Wynik Jakości Google AdWords – wkrótce nowy wzór


9-tego sierpnia na moim koncie AdWords pojawiła się następująca informacja:
Wynik Jakości w Google AdWords.

Pytanie czy będzie to rewolucja i wielkie przetasowania wśród aktualnych reklamodawców czy to tylko kosmetyczne zmiany?

Czym jest Wynik Jakości?

Wynik Jakości jest zmienną powiązaną z wyrażeniem kluczowym. Zmienna ta jest wyznaczana dynamicznie na podstawie algorytmu ustalonego przez Google i jest wypadkową kilku czynników. Istnieje kilka typów Wyników Jakości (o nich napiszę poniżej) . W ogólności jednak można przyjąć, że Wynik Jakości określa trafność danej reklamy w odniesieniu do wyrażenia kluczowego wpisywanego przez użytkownika. Pozwala on wyszukiwarce ustalić pozycję linku sponsorowanego oraz minimalną cenę ofertową CPC (koszt za kliknięcie) jak również ocenić czy reklama w ogóle powinna być wyświetlana.

Jak aktualnie jest obliczany Wynik Jakości?

Wynik jakości jest obliczany różnie w zależności od tego co ma wyznaczyć. Mamy kilka typów wyników jakości:

– Wynik Jakości wyznaczający minimalną cenę ofertową CPC ,

– Wynik Jakości wyznaczający pozycję boksu,

– Wynik Jakości wyznaczjący, które reklamy kierowane na słowa kluczowe będą wyświetlane na stronach z treścią oraz na jakiej pozycji,

– Wynik Jakości określający czy dana reklama skierowana na witryny będzie się na nich wyświetlała.

W obecnym stanie Wynik Jakości jest obliczany głównie na podstawie jakości reklamy, jakości strony docelowej oraz ceny.

Co się zmieni w nowym wzorze na Wynik Jakości?

Google planuje nadać większe znaczenie cenie w tym wzorze oraz zaprzestać (lub zmniejszyć znaczenie) brania pod uwagę ofert cenowych innych reklamodawców znajdujących się pod naszą reklamą. Czy oznacza to po prostu tyle, że wygrają reklamodawcy z grubszymi portfelami? Hmmm.. Trudno w tej chwili powiedzieć. Możliwe, że jest to sposób Google na reklamodawców, którzy ustawiają maksymalny CPC np. na kilkadziesiąt złotych. Poniżej przedstawiam fragment wyjaśnienia ze strony Google:
Zamiast uwzględniać rzeczywisty CPC, nowy wzór uwzględnia maksymalną cenę ofertową CPC, nad którą masz kontrolę. Oznacza to, że możliwość zakwalifikowania reklamy na wyższą pozycję nie zależy już od cen ofertowych reklamodawców, których reklamy wyświetlane są pod Twoją reklamą. Dlatego w przypadku wysokiej jakości reklam masz teraz więcej kontroli nad procesem uzyskiwania najwyższej pozycji reklamy dzięki podwyższeniu maksymalnego CPC.

Google wspomniało oczywiście tylko o pozytywnych aspektach zmian. Ciekawe jest stwierdzenie: masz teraz więcej kontroli nad procesem uzyskiwania najwyższej pozycji reklamy dzięki podwyższeniu maksymalnego CPC Sądzę, że dla większości byłoby lepiej gdyby specjaliści Google jeszcze bardziej uwzględnili we wzorze czynnik związany z jakością, a nie z ceną. Jakość może podnosić każdy i testować różne warianty, a „grać” nieustannie ceną mogą już tylko wybrani. Po drugie prawda jest taka, że aby więcej reklamodawców znalazło się ponad wynikami wyszukiwania to część reklamodawców będzie musiała z najwyższych pozycji wypaść (lub będzie większa rotacja reklam) i może wtedy rozpocznie się tylko walka cenowa. Póki co trudno określić czy zmiany wyjdą reklamodawcom na dobre czy nie. Nie ma co gdybać – pewne jest jedno: będzie się działo.

Artykuły Google:

Co to jest Wynik Jakości i jak on jest obliczany?

Do czego służy Wynik Jakości słowa kluczowego?

Jak zmienia się wzór ustalania najwyższej pozycji reklamy?

Wynik Jakości Google AdWords – wkrótce nowy wzór
Ocena

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny

Administratorem Państwa danych osobowych jest Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.
Pełna treść Polityki Prywatności