Szybsza edycja danych w Google Moja Firma

Szybsza edycja danych w Google Moja Firma


W czerwcu Google rozpoczęło testy nowej funkcjonalności przeznaczonej dla administratorów zweryfikowanych kont usługi Google Moja Firma (Google My Business). Zmiana polegała na umożliwieniu edycji niektórych informacji o firmie z poziomu wyników wyszukiwania.

Edycja danych w Google Moja Firma

Edycja danych w Google Moja Firma z poziomu wyników organicznych

W ostatnim czasie w panelu tym pojawiły się nowości: możliwość dodawania zdjęć, a także uzupełniania informacji powiązanych z typem działalności (jeśli został poprawnie skonfigurowany). Przykładowo – jeśli zarządzamy wizytówką restauracji, Google może zasugerować nam dodanie bezpośredniego linku do menu.

Jak edytować informacje o firmie bezpośrednio w wynikach wyszukiwania?

Aby zmienić informacje w wizytówce naszej firmy w Google, należy przede wszystkim założyć konto w usłudze Google Moja Firma i zweryfikować je. W celu uniknięcia oszustw i prób nieautoryzowanego przejęcia wizytówek, Google wysyła kod weryfikacyjny tradycyjną pocztą. Listonosz przyniesie pocztówkę z pięciocyfrowym kodem na fizyczny adres firmy podany w wizytówce. Po weryfikacji mamy możliwość edycji elementów wizytówki.

O ile wcześniej, żeby zmienić godziny przyjęć czy wymienić link, należało wejść do panelu zarządzania usługi Google Moja Firma, teraz wystarczy, że (będąc zalogowanym na konto e-mail mające uprawnienia administratorskie dla danej wizytówki) wyszukamy naszą firmę po marce. Z tego poziomu możemy już uzyskać dostęp do edycji wyświetlanych informacji, zarządzać zdjęciami, odpowiadać na zamieszczone opinie i sprawdzić statystyki wizytówki.

Edycja danych w Google My Business

Panel edycji danych w Google Moja Firma

Rozbudowanie możliwości edycji wizytówki w Google Moja Firma to kolejny sygnał, że znaczenie tej usługi dla widoczności w najpopularniejszej wyszukiwarce jest bardzo duże i nie będzie malało.

Szybsza edycja danych w Google Moja Firma
Ocena

1 Komentarz

Dodaj własny
  1. 1
    Bartek

    zgadzam się że wizytówka Google Moja Firma jest bardzo ważnym narzędziem marketingowym, pozwala nie tylko zaprezentować firmę, ale też budować jej wizerunek. Opinie widoczne na wizytówce budują zaufanie do firmy. Wiele firm korzysta z możliwości dodania komentarza do opinii i buduje w ten sposób bezpośrednią relację z klientem.

+ Napisz komentarz