Skuteczna ocena konkurencji, czyli analiza aukcji w Google Adwords

Skuteczna ocena konkurencji, czyli analiza aukcji w Google Adwords


Google Adwords to program, którego jedną z zasad działania są aukcje polegające na porównywaniu stawek oferowanych przez różnych reklamodawców. Maksymalne stawki z kliknięcie są ustalane i definiowane przez zarządzającego kontem. Jest to jeden z czynników, obok Wyniku Jakości, który decyduje na jakiej pozycji, miejscu uplasuje się nasza reklama.

Dość oczywistą rzeczą jest to, iż najlepszymi, uzyskującymi najwięcej kliknięć, są miejsca najwyższe, a przede wszystkim tzw. „premiowana trójka”, czyli trzy (najczęściej) teksty reklamowe wyświetlane nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Te atrakcyjne miejsca, są najbardziej widoczne, stąd we wszelkiego rodzaju porównaniach i statystykach reklam, te, które pojawiają się właśnie tam, mają współczynnik kliknięć zdecydowanie lepszy, od linków sponsorowanych widniejących po prawej stronie wyników wyszukiwania.

Nie dziwi wiec, że w Google Adwords, szczególnie w niektórych branżach, walka o najwyższe pozycje reklam jest bardzo zawzięta. Walcząc, dobrze jest jednak poznać swojego przeciwnika. Kto jest naszym konkurentem, kogo musimy przelicytować? Do tej pory sprawdzenie tego wymagało mozolnego wpisywania słów kluczowych do wyszukiwarki, tylko wtedy mogliśmy zaspokoić naszą ciekawość. Zobaczyć, kto, jak intensywnie, oraz w jakich porach prowadzi swoją kampanię Google Adwords.

Od niedawna program reklamowy Google Adwords daje nam zdecydowanie większe możliwości „śledzenia” poczynań naszej konkurencji. Mamy bowiem możliwość analizowania w panelu zarządzania tych aukcji, w których biorą udział nasze reklamy. Dostęp do tej funkcji otrzymujemy na poziomie słów kluczowych, przechodząc na odpowiednią zakładkę we wspomnianym panelu. Tam generujemy specjalny raport. Klikamy na okienko przy interesującym nas słowie kluczowym, a następnie, nad tabelą, klikamy przycisk „Szczegółowe informacje o słowach kluczowych”, w końcu wybieramy „Statystyki aukcji”. Naszym oczom ukaże się raport, który przedstawi nam dane porównujące naszą kampanie oraz działania innych reklamodawców. Kategorie poddawane analizie w omawianym raporcie to: udział w wyświetleniach, średnia pozycja, współczynnik pokrywania się, współczynnik wyższej pozycji oraz procent wyświetleń na górze strony.

Analiza aukcji daje nam sporo możliwości w zakresie lepszego planowania i ustalania taktyki w naszych działaniach reklamowych. Otrzymujemy sporo ciekawego materiału, a każdemu doświadczonemu specjaliście Google Adwords pomoże w osiąganiu złożonych celów kampanii.

Skuteczna ocena konkurencji, czyli analiza aukcji w Google Adwords
Ocena

2 Komentarze

Dodaj własny
  1. 2
    Piotr

    No tak tylko zapomnieliśmy dodać chyba, że te miejsca w przeglądarce to tylko chwyt reklamowy googla, w ten sposób nadrabiają braki w wyświetlaniu prawdziwie kontekstowym.
    Dodatkowo w akcji bierze udział współczynnik ctr reklamy a nie tylko kwota podana przez reklamodawcę.
    Jak na razie google ma sporą konkurencję, odkąd Adkontekst wchłoną kilka innych polskich serwisów kontekstowych.
    Ale co ja tam wiem, korzystam z nich dopiero od 2 miesięcy:D

+ Napisz komentarz

Administratorem Państwa danych osobowych jest Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.
Pełna treść Polityki Prywatności