preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Wymiary grafik na Facebooku (2017)

Wymiary grafik na Facebooku (2017)

Jakie są aktualne wymiary grafik na Facebooku?

Facebook to aktualnie najważniejsze medium społecznościowe, a zarazem coraz większa platforma reklamowa (przypomnijmy, że w drugim kwartale 2017 firma Zuckerberga po raz pierwszy zarobiła więcej niż Google). Korzystając z serwisu – zwłaszcza w drugim ze wspomnianych aspektów – warto pamiętać o zaleceniach dotyczących rozmiarów zamieszczanych grafik. Jeśli chcemy, aby tworzone przez nas reklamy dobrze prezentowały się wizualnie, a obrazy nie były w żaden sposób przeskalowane, należy stosować się do wskazówek twórców narzędzi reklamowych Facebooka.

Zdjęcie profilowe i w tle, czyli wymiary podstawowych grafik na FB

Na wstępie – nie można jednak zapomnieć, że za każdym razem naszym reklamom, postom czy komentarzom na Facebooku towarzyszy zdjęcie profilowe (avatar). Aby jego wygląd był optymalny, grafika powinna charakteryzować się rozmiarem 180 x 180 pikseli. Jeśli chodzi o zdjęcie w tle, wymagany obraz to około 851 x 315 pikseli. Co ważne, avatar nachodzi na zdjęcie w tle – zatem zaplanujmy kompozycję „covera” w taki sposób, żeby zdjęcie profilowe nie przysłaniało żadnego istotnego elementu tła.

Wymiary grafik do reklam na Facebooku

Nie wszystkie typy reklam wymagają takich samych rozmiarów obrazu. Proponowane przez Facebooka cele kampanii często ulegają zmianie (lub przynajmniej zmieniają swoje nazwy), co jakiś czas pojawiają się też ich nowe typy, dlatego warto trzymać rękę na pulsie. Niewątpliwie najpopularniejszym zalecanym wymiarem grafiki na FB jest 1200 x 628 pikseli, jednak nie jest to jedyny rozmiar.

Poniżej prezentujemy zalecane rozmiary grafik na FB dla najpopularniejszych typów kampanii:

  1. Konwersje

Grafika w reklamie zachęcającej do podjęcia działania, na przykład do zakupu produktu w naszym sklepie, powinna mieć rozmiar 1200 x 628 pikseli. Dzięki temu dotrzemy do możliwie największej grupy docelowej.

  1. Rozpoznawalność marki

Kampania Rozpoznawalność marki ma charakter wizerunkowy i jest ukierunkowana na zdobycie jak największego zasięgu reklam. Podobnie, jak w przypadku poprzedniego typu kampanii, Konwersje, tutaj także optymalnym wymiarem grafiki na FB będzie 1200 x 628 pikseli. Aby w udany sposób budować świadomość marki, warto zadbać o wizualny aspekt reklamy również w ten sposób.

  1. Aktywność dotycząca posta strony

Kiedy promujemy posty zamieszczone na fanpage’u, powinny mieć one wymiar 1200 x 900 pikseli. Pomyślmy o odpowiednim formacie już w momencie publikacji posta, który będziemy chcieli promować. Jeśli chcemy zachować właściwe proporcje obrazu i mieć pewność, że nie zostanie obcięty na przykład tekst na grafice, należy zastosować się do wytycznych. 1200 x 900 pikseli to w zasadzie dawny format „telewizyjny” – 4:3.

  1. Ruch

Kampania Ruch, czyli dawne Kliknięcia przekierowujące do strony, wymaga zastosowania obrazu o rozmiarze 1200 x 628 pikseli. Dobrze zadbać też o to, żeby grafika korespondowała z wyglądem strony, do której ma przenieść użytkownika – tak, żeby miał on poczucie spójności.

Reklama karuzelowa – jak dobrać rozmiar grafik?

We wszystkich powyższych przypadkach, poza kampanią Aktywność dotycząca posta strony, możemy zastosować też tak zwaną reklamę karuzelową – czyli wykorzystać od trzech do dziesięciu przewijanych obrazów o rozmiarach 90 x 90 pikseli. To dobre rozwiązanie między innymi dla fanpage’y sklepów internetowych, dzięki któremu mogą one przedstawić kilka produktów w jednej reklamie. Narzędzia reklamowe Facebooka automatycznie wybiorą najchętniej klikane obrazy i zaprezentują je „na karuzeli” w pierwszej kolejności.

UWAGA: Tekst na grafice nigdy nie powinien zajmować więcej niż 20% obrazu. W przeciwnym przypadku Facebook może ograniczyć widoczność reklamy (zmniejszyć jej zasięg) – jeśli nieznacznie przekroczymy zalecany udział tekstu, albo zablokuje wyświetlanie reklamy – jeśli udział tekstu będzie bardzo duży. Wtedy nie pozostaje nam nic innego niż edycja grafiki i uruchomienie nowej kampanii.

Aby zawsze mieć pod ręką wytyczne dotyczące tworzenia reklam, w tym zalecane rozmiary grafik na Facebooku, warto zaglądać tutaj – przewodnik jest regularnie aktualizowany.

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony