Case Study Kalinski.pl

Firma Kaliński to dystrybutor, małoseryjny producent oraz serwis układów wydechowych. W ramach usługi zajęliśmy się stroną oraz sklepem internetowym firmy.

Branża: motoryzacja

Cel: wzrost ruchu organicznego
oraz zwiększenie widoczności

Opinia klienta

„Na początku 2020 roku rozpoczęliśmy współpracę z firmą Widzialni.pl korzystając z usługi SEO 2.0. Firma Widzialni.pl już na początku współpracy wskazała nam konkretny plan działań, który obecnie wspólnie realizujemy. Cały czas pozostajemy w stałym kontakcie, obserwujemy efekty, wprowadzamy zmiany. Dzięki współpracy systematycznie notujemy lepsze wyniki, zdobywając coraz większą część rynku.”

Opis usługi

SEO2.0 to autorski model pozycjonowania stworzony przez specjalistów Agencji Wdzialni.pl i od wielu lat prowadzony dla firm z wielu różnych branż. SEO2.0 opiera się na budowie widoczności w Internecie oraz generowaniu ruchu organicznego poprzez działania związane między innymi z optymalizacją elementów serwisu mających wpływ na pozycję strony www, budową lub rozwojem naturalnej struktury linkowania, a także działaniami związanymi z contentem, takimi jak:

  • znaczącą rozbudową struktury witryny,
  • implementacją wartościowej treści na stronę www,
  • pozycjonowaniem witryny na nieograniczoną liczbę fraz kluczowych.
Słowa kluczowe w TOP3 wg Semstorm
Słowa kluczowe w TOP10 wg Semstorm
Słowa kluczowe w TOP50 wg Semstorm

I właśnie ostatni wspomniany element, a zatem praca nad unikalną treścią na stronie stanowi kluczowy element wyróżniający SEO2.0 spośród innych usług pozycjonowania. Wybór SEO2.0 powoduje, że nie skupiamy się na pojedynczych podstronach, a pozycjonujemy każdy posiadający potencjał element witryny na nieograniczoną liczbę fraz. Dzięki temu pozyskujemy szeroki wachlarz fraz kluczowych odpowiadających zapytaniom użytkowników, przez co zwiększa się ruch na stronie, a w konsekwencji rośnie poziom konwersji.

Widoczność
TOP 10
wzrost o
334%
Widoczność
TOP 50
wzrost o
355%
Wyświetlenia
strony
wzrost o
1006%

AnalizaAnaliza

Rozpoczęcie współpracy pomiędzy Agencją Widzialni.pl i Klientem z branży automotive postawiło przed specjalistami SEO zadanie przeprowadzenia szczegółowej analizy technicznej serwisu. W jej wyniku przedstawiono następujące wnioski:

Na przełomie stycznia i lutego 2020 r. witryna pozycjonowała się na 225 fraz w TOP10 oraz 3277 fraz w TOP50 wyników wyszukiwania.

Odnośniki przychodzące w zdecydowanej większości pochodziły z naturalnych źródeł, będących wynikiem współpracy Klienta z innymi firmami, obecności na targach etc.

Analiza
Content

ContentContent

Przygotowana przez specjalistów SEO odpowiedzialnych za projekt strategia zakładała cykliczne tworzenie treści zarówno przez dział SEO copywritingu Agencji Widzialni.pl, jak również bezpośrednio przez Klienta. Podział prac nad treścią wynikał z prostego, acz istotnego założenia - Klient specjalizujący się w niszy branży automotive posiada zdecydowanie większą, a przede wszystkim praktyczną wiedzę i doświadczenie w swojej dziedzinie. Dlatego też tworzenie treści poradnikowych, kow-how, czy FAQ wymagających dużej wiedzy pozostało w gestii Klienta. Specjaliści Agencji Widzialni.pl przygotowali w tym celu indywidualne szkolenie z copywritingu SEO dla pracowników działu marketingu Klienta. Pozwoliło to na tworzenie wysokiej jakości, spójnych pod względem wymagań procesu pozycjonowania treści. Łącznie przygotowywano i implementowano na stronie Klienta około:

  • Agencja Widzialni.pl - 102 600 zzs (znaków ze spacjami),
  • Klient – 143 800 zzs (znaków ze spacjami),

Treści trafiały na podstrony kategorii, podstrony sklepu, a także na tworzone Landing Page dla poszczególnych usług oferowanych przez Klienta. W ramach prac nad treścią przygotowano również i wdrożono strategię budowy zewnętrznych stron wspomagających pozycjonowanie.

Content

OptymalizacjaOptymalizacja

Wiele do życzenia pozostawiała kwestia optymalizacji technicznej:

  • Niespójna i mało czytelna struktura kategorii,
  • Brak linkowania wewnętrznego,
  • Wyszukiwanie za pomocą filtrów,
  • Nieprzyjazne adresy URL,
  • Brak fraz kluczowych w tytułach podstron,
  • Brak nagłówków Hx
  • Brak linków kanonicznych
  • Wyszukiwanie za pomocą filtrowania generowało dużą liczbę powieleń stron kategorii
  • Chaotycznie utworzone wersje językowe z częścią treści nieprzetłumaczoną, powodująca duplikację wewnętrzną
  • Brak danych strukturalnych

Powyższe elementy poddane zostały pracom naprawczym, których zadaniem głównym było uzyskanie poprawności odczytywania zawartości serwisu internetowego Klienta przez roboty wyszukiwarki. Stan początkowy serwisu powodował sytuację, w której Google indeksowało wiele mało lub całkowicie bezwartościowych z punktu widzenia SEO podstron (tagi, strony autorów, podstrony kategorii wpisów blogowych etc.).

Optymalizacja
Efekty działań

Efekty działań

Wybór SEO2.0 jako optymalnej strategii pozycjonowania został potwierdzony w analizie początkowej serwisu internetowego Klienta. Rozbudowana witryna, jaką objęliśmy działaniami SEO oraz stwierdzona, ogromna liczba problemów powodowała, że jedynie objęcie całości serwisu optymalizacją techniczną oraz działaniami związanymi z rozbudową treści mogło przynieść poprawę widoczności i ruchu na stronie.

Pierwszym krokiem ku poprawie jakości serwisu stanowiła zakrojona na szeroką skalę optymalizacja techniczna. Wdrożenie wytycznych optymalizacyjnych i następująca po nich kolejna szczegółowa analiza weryfikacja poprawności wprowadzonych zmian pozwoliła przejść do kolejnego kroku, jakim było rozpoczęcie pracy nad tworzeniem oraz implementacją wartościowych treści dla serwisu Klienta.

Efekty działań