preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Rozmiary reklam graficznych AdWords

Rozmiary reklam graficznych AdWords

Google AdWords to narzędzie oferujące wiele sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta. Gdy zależy nam na budowie zasięgu czy świadomości marki, idealnym rozwiązaniem staje się wykorzystanie sieci reklamowej Google (GDN), czyli zbioru ponad dwóch milionów witryn, filmów i aplikacji.

GDN w dużej mierze korzysta z reklam graficznych. Ich różnorodność może z początku nas przerastać, dlatego warto znać te, które odpowiadać będą naszym celom.

Tradycyjne reklamy graficzne

Najpopularniejszym rozwiązaniem w sieci reklamowej jest używanie banerów – statycznych lub dynamicznych (animowanych) reklam graficznych dostosowanych do określonego miejsca na stronie internetowej. Całą listę dostępnych rozmiarów można znaleźć w oficjalnym artykule Pomocy Google pod linkiem: https://support.google.com/adwords/answer/1722096?hl=pl

Do najczęściej używanych należą:

  • 200 x 200 (mały kwadrat),
  • 250 x 250 (kwadrat) oraz
  • 300 x 250 (baner śródtekstowy)

Wspomniane wyżej rozmiary dostępne są na wszystkich urządzeniach i widoczne są m.in. na popularnych portalach internetowych.

Jeżeli zależy nam na wyświetlaniu banerów towarzyszących filmom w serwisie YouTube, warto opracować też grafiki w wymiarach:

  • 728 x 90 (dla komputerów)
  • 468 x 60 (dla urządzeń mobilnych)

Należy pamiętać o tym, że grafiki nie mogą ważyć więcej niż 150 KB.

Istnieje możliwość wykorzystania reklam animowanych (koniecznie w formacie html5). Ruchome elementy przyciągają uwagę i mogą wpływać na zwiększenie współczynnika klikalności (CTR) reklam. Jednak należy przestrzegać trzech zasad:

  • czas trwania animacji nie może być dłuższy niż 30 sekund,
  • animacje mogą być zapętlone, ale po 30 sekundach ich wyświetlanie musi się zatrzymać,
  • animowane reklamy GIF muszą wyświetlać się z prędkością mniejszą niż 5 klatek na sekundę

Reklamy elastyczne

Drugim rozwiązaniem jest stosowanie reklam elastycznych. Są to reklamy, które automatycznie dostosowują się do poświęconego im miejsca w witrynie, dzięki czemu gwarantują duży zasięg. Co najważniejsze – często wystarczy tylko jedna grafika zamiast całego zestawu. Znacząco obniża to koszty projektowania. Szczegółowe informacje, dotyczące reklamy elastycznej, można znaleźć w osobnym wpisie sprzed kilku dni: https://blog.widzialni.pl/czym-jest-reklama-elastyczna/.

Reklamy Gmail

Gmail, jako narzędzie tworzone przez Google, to kolejne miejsce, w którym możliwe jest wyświetlanie reklam graficznych. Z racji jego specyfikacji, grafiki różnią się formą oraz rozmiarem w porównaniu z ww. banerami czy reklamą elastyczną.

Reklamy w Gmailu wyświetlają się po przejściu do zakładki „Społeczności” lub „Oferty”. Początkowo w postaci zwiniętej, podobnej do zwykłego maila ze skrzynki (choć z żółtym dopiskiem „Reklama” oraz wyróżnionym miejscem na szczycie listy).

Do reklamy zwiniętej możemy dodać tylko jedną grafikę. Jest to logo firmy, które wyświetla się obok nagłówka, wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Na komputerze wykorzystywane jest dopiero w formie rozwiniętej, obok nazwy firmy.

Minimalny rozmiar logo to 144 x 144 px., maksymalna waga: 150 KB, proporcje 1:1.

Po przejściu do rozwiniętej formy reklamy ukazuje nam się właściwa grafika. Przy dodawaniu nowej reklamy w Gmailu obowiązują nas następujące wymagania:

  • Rozmiar obrazu logo: Kwadrat: 1200 x 1200 (wymagany rozmiar minimalny: 144 x 144). Proporcje 1:1. Maksymalny rozmiar pliku to 150 KB,
  • Obraz marketingowy, w trzech formatach:
    • 1. Poziomy, proporcje 1,91:1, wymiary minimalne to 600 x 314 px, zalecane: 1200 x 628 px,
    • 2. Kwadrat, wymiary minimalne to 300 x 300 px, zalecane: 1200 x 1200 px,
    • 3. Obraz w nagłówku (opcjonalny), wymiary minimalne to 600 x 200 px, zalecane: 1200 x 400 px.

W przypadku obrazu marketingowego i nagłówka maksymalny rozmiar pliku to 1 MB. W pozostałych wariantach 150 KB.

Istnieje też możliwość przesłania reklamy graficznej, którą można wykorzystać w Gmailu. Obraz musi mieć min. 300×300, maksimum 300×1000 px.

Akceptowane formaty obrazów to JPEG, JPG, PNG i statyczny GIF.

Lightbox

Lightbox to zaawansowany, interaktywny rodzaj reklamy. Po interakcji może rozwinąć się nawet na cały ekran, co znacząco wpływa na zaangażowanie odbiorcy. Oprócz filmów możemy tam również umieścić grafiki:

  • Logo, min. wymiary 50 x 50 px, maksymalna waga pliku: 200 KB
  • Obraz, o wymiarach maksymalnych 1024 x 1050 px i wadze do 200 KB. Zalecane proporcje: 16:9.
    Obsługiwane formaty plików to PNG, JPG lub GIF (dla logo – statyczny).

Czy więcej znaczy lepiej?

W przypadku sieci reklamowej Google – zdecydowanie tak. Pamiętajmy, że GDN cechuje olbrzymi zasięg. Wykorzystanie większości ww. reklam i formatów równać się będzie efektywnemu użytkowaniu dostępnej przestrzeni reklamowej, a to da większą szansę dotarcia do pożądanych odbiorców.

Po określeniu celu kampanii i podjęciu decyzji o uruchomieniu reklam w GDN, warto też zadbać o to by przygotowywane przez nas grafiki były zgodne z zasadami określonymi przez Google. Jakakolwiek nieścisłość będzie powodowała odrzucenie reklamy przez system AdWords, co doprowadzi do opóźnienia naszych planów i działań marketingowych.

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony