preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Wzrosty i spadki – efekty pracy pozycjonera

Wzrosty i spadki – efekty pracy pozycjonera

Wiele już osób zastanawiało się, w jakim możliwym stopniu proces samego pozycjonowania ma wpływ na wyniki wyszukiwania pod kątem wybranej frazy kluczowej. Na bazie swoich krótkich, aczkolwiek intensywnych doświadczeń w tej dziedzinie mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że wzrost lub spadek strony www na dane wyrażenie w sporej większości jest wypadkową dobrej/złej pracy pozycjonera. Niewielki odsetek przypadków to zdarzenia nieprzewidziane, takie jak 'widzimisię’ wyszukiwarki, błędy bazy danych MySQL itp.

Pierwszym krokiem pozycjonera jest analiza wyników wyszukiwania na interesującą danego klienta frazę kluczową. Umiejętność zaplanowania odpowiednich działań daje w przyszłości spore profity. Klient korzystając z usługi pozycjonowania podaje informację, czy na dane wyrażenie kluczowe ma być pozycjonowana strona główna jego serwisu, czy też może podstrona. Może o tej kwestii zadecydować także sam SEO Specjalista. Ten wybór powinien być ściśle determinowany tematyką danej strony, w przypadku której możliwe jest 'naturalne’ wplecenie fraz kluczowych w jej zawartość (czyli w ten sposób, aby ich obecność w treści wynikała z tematyki). Pamiętajmy jednak o zasadzie 'lepsze jest wrogiem dobrego’ – nadmiar interesujących nas wyrażeń w treści może spowodować, że zostanie ona odczytana jako zlepek słów kluczowych, a konsekwencją tego może być nałożenie filtra na stronę serwisu i gwałtowny spadek w wynikach wyszukiwania. Dlatego też zmiany nie powinny nosić znamiona agresywnych.

Kluczowy i nieodłączny aspekt pozycjonowania to optymalizacja kodu źródłowego. Ma to na celu przekazanie informacji, w jaki sposób roboty wyszukiwarki mają odczytywać treść strony i co jest tematem rozważań serwisu. Podstawowymi elementami pomagającymi przekazać sygnał odnośnie tematyki witryny jest tytuł strony oraz znaczniki meta (description i keywords). Umieszczenie fraz kluczowych w tytule daje bardzo dobre efekty, a idealnym rozwiązaniem jest ich zastosowanie możliwie jak najwcześniej (jak najbliżej początku tytułu). Opis strony powinien być unikalną treścią, która przekazuje informacje o zawartości witryny, a jego długość powinna oscylować w przedziale 140-160 znaków (dłuższe opisy są i tak ulegają procesowi obcinania przez roboty po przekroczeniu wartości około 160 znaków). Umieszczenie opisu jak najwyżej w kodzie źródłowym jest wskazane. Odnośnie 'keywordsów’ panuje opinia, iż ich znaczenie w kontekście wyszukiwania spada, jednak warto umieścić w tym znaczniku interesujące naszego klienta frazy kluczowe. Algorytmy wyszukiwarek zmieniają się intensywnie i nikt nie jest w stanie powiedzieć, co będzie ważniejsze w przyszłości. W dalszej kolejności można zadbać o dodanie treści alternatywnej (’alt’) do plików graficznych, umieszczonych na stronie. Zawieranie słowa kluczowego w treści strony jest wręcz pożądane (daje informacje robotom wyszukiwarki, że dana fraza dla danej strony ma być priorytetowa w kontekście wyników wyszukiwania), umieszczenie go w stopce również jest pomocne (można zastosować element wytłuszczenia frazy).

Umiejętnie skomponowana i zoptymalizowana pod dane wyrażenie/wyrażenia strona wymaga po procesie optymalizacji odpowiedniego linkowania, dbając jednak o ich równomierny, a nie gwałtowny przyrost. Sposobów jest kilka, a najczęściej są one stosowane jednocześnie (dodanie serwisu do katalogów tematycznych, tworzenie stron zaplecza internetowego, umieszczenie adresu url z odpowiednim anchorem na zaprzyjaźnionych witrynach). Praca pozycjonera to nieustanne dbanie o stopniowy wzrost ilości linków kierujących bezpośrednio do serwisu klienta, a kończy się ona tak naprawdę w momencie zakończenia umowy lub wcześniejszego jej zerwania.

Pora zatem na końcowe wnioski, które są moją prywatną opinią. Zdarzają się sytuacje, kiedy to pomimo sporego wysiłku pozycjonera jego efekty pracy nie są zauważalne dla osób postronnych i charakteryzujących się znikomym pojęciem o tym problemie, jednak bez optymalizacji i procesu pozycjonowania strona www będzie umierać śmiercią naturalną, odwiedzana co najwyżej przez roboty wyszukiwarki. Osobna kwestia dotyczy doboru frazy kluczowej – uprzednie sprawdzenie wyników wyszukiwania na daną frazę może pozycjonerowi niejednokrotnie 'uratować życie’. Porywanie się z motyką na słońce daje w tym kontekście raczej niezadowalające rezultaty. Zadaniem osoby zajmującej się pozycjonowaniem jest zatem wyjaśnienie klientowi ryzyka związanego z pozycjonowaniem serwisu na daną frazę, obrazując mu problem na podstawie wyników wyszukiwania. Im trudniejsze wyrażenie kluczowe, tym zadowalające klienta efekty przyjdą w późniejszym czasie. To pewnik, którego absolutnie nikt nie może podważyć.

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony