Szyfrowanie części zapytań pochodzących z Google.com


Osoby bacznie obserwujące statystyki ruchu na swoich witrynach za pomocą Google Analytics z pewnością już zauważyły, że niewielka pewna jego część pochodząca z wyników organicznych (tj. naturalnych) jest opatrzona wyrażeniem (not provided). Powód takiego stanu rzeczy to wprowadzenie domyślnego szyfrowania (SSL) połączeń z Google.com (w późniejszym okresie ma zostać zastosowane również dla Google.pl) i tym samym nieprzekazywanie odwiedzanym witrynom pełnych nazw referrerów, a manewr ten został zastosowany przez wyszukiwarkę Google.

Opcjonalne szyfrowanie połączeń

Wcześniej istniała możliwość opcjonalnego szyfrowania zapytań wysyłanych do wyszukiwarki, a korzystaliśmy w tym celu z poziomu encrypted.google.com. Obecnie wartością domyślną będzie szyfrowanie zapytań zalogowanych użytkowników, które wysyłane są z Google.com.

Pełne referrery – kto je zobaczy?

Informacje o pełnej treści zapytania z Google.com zalogowanego użytkownika pozna tylko przeglądarka pytającego i samo Google. Pełne referrery zostaną również przekazane z ruchu płatnego.

Możliwość podglądu pełnego zapytania użytkowników jest możliwa wtedy, gdy:
– są niezalogowani lub też zalogowani z wyłączonym szyfrowaniem
– wykonali operację kliknięcia twojej reklamy AdWords
– są użytkownikami Google.pl
– zapytanie zostało sformułowane za pomocą innej wyszukiwarki

Niewielkim pocieszeniem jest fakt, że pełne informacje o słowach kluczowych można podejrzeć w Narzędziach dla Webmasterów, jednakże z powodu ograniczeń (max. 1000 najważniejszych słów z ostatnich 5-6 tygodni) dla wielu właścicieli stron może się to okazać niewystarczające.

Włączenie w przyszłości szyfrowania połączeń dla Google.pl zostało już oficjalnie potwierdzone, nie ma natomiast informacji kiedy to nastąpi.

Szyfrowanie części zapytań pochodzących z Google.com
Ocena

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny

Administratorem Państwa danych osobowych jest Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.
Pełna treść Polityki Prywatności