preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*
Kategoria:

Pozycjonowanie

Co to jest thin content i duplicate content?
,

Co to jest thin content i duplicate content?

Content is king! Odkąd Google zaczęło przykładać większą wagę do jakości treści, tego typu stwierdzenia zyskały na popularności. Faktycznie zawartość witryny jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych i z tego powodu na stronach pojawia się coraz więcej tekstów. Jednak nawet w tych, wydawałoby się, prostych działaniach można trafić na kilka pułapek, potencjalnie problematycznych dla naszego serwisu. Treść jest ważna zarówno dla klientów, którzy chcą zdobyć więcej informacji o interesującym ich produkcie, jak i dla robotów Google, które [...]

Google Mobile-First Index – co to jest i jak się przygotować?
,

Google Mobile-First Index – co to jest i jak się przygotować?

Mobile First Index to największa od lat zmiana w sposobie budowania rankingu Google. Budzi ona spore emocje wśród administratorów stron, marketingowców i specjalistów SEO. Ale czym naprawdę jest, a właściwie będzie MFI, z czego wynika i jakie skutki może mieć jego wprowadzenie? Mobile First Index - co to jest? Aby zrozumieć, na czym polegać będzie zmiana, która wynika z wprowadzenia indeksu Mobile First, trzeba wiedzieć, czym w ogóle jest indeks wyszukiwarki. Roboty indeksujące, czyli programy badające strony istniejące w internecie, sprawdzają zawartość [...]

Głównym czynnikiem rankingowym w Google jest…

Głównym czynnikiem rankingowym w Google jest…

https://widzialni.pl/wp-content/zczebla mają wiarygodne informacje na temat tego, w jaki sposób funkcjonują algorytmy rankingowe. Dlatego też specjaliści SEO w poszukiwaniu wskazówek zwracają się do przedstawicieli Google. Zwykle pytania padają na Twitterze, który pozwala na szybką i zwięzłą komunikację. Z obu zalet tej platformy skorzystał John Mueller, odpowiadając na pytanie, które z pewnością dręczy wszystkich zajmujących się pozycjonowaniem stron. https://twitter.com/JohnMu/status/905343694391439361 Trzeba [...]

Czy brak strony w cache Google to oznaka niskiej jakości zawartości?
,

Czy brak strony w cache Google to oznaka niskiej jakości zawartości?

Brak strony w pamięci podręcznej Google nie świadczy o jej niskiej jakości. Fakt, że dana strona nie znajduje się w pamięci podręcznej (cache Google) indeksu wyszukiwarki nie świadczy o tym, że jest niskiej jakości - potwierdza w jednym z ostatnich tweetów John Mueller, rzecznik Google. Aby sprawdzić, jaka wersja naszej strony znajduje się w cache Google, należy wpisać jej adres do wyszukiwarki, poprzedzając go komendą “cache:” np.: cache:widzialni.pl. Brak wersji strony zapisanej w cache nie oznacza, że została źle oceniona przez algorytm Google. [...]

Linki wewnętrzne i zewnętrzne w ocenie Google
,

Linki wewnętrzne i zewnętrzne w ocenie Google

Określając wartość linków, Google stosuje kalkulacje oparte na zupełnie odrębnych formułach dla linków wewnętrznych i zewnętrznych - potwierdził kilka dni temu John Mueller. Mueller, jeden z rzeczników wyszukiwarki, odniósł się do pytania zadanego przez użytkownika Twittera. "Cześć @JohnMu czy są różnice w formułach obliczenia wyniku/siły wewnętrznych i zewnętrznych (linków)?" "Zdecydowanie." - odpowiedział lakonicznie Mueller. https://twitter.com/JohnMu/status/897786288111321089 Czym są linki zewnętrzne? Linki zewnętrzne to hiperłącza, [...]

Aktualizacja wskazówek Google dotyczących jakości stron
,

Aktualizacja wskazówek Google dotyczących jakości stron

Kilka dni temu Google zaktualizowało swój dokument zawierający wskazówki jakościowe dla raterów, pomocne w trakcie ręcznej oceny strony pod kątem jakościowym. Zmiany dotyczą wyników w innych językach niż angielski. Ostatnia aktualizacja tego dokumentu miała miejsce w marcu i dotyczyła kwestii związanych z treścią serwisu. Obecne poprawki wpływają na wyniki wyszukiwania dla stron w językach innych niż angielski. Zdaniem Jennifer Slegg, która jako pierwsza odkryła zmianę w dokumencie, zasadniczą zmianą są nowe wytyczne dotyczące stron [...]

