daje to przewagę nad konkurencją. Jak to osiągnąć? Oto kilka cennych wskazówek, do których warto się dostosować: krótsze adresy URL mają tendencję do uzyskiwania lepszych pozycji na stronach wyników wyszukiwania Google; jeśli URL będzie zawierać jedno lub dwa słowa kluczowe, może to pomóc w osiągnięciu wyższych pozycji; [...]
Spotkałem się ostatnio z opinią, że są lepsze i gorsze sposoby optymalizacji. Myślę, że warto spojrzeć na to inaczej: są metody skuteczne i takie, które nie działają. Usługa optymalizacji pod SEO polega na poprawieniu treści tak, aby zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarkach. Można ją wykonać na różne sposoby, które postaram się poniżej opisać. Pierwszy sposób – zmiany poprzez system CMS [...]
Jack Trout mówił „Ostatecznym polem bitwy dla marketingu jest umysł i im lepiej zrozumiesz, jak działa umysł, tym lepiej zrozumiesz, na czym polega pozycjonowanie”. Dzisiaj poruszę temat, z którym spotykam się każdego dnia podczas rozmów z Klientami: dlaczego ryczałt, a nie efekt. Temat rozliczeń w takim modelu jest kontrowersyjny, a zdania – głównie Klientów – mocno podzielone. Wpis dedykuję wszystkim moim obecnym i przyszłym Klientom, żeby zrozumieli, że nie ma nic za darmo, [...]
Przygotowując wytyczne optymalizacyjne strony internetowej klienta, często otrzymujemy od nich zapytania typu: czy wprowadzenie zmian jest konieczne? Dlaczego należy wdrożyć optymalizację? Czy dany element optymalizacji faktycznie wpłynie na proces pozycjonowania? By rozwiązać choć część pojawiających się wątpliwości, zebraliśmy najczęściej zadawane pytania i przygotowaliśmy krótkie wyjaśnienia. Mamy nadzieję, że uświadomią, jak bardzo pozycjoner ma rację, gdy wskazuje [...]
Raczej nie budzi niczyich wątpliwości to, że Google jest bardzo znaczącym graczem we współczesnym świecie. Wyszukiwarka internetowa Google jest odwiedzana przez większą liczbę użytkowników niż jakakolwiek inna strona na świecie. Zyski płynące z jej reklam to 20 miliardów dolarów rocznie, czyli niemal dwukrotnie więcej niż dziura budżetowa Polski. Obecnie firma zajmuje się pracami nad sztuczną inteligencją. [...]
Ile razy podczas zwykłej rozmowy ze znajomym zdarzyło Ci się poprosić o ,,podesłanie linka” do szczególnie ciekawego miejsca w sieci, które zachwalał ów kolega? Z pewnością wiele. Sformułowanie to możemy już zaliczyć do zestawu najczęściej używanych zwrotów. Ale czy jesteśmy w pełni świadomi, co tak naprawdę kryje się pod słowem ,,link”? Spróbuję przybliżyć trochę to pojęcie. W wygodnym poruszaniu się wśród internetowych zakamarków kluczową rolę odgrywa właśnie on – link, [...]
Kwestie moralne w pozycjonowaniu to burzliwy temat, a opinii że jest to metoda stojąca w opozycji do zdrowej konkurencji, jest naprawdę wiele. W tym wpisie postaram się rzucić trochę światła na tajemnicze SEO, skupiając się na kwestiach etycznych pozycjonowania stron internetowych. Pozycjonowanie promuje słabe strony Zarzuty względem SEO są dość jasne - manipulacja wynikami wyszukiwania pozwalająca na „wybicie się strony”, która [...]
Chociaż czas nie jest oficjalnym czynnikiem rankującym, doświadczenie wskazuje, że w rzeczywistości ma on kolosalne znaczenie dla pozycjonowania. Chcesz podskoczyć w rankingu? Do dzieła, zastosuj nasze triki i wskocz na podium. Właśnie zdradziłem Wam jedną z tajemnic z SEO. Im dłużej użytkownicy przebywają na stronie, tym wyższe pozycje zajmuje ona w wyszukiwarce. Współczesny marketing internetowy powinien [...]
Każdy właściciel sklepu internetowego chciałby, aby odwiedzało go jak najwięcej użytkowników. Im więcej użytkowników, tym większa sprzedaż – mocno uogólniam, ale taką zależność możemy zauważyć. Co zrobić, aby sklep odwiedzało coraz więcej osób? Jedną z najczęściej wykonywanych przez internautów czynności jest wyszukiwanie. Dlatego należy postarać się o to, aby nasz sklep był tam, gdzie użytkownicy go szukają. W Polsce króluje w tym zakresie wyszukiwarka Google [...]
Użytkownicy Google doskonale znają linki do podstron, które często pojawiają się pod pierwszym wynikiem wyszukiwania, szczególnie dla marki lub specjalnej strony internetowej. Dają użytkownikom opcję szybkiego nawigowania, w celu znalezienia interesującej treści, bez konieczności odwiedzania strony głównej. Linki do podstron inaczej linki witryny są użyteczne dla konsumenta i niezwykle ważne dla marki, ponieważ spychają resztę wyników na niższe pozycje, dając domenie pierwsze, [...]
W narzędziach Google Search Console (dawnych Narzędziach Google dla Webmasterów) widnieje sekcja, w której na bieżąco wyświetlane są nałożone na domenę działania ręczne od Google, potocznie nazywane również karami bądź filtrami ręcznymi. Sekcja ta udostępniona została Webmasterom dnia 8 sierpnia 2013r. Co zatem dokładnie można znaleźć w zakładce „Działania ręczne”? Podpowiadamy w krótkim przeglądzie działań. Po przejściu w narzędziu Search Console do zakładki Ruch [...]