Snapchat – nowy sposób na dotarcie do klienta

Snapchat – nowy sposób na dotarcie do klienta


Snapchat to aplikacja mobilna, która obecnie podbija świat. Zarówno celebryci, blogerzy jak i znane marki, wykorzystują ją do codziennej komunikacji z fanami. Marketingowcy odkrywając jej fenomen znaleźli dobry sposób na dotarcie do potencjalnego klienta. Siłą aplikacji jest jej autentyczność i osobisty charakter.

Czym jest Snapchat?

Aplikacja mobilna Snapchat powstała w 2011 roku. Od samego początku jej główną zaletą było docieranie do użytkownika w czasie rzeczywistym. Każda osoba zakładająca profil na Snapchacie mogła dodawać znajomych i wysyłać im zdjęcia lub krótkie filmiki (do 10 sek.), które zaraz po odtworzeniu znikały. Oprócz tego posiadacz konta miał możliwość zarchiwizowania zrobionej przez siebie fotografii (z dodatkiem tekstu, grafiki lub emotikon) w historii swojego profilu tzw. „My story„. Lecz i tam żywotność przekazu nie przekracza 24 godzin.

Potencjał aplikacji został dostrzeżony przez samego Zuckerberga. Zaproponował on założycielom Snapchata sprzedaż aplikacji za niespełna 3 mld dolarów. Propozycja ta została jednak odrzucona. Jak się okazuje po latach, pomysłodawcy nie popełnili błędu. Oprócz oczywistych atutów takich jak oszczędzanie pamięci smartfona, Snapchat rozpościera przed nami gamę możliwości. Według badań przeprowadzonych w USA użytkownikami Snapchata są w 70% kobiety, a ich wiek nie przekracza 25 lat. Choć większość osób na początku deklarowało trudności w obsłudze aplikacji, z czasem znaczna większość z nich uległa magii Snapchata i już teraz nie potrafi się z nim rozstać ani na chwilę. Aktualnie z aplikacji korzysta ponad 100 mln ludzi na świecie. W Polsce Snapchat ma już ponad 1 mln użytkowników.

To co wyróżnia ten mobilny kanał od innych, to przede wszystkim jego autentyczność. Większość z nas jest już zmęczona starannie przygotowanym przekazem płynącym z Facebookowych profili znajomych czy marek, których fanpage śledzimy. Co również istotne, Snapchat nie wywiera presji kolekcjonowania „lajków” i pozwala cieszyć się drobnostkami codziennego życia, które próbujemy zatrzymać na zdjęciach lub 10-sekundowych filmikach. Snapchat to powiew świeżości w świecie social media.

Trendy na Snapchacie

W ciągu ostatnich miesięcy Snapchat zdecydował się na rozszerzenie oferowanych usług. Jedną z nich jest dział Discover, w którym możemy oglądać treści sponsorowane, wciąż jednak tak samo wartościowe. Swoją sekcję mają tutaj takie portale informacyjne jak Vice, Cosmopolitan, Refinery26, National Geographic czy CNN. Ponadto uruchomiona została dla użytkowników możliwość przesyłania niewielkich kwot pieniędzy za pomocą tzw. SnapCash (w Polsce na razie niedostępna).

Rosnący potencjał nowej aplikacji mobilnej został również wykorzystany przez blogerów, vlogerów oraz celebrytów. Aplikacja pozwoliła im być bliżej swoich fanów, a co za tym idzie, być bardziej wiarygodnymi, naturalnymi oraz pokazać, że prowadzą życie bardzo podobne do innych ludzi. W tym momencie ster przejęli marketingowcy, którzy zaangażowali popularne osoby do promocji wszystkiego na czym można zarobić. Blogerki modowe wypowiadając zaledwie kilka pochlebnych słów na temat promowanego przez siebie produktu są w stanie znacznie zwiększyć jego sprzedaż. Widząc znaną osobę korzystającą z danego produktu jesteśmy o wiele bardziej skłonni do jego zakupu. Konkretne marki chcą w ten sposób dotrzeć do podświadomości odbiorcy i zachęcić go do zakupu.

TOP 100 polskich snapchatów

http://hash.fm/ranking/top100snapchat

 

Kluczem do wszystkiego jest prostota oraz osobisty charakter aplikacji. Jest ona często traktowana jako swoisty pamiętnik. Z tą różnicą, że może mieć do niego wgląd kilkadziesiąt tysięcy użytkowników. Ranking najpopularniejszych profili dostępny jest na stronie hash.fm. Obecnie prym wiedzie blogerka Maffashion oraz youtuberka LittleMonster96. W ostatnim czasie również światowe marki decydują się na prowadzenie kampanii za pośrednictwem Snapchata. Należy do nich m.in. H&M, który jako pierwszy zorganizował w Warszawie grę miejską angażującą użytkowników i zachęcającą w ten sposób do interakcji.

Co dalej…?

Snapchat to aplikacja nie tylko dla zwykłego użytkownika, który chcę utrzymać kontakt ze swoimi znajomymi. To teraz także kanał marketingowy służący do komunikacji z potencjalnym klientem. Jego główną zaletą jest naturalność oraz ulotny i osobisty charakter. Kilkusekundowy przekaz zmusza do maksymalnego skupienia i ciągłej kontroli swojego profilu, bowiem komunikaty, które się tutaj pojawiają znikają w ciągu najbliższych 24 godzin.

Snapchat to również świetne narzędzie do budowania świadomości marki. Wiele firm korzysta z niego pokazując jak wygląda ich codzienna praca i zakulisowe przygotowania do różnego typu eventów. Dzięki temu użytkownik ma poczucie bycia bliżej swojej ulubionej sieciówki lub blogerki, którą do tej pory mógł oglądać tylko na łamach bloga czy za pośrednictwem portali plotkarskich.

Przykładowe snapchaty marek i firm

Badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Michigan udowadniają, że Snapchat może mieć także zbawienny wpływ na nasze samopoczucie. Wywołuje o wiele bardziej pozytywne emocje niż dobrze znany nam Facebook. Pozwala cieszyć się codziennością i zwraca naszą uwagę na drobnostki towarzyszące każdemu w ciągu dnia. Poprzez profil na Facebooku, Instagramie, Twitterze, a teraz także i Snapchacie możemy być nieustannie na bieżąco z tym co dzieje się wokół nas.

Przewodnik po snapchat: Social Media Examiner

 

Snapchat – nowy sposób na dotarcie do klienta
Ocena

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny

Administratorem Państwa danych osobowych jest Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.
Pełna treść Polityki Prywatności