Czy rozmiar pliku CSS wpływa na pozycje w Google?
,

Czy rozmiar pliku CSS wpływa na pozycje w Google?

Rozmiar pliku CSS nie ma negatywnego wpływu na widoczność strony w rankingu - zgodnie z zapewnieniami Johna Muellera, jednego z rzeczników wyszukiwarki Google, który odniósł się do tematu na Twitterze. "Rozmiar pliku CSS nie jest zazwyczaj problemem (jeśli nie jest liczony w dziesiątkach MB)" https://twitter.com/JohnMu/status/894639539964325888 Oczywiście to  - jeśli wierzyć słowom Muellera - co nie jest problemem dla Google, może być problemem dla użytkowników. Im większy plik CSS, tym dłuższy czas ładowania strony, a dane odnośnie zachowań [...]

15 czynników na stronie, które możesz zepsuć, robiąc SEO
,

15 czynników na stronie, które możesz zepsuć, robiąc SEO

Optymalizacja strony dla wyszukiwarki to proces, który następuje po analizie strony pod względem zgodności z wytycznymi Google dla webmasterów. Optymalizacja wpływa na poprawę wielu czynników na stronie istotnych z perspektywy SEO. W trakcie optymalizacji zdarzają się błędy. Część z nich może być spowodowana niedokładną analizą, jednak po części są niejako wbudowane w skrypt – występują w domyślnej instancji sklepu czy platformy blogowej. Poniżej przedstawiamy główne problemy związane z optymalizacją pod SEO. [...]

Witryny wielojęzyczne a SEO
,

Witryny wielojęzyczne a SEO

Prowadzenie działalności na rynku globalnym łączy się z koniecznością zadbania o efektywną komunikację z klientami na całym świecie. Firmowa strona internetowa stanowi dobrą wizytówkę, która pomaga odwiedzającym zapoznać się z oferowanym przez nas produktem, bądź usługą. Istotnym jest zatem przystosowanie jej do potencjalnego użytkownika, umożliwiając spersonalizowanie witryny dla jego wygody. Największym wyzwaniem w dziedzinie personalizacji jest przezwyciężenie bariery językowej – kwestii, z którą boryka się wiele międzynarodowych [...]

Projektowanie witryny zgodnie z zasadami SEO – Aspekty treściowe
, ,

Projektowanie witryny zgodnie z zasadami SEO – Aspekty treściowe

Projektowanie nowej wersji strony czasami trwa bardzo długo. Jest podzielone na różne etapy, od zbierania wymagań, kodowania, grafiki po uzupełnianie stron treścią. Tak przygotowana witryna często zastępuje obecną stronę klienta. Od wiedzy project managerów i developerów zależy to, czy nowa strona nie popsuje procesu pozycjonowania oraz efektów wypracowanych na przestrzeni lat pracy nad stroną. Poniżej przedstawiam kilka zasad [...]

Upiększ swoje SERPy i zwiększ CTR
, ,

Upiększ swoje SERPy i zwiększ CTR

Wysokie pozycje w wynikach naturalnych to nie wszystko, liczy się także klikalność (ang. CTR). Oczywiście nic nie przebije pozycji TOP1, jednak gdy nasza witryna pojawia się trochę niżej w wynikach wyszukiwania warto pomyśleć o zwiększeniu klikalności z wyników wyszukiwania. W ekstremalnych przypadkach może się okazać, że ilość wejść na naszą witrynę będzie większa niż na tą domenę, która znajduje się wyżej w SERP’ach. Sposoby na zwiększenie CTR z wyników [...]

Pozycjonowanie vs. Google AdWords. Co jest lepsze – SEO czy PPC?
,

Pozycjonowanie vs. Google AdWords. Co jest lepsze – SEO czy PPC?

Zadajesz sobie pytanie, która formę reklamy w Internecie wybrać? Zastanawiasz się pomiędzy wyborem usługi pozycjonowania stron internetowych a kampanią reklamową Google AdWords? Pytanie, które często zadają Klienci, brzmi: "Co jest lepsze, pozycjonowanie czy AdWords?". Nie ma prostej, jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Tak naprawdę bardzo dużo zależy od aktualnej sytuacji, w której znajduje się [...]