preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*
Kategoria:

Pozycjonowanie

Speed Update i nowy czynnik rankingowy Google
, ,

Speed Update i nowy czynnik rankingowy Google

Właściciele stron internetowych, które mają problemy z szybkim ładowaniem treści witryny, powinni zawczasu przygotować się na nadchodzące zmiany. W lipcu tego roku planowane jest wprowadzenie Google Speed Update, czyli algorytmu, który może spowodować spadki pozycji w wyszukiwarce Google. O co dokładnie chodzi? Istotna ocena szybkości ładowania witryny Czas ładowania strony internetowej jest ważną kwestią dla każdego użytkownika. Przeglądając poszczególne witryny, jeśli trafimy na taką, która [...]

Ukośnik na końcu adresu URL a stanowisko Google
, ,

Ukośnik na końcu adresu URL a stanowisko Google

Czy ukośnik w adresie URL ma znaczenie? Jeśli tak, to czy zawsze? Dlaczego właściwie powinniśmy zwracać na niego uwagę? John Mueller, rzecznik Google, poruszył temat na Twitterze w kontekście powracających co jakiś czas pytań o to, jak Google traktuje ukośniki w adresach URL. Wyjaśniając podkreśla, że to,w jaki sposób Google radzi sobie z ukośnikami, wynika z tego, jak ukośniki są domyślnie obsługiwane przez serwery. “Ukośnik po nazwie hosta lub domeny jest bez znaczenia. [...]

Strona Landing Page – co to jest i jak ją pozycjonować?
,

Strona Landing Page – co to jest i jak ją pozycjonować?

Strona lądowania (nazywana też stroną docelową) to typ witryny internetowej, która jest coraz częściej wykorzystywana w działaniach marketingowych. My jako użytkownicy również mamy z nimi do czynienia, często nawet nie zwracając uwagi, że właśnie znaleźliśmy się na stronie typu Landing Page. Czym jest strona docelowa? Strony tego typu łączy przede wszystkim ich funkcja - mają za zadanie skłonić użytkownika, by wykonał konkretne działanie nazywane konwersją. Konwersje mogą mieć różny charakter [...]

Marketing szeptany w Internecie – jak przeprowadzić kampanię?
,

Marketing szeptany w Internecie – jak przeprowadzić kampanię?

Co najlepiej działa na zyskanie posłuchu w hałaśliwym miejscu? Ściszenie głosu. Podobnie sytuacja wygląda w internecie. Jeśli pragniesz dotrzeć do nowych odbiorców, zastosuj szeptany marketing, który jest skutecznym i efektywnym narzędziem marketingowym. Marketing szeptany polega na dotarciu do odbiorców za pomocą spontanicznego przekazu. Jego celem jest promowanie marki, produktu lub usługi przez internet. Prowadzenie działań w zakresie marketingu szeptanego, mimo zawartego w definicji „spontanicznego [...]

Przyspieszone strony mobilne zyskują na popularności
, ,

Przyspieszone strony mobilne zyskują na popularności

Już 25 milionów domen z AMP w sieci! Przyspieszone strony mobilne nie przestają przyspieszać. Najnowsze dane giganta z Mountain View wskazują, że w sieci istnieją już ponad cztery miliardy stron AMP w 25 milionach domen. Dla porównania - zaledwie kilka miesięcy temu, w sierpniu 2017, informowaliśmy, że w sieci są dwa miliardy podstron wykorzystujących AMP w około 900 tysiącach domen. Nie sposób nie zauważyć, jak nieproporcjonalny jest wzrost liczby domen wykorzystujących AMP w stosunku do liczby podstron. O ile liczba podstron się podwoiła, o [...]

Depozycjonowanie stron – czym jest i jak się bronić?
,

Depozycjonowanie stron – czym jest i jak się bronić?

Zajmując się pozycjonowaniem stron internetowych niejednokrotnie byłem pytany o to, jak obniżyć pozycję strony w Google i czy to w ogóle możliwe? Zaznajomieni z branżą znają lub przynajmniej słyszeli termin ‘negatywne SEO’, czyli pospolicie depozycjonowanie. Czym jest depozycjonowanie? Negatywne SEO to zespół zabiegów i czynności, które można wykonać w środowisku internetowym, a które mają na celu ogólne obniżenie jakości i widoczności strony lub wyrzucenie jej z rankingu dla konkretnych słów kluczowych. Zabiegi, które obejmuje depozycjonowanie, [...]

