Możliwość szybkiego i bezproblemowego skorzystania z witryny sprawia, że użytkownik chętnie zapozna się z przedstawioną treścią i na chwilę się u nas zatrzyma. Co więcej, kiedy następnym razem będzie szukał analogicznych informacji, zwiększa się szansa, że to od naszej witryny rozpocznie poszukiwania. W związku z tym podczas planowania wszelkich działań z zakresu optymalizacji danej witryny na pierwszym miejscu należy stawiać potencjalnego użytkownika – jego wygodę i przyjemność czerpania wiedzy z treści zawartych na stronie. [...]
Pozycjonowanie
Od dłuższego czasu Google zwiększa użyteczność swojej wyszukiwarki dla użytkowników mobilnych. Ich liczba jest już na tyle duża, że gigant branży musiał iść z duchem czasu. Po Rich Snippets pora na kolejną nowość - Rich Cards Rich Cards zostały wprowadzone początkowo w USA w 2016, a niedawno (28. Marca 2017) Google zaczęło wprowadzać je też w innych krajach. Po sukcesie Rich Snippets postanowiono rozszerzyć możliwości prezentowania wzbogaconych treści dla użytkownika. Wyniki w założeniu [...]
W dniu 8 marca Google wprowadziło kolejną aktualizację algorytmu, tym razem celując w strony zawierające treści stosunkowo niskiej jakości. Wszystko wskazuje na to, że celem wdrożenia algorytmu „Fred” było obniżenie pozycji witryn nastawionych głównie na generowanie zysków z programów partnerskich i reklam. Jak łatwo można się domyślić, wiele witryn odnotowało spore spadki sięgające nawet 70-80% ruchu organicznego w porównaniu z okresem sprzed aktualizacji. Oficjalnie Google nie potwierdziło wdrożenia nowego algorytmu, lecz specjaliści [...]
Google Maps jest jedną z najpopularniejszych usług oferowanych przez giganta z Doliny Krzemowej. Współcześnie oferuje nie tylko możliwość przeglądania map, zdjęć panoramicznych czy wyszukiwania połączeń komunikacyjnych. Z upływem czasu wachlarz opcji rozbudowano pod kątem współpracy z firmami i organizacjami, dając im narzędzie do darmowej promocji. Usługa Google Moja Firma, ściśle zintegrowana z serwisem Google Maps, daje możliwość utworzenia spersonalizowanego profilu prowadzonej działalności – udostępniając w prosty sposób dane [...]
Pozycjonowanie strony daje nam możliwość znalezienia się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania – docelowo na pierwszym miejscu. Jeśli to za mało możemy zainwestować w działania PPC i zająć jedną z pozycji zarezerwowanych dla reklam Google AdWords. Jest jednak możliwość, aby nasza strona pojawiła się jeszcze wyżej! Wszystko za [...]
Google "niepokoiło" nas aktualizacjami algorytmu o nazwie Pingwin od wielu lat. W pamiętnym 2012 roku branżę SEO owiała czarna chmura. Pozycjonowanie poprzez zdobywanie odnośników przychodzących do stron nie było już takie łatwe jak wcześniej. Gdzieś w międzyczasie usłyszeliśmy, że ostatecznie Pingwin ma zostać wdrożony do algorytmu na stałe, czyli działać online. Po początkowym przerażeniu wielu specjalistów zaczęło myśleć: "niech Pingwin już zostanie, zastraszanie [...]
[caption id="attachment_6543" align="aligncenter" width="649"] Wdrożenie nowej wersji strony internetowej krok po kroku – infografika[/caption] Zmiana wersji serwisu na nową może nastręczyć kłopotów. [...]
Jedną z dobrych praktyk pozycjonowania stron internetowych jest unikanie tworzenia powieleń treści, czyli duplikacji. Z duplikatami mamy do czynienia, gdy dana treść jest dostępna pod wieloma adresami URL, zarówno na obszarze witryny (duplikaty wewnętrzne), jak i w całej sieci (duplikaty zewnętrzne). Powielenia mogą przyjmować różną formę – tekstu, plików multimedialnych, podstron bądź jej fragmentów (duplikaty częściowe). Z punktu widzenia wyszukiwarki internetowej, posiadanie powielonej treści wpływa [...]
Google zapowiada poważne zmiany, które mają dokonać się w ciągu kilku miesięcy. Webmaster Trends Analyst w Google, Gary Illyes zapowiedział, że firma planuje stworzyć oddzielny indeks wyszukiwania mobilnego. Nowy indeks ma stać się podstawowym i działać niezależnie od zwykłego indeksu Google. Obecnie wyszukiwarka posiada jeden indeks, jednak od dawna mówi się, że wyniki wyświetlane na urządzeniach mobilnych są bardziej aktualne. Mobilny indeks wyszukiwania ma stać się głównym indeksem, [...]
Rich snippets, które polski oddział Google tłumaczy jako fragmenty sformatowane, stanowią zbiór dodatkowych komunikatów (grafik lub tekstów), wyświetlających się wraz z wynikami wyszukiwania. Gwoli przypomnienia, podstawowy zestaw informacji dotyczący strony internetowej obejmuje przede wszystkim jej tytuł (znacznik title) i opis (znacznik description). Wdrożenie danych strukturalnych pozwala znacznie rozszerzyć ten zestaw. Aby tego dokonać, można zastosować jedną z metod ich [...]
Mały ruch na stronie potrafi zmartwić każdego. Przeraża też sytuacja, gdy odwiedzający opuszczają witrynę z niewiadomych przyczyn. Powodem może być jej kondycja, która odgrywa bardzo ważną rolę. Jeżeli chcemy mieć zadowolonych Klientów i zwiększać zyski swojej firmy, dajmy im to, czego oczekują. Jakie warunki musi obecnie spełniać strona internetowa? Po pierwsze: szybko się ładować. Po drugie: posiadać unikalne treści. Po trzecie: być „mobile friendly” [...]
Na początku sierpnia na Google Webmaster Central Blog opublikowano dodatkowe informacje na temat AMP, czyli Accelerated Mobile Pages. Od czasu ogłoszenia wyświetlania wyników wyszukiwania AMP przez wyszukiwarkę Google (w sekcji "Top stories") pół roku temu, w jej indeksie znalazło się około 150 milionów dokumentów. 4 miliony z nich są indeksowane każdego tygodnia. [...]