
Reklamy TrueView dostępne w AdWords
W podstawowym interfejsie AdWords do tej pory można było prowadzić kampanie w wyszukiwarce, w sieci reklamowej i produktowe. Natomiast kampanie wideo znajdowały się w osobnej sekcji i były oddzielone od innych reklam Google. Od teraz wszystkie rodzaje kampanii znajdują się w głównym interfejsie AdWords.
Aby ułatwić proces prowadzenia kampanii i umożliwić korzystanie ze wszystkich możliwości AdWords, zoptymalizowano sposób tworzenia reklam TrueView i zarządzania nimi. Od teraz będą wyświetlać się z innymi kampaniami. Jednolity interfejs AdWords ułatwi pracę przy optymalizacji różnych typów kampanii.


Kilka szczegółów od Google
Używając selektora typu kampanii, możemy wyświetlić tylko reklamy typu TrueView w widoku podobnym do AdWords dla wideo. Preferencje kolumn są zapamiętywane, zatem nie trzeba zmieniać ich po każdym przełączeniu widoku.
Grupy kierowania zastępujemy grupami reklam, które są podstawowym składnikiem kampanii w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej i produktowych. Każda grupa reklam będzie zawierała reklamy jednego formatu TrueView: In-Stream lub In-Display. Kampanie mogą jednak obejmować wiele grup reklam, więc nadal można wyświetlać reklamy In-Stream i In-Display w ramach tej samej kampanii. Aby utworzyć nową kampanię, wystarczy kliknąć przycisk +KAMPANIA, wybrać nowy typ kampanii Wideo i utworzyć nową grupę reklam w kampanii, klikając przycisk +GRUPA REKLAM.
Teraz, po włączeniu TrueView do systemu AdWords, uzyskujemy dostęp do szeregu przydatnych funkcji, które ułatwią zarządzanie, optymalizację i raportowanie na kontach z wieloma kampaniami. Dzięki edycji zbiorczej możesz zmieniać informacje o wielu kampaniach naraz, bezpośrednio z poziomu interfejsu użytkownika. Z kolei przesyłanie zbiorcze pozwala pobierać dane kampanii, wprowadzać zmiany na dużą skalę i przesyłać je z powrotem na konto, by od razu wprowadzać je w życie. A dzięki harmonogramowi generowania raportów możesz ustawić automatyczne generowanie i regularne przesyłanie ich e-mailem do użytkowników konta. W raportach z kampanii wideo można też filtrować wyniki według takich danych, jak nazwa kampanii, etykieta, koszt czy liczba konwersji.
Popularne funkcje wideo są teraz dostępne w dobrze znanych miejscach. Na przykład remarketing wideo znajduje się w udostępnianych zasobach AdWords, a łączenie kont YouTube w sekcji Połączone konta. Poza tym na nowej karcie „Wideo” znajdują się dane analityczne reklam wideo, a na karcie „Kierowanie wideo” można zarządzać parametrami kierowania kampanii.
I tak otrzymaliśmy jednolite narzędzie do zarządzania wszystkimi kampaniami AdWords. Można samemu rozpocząć aktualizację, albo poczekać 6 tygodni. System zrobi to automatycznie.
Źródło: Wszystko o AdWords


A żeby było jeszcze milej to Gmail Sponsored Promotioms wychodzi z fazy Beta i będzie dostępne dla wszystkich, więc żegnajcie niskie stawki w GSP. W sumie należy liczyć na to, że koszty na YouTube i GSP nie pójdą w górę bo konfiguracja nie jest taka prosta 😉
Zielona Góra pozdrawia Poznań
Poznań pozdrawia Zieloną Górę!