Nowe wytyczne dla stron AMP
, , ,

Nowe wytyczne dla stron AMP

Kilka dni temu na oficjalnym blogu Google Webmaster Central pojawiło się interesujące obwieszczenie dotyczące witryn technologii AMP. Od 1 lutego 2018 Google będzie wymagać, aby zawartość konkretnej podstrony w wersji AMP była dokładnym odpowiednikiem zawartości na tej samej podstrony w wersji oryginalnej. Powszechny debiut technologii AMP miał miejsce [...]

Zrzekanie się linków przychodzących, czy to konieczne?
, ,

Zrzekanie się linków przychodzących, czy to konieczne?

W ostatnim Hangoucie z Johnem Muellerem padło kilka interesujących zdań na temat działania narzędzia do zrzekania się linków przychodzących, które jest częścią Google Search Console. John powiedział, że korzystanie z tego narzędzia jest konieczne właściwie tylko wtedy, gdy na administrowanej stronie pojawił się filtr ręczny, ale wymienił również inne sytuacje, w których warto do niego sięgnąć. Jeśli pracownik Google ocenił linki strony na tyle nisko, by nałożyć jej filtr ręczny, a nie mamy bezpośredniej czy pośredniej możliwości usunięcia [...]

Wpływ Social Media na pozycjonowanie
, ,

Wpływ Social Media na pozycjonowanie

Ogólna zasada jest prosta. Jeśli chcesz pozyskiwać duży, kaloryczny ruch na swoją stronę internetową, rozsiąść się wygodnie w TOPach wyników wyszukiwania, aktywność w mediach społecznościowych jest koniecznością. Nie jest to jednak sytuacja przyczynowo-skutkowa. Duża aktywność w Social Media nie ma bezpośredniego wpływu na pozycje w wynikach wyszukiwania. Istnieje tu jednak ewidentna zależność. Strony zajmujące wysokie pozycje w SERPach z reguły mogą pochwalić się sporą aktywnością w mediach społecznościowych. Skąd zatem ta korelacja między [...]

Co to są meta tagi? Znaczniki meta a pozycjonowanie
,

Co to są meta tagi? Znaczniki meta a pozycjonowanie

Meta tagi to znaczniki HTML zamieszczone w sekcji <head> kodu źródłowego strony internetowej. Informują roboty wyszukiwarki o zawartości podstrony, a także ograniczają uprawnienia do odwiedzania jej. Część z nich jest widoczna także dla użytkownika, przez co ma potencjał aby zachęcić lub zniechęcić go do odwiedzenia naszego serwisu. Znacznik title Technicznie rzecz biorąc - znacznik <title> zawierający tytuł strony - nie jest meta tagiem, ale bardzo często jest wymieniany razem z pozostałymi znacznikami [...]

Jak ustawić wersję AMP jako domyślną stronę mobilną?
, ,

Jak ustawić wersję AMP jako domyślną stronę mobilną?

Jeśli strona posiada wersję AMP i desktopową, ale nie wersję mobilną, Google zaindeksuje domyślnie i pokaże w rankingach wersję desktopową. Taka informacja została potwierdzona w wideokonferencji z Johnem Muellerem z Google. Sam Mueller był zdania, że sytuacja jest czysto teoretyczna, ponieważ witryny, które tworzą wersję AMP, mają już zazwyczaj wersje mobilne. https://www.youtube.com/watch?v=doZmFrfIjJE&feature=youtu.be&t=32m21s Administrator strony, która ma tylko wersję desktopową i AMP, może więc wskazać wersję AMP jako domyślną dla urządzeń mobilnych. [...]

Wybór domeny internetowej – czym się kierować, a czego unikać?
,

Wybór domeny internetowej – czym się kierować, a czego unikać?

Nieważne, czy prowadzisz firmę, planujesz otworzyć sklep internetowy czy też założyć bloga – podstawą zaistnienia w sieci jest wybór, a następnie zakup dobrej domeny internetowej. Zastanawiasz się, jakie parametry należy sprawdzić przed zakupem domeny oraz jakich domen unikać? Czy warto kupić domenę z historią i linkami oraz czy nazwa domeny ma wpływ na pozycjonowanie strony www? Odpowiedzi na te i wiele więcej pytań znajdziesz w poniższym poradniku. Wybór odpowiedniej domeny [...]