Kampania linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google

Reklama w sieci wyszukiwania Google, obok pozycjonowania stron internetowych, jest obecnie najpopularniejszym sposobem promocji w Internecie. W najwięk szym skrócie można powiedzieć, że sieć wyszukiwania to po prostu wyszukiwarka Google.pl. To najpopularniejsze w Polsce i na świecie narzędzie do wyszukiwania informacji jest bez wątpienia doskonałym miejscem na reklamę. Najpopularniejszą formą promocji w sieci wyszukiwania stanowią reklamy tekstowe, czyli znane wszystkim Internautom linki sponsorowane. Są to płatne linki (oznaczone czarnym znaczkiem Reklama) znajdujące się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na pierwszych czterech i ostatnich trzech pozycjach listingu. Reklama w sieci wyszukiwania Google jest jedną z dostępnych dla każdej2 strony internetowej metod promocji, wchodzącą w skład bogatego zestawu reklam w systemie Google Ads. Czy istnieje lepsze miejsce do zaprezentowania swojej oferty?

Jakie korzyści dla biznesu niesie reklama w sieci wyszukiwania?

natychmiastowy efekt

natychmiastowy efekt

postaci wyświetlania reklamy na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google w momencie startu kampanii,

najwyższa skuteczność

najwyższa skuteczność

płatność za efekt - kliknięcie, nie płacisz za wyświetlenie reklamy,

Precyzyjne i rozbudowane targetowanie

precyzyjne i rozbudowane targetowanie

reklama wyświetla się na podstawie frazy kluczowej wpisanej przez użytkowników na zdefiniowanym obszarze, w danym czasie (godziny, dni tygodnia), używających określonych urządzeń, w danym języku etc.,

Wysoka elastyczność

wysoka elastyczność

możliwość definiowania maksymalnej stawki za kliknięcie, budżetu dziennego, natychmiastowego wstrzymania i powrotu do kampanii, a także szybkie i natychmiastowe wprowadzanie zmian do kampanii,

Szczegółowe raportowanie przez cały czas kampanii

szczegółowe raportowanie przez cały czas kampanii

szczegółowe raportowanie przez cały czas kampanii – dostęp do panelu Google Ads pozwala uzyskiwać precyzyjne informacje analityczne do szczegółowego planowania i weryfikacji jakości

Jak działają linki sponsorowane Google Ads?

Linki sponsorowane, będące najpopularniejszą formą reklamy Google Ads wyświetlane są użytkownikom Internetu w listingu wyników wyszukiwania. Elementem odróżniającym je od organicznych wyników jest wyraźny czarny znaczek Reklama przy linku. Linki sponsorowane składają się z:

  • 3 nagłówków o długości do 30 znaków,
  • 2 pól tekstowych o długości do 90 znaków każde
  • adresu URL,
  • rozszerzeń np. dodatkowych linków kierujących do istotnych sekcji promowanej strony, klikalnego numeru telefonu, fizycznego adresu reklamodawcy, itp.

Linki sponsorowane wyświetlane są w odpowiedzi na wpisaną do wyszukiwarki frazę kluczową, odpowiadającą ustawionej w systemie Google Ads frazie, na którą docelowo reklama ma się wyświetlać. Pozwala to precyzyjnie prezentować ofertę użytkownikom Internetu, którzy są zainteresowani skorzystaniem z niej. Co więcej, płatność za linki sponsorowane nie jest naliczana za samo wyświetlenie reklamy, a dopiero w momencie kliknięcia w link. Tak precyzyjne i bezpieczny system reklamowy jest najlepszym sposobem na uniknięcie płatności za wyświetlenia reklamy przypadkowym osobom. Pozycja danego linku sponsorowanego w wynikach wyszukiwania uzależniona jest kilku czynników, z których najważniejsze to:

  • Wynik Jakości reklamy (ang. Quality Score) – jest to wystawiana przez Google ocena przekazu reklamowego wg użyteczności i dopasowania do wyszukiwanej frazy kluczowej. Ocena wystawiana jest w skali 1 – 10 i uzależniona od trzech elementów - przewidywanego CTR (ang. Click Through Rate – stosunek kliknięć reklamy do jej wyświetleń), trafności reklamy, jakości strony docelowej (Google stawia na użyteczność i dopasowanie treści do potrzeb użytkownika, dlatego warto zadbać o poprawną i bezbłędną konfigurację oraz najwyższą jakość unikalnych treści na stronie internetowej, do której kieruje reklama). Im wyższy Wynik Jakości reklamy, tym niższy jest jej jednostkowy koszt oraz lepsza pozycja.
  • CPC (ang. Cost Per Click – koszt kliknięcia) – ustawiana w panelu Google Ads stawka, za którą chcielibyśmy, aby wyświetlała się reklama.
  • Budżet dzienny – maksymalny poziom dziennych nakładów na kampanię reklamową.

Reklama w sieci wyszukiwania Google w postaci linków sponsorowanych jest podstawowym sposobem promocji w formacie PPC. Nie oznacza to jednak, że jest ona prosta. W praktyce istnieje wiele detali, które trzeba wziąć pod uwagę projektując kampanię, aby uzyskać pożądane wyniki. Wyróżnienie reklamy wśród ogromnej konkurencji wymaga spokojnego przemyślenia i precyzyjnego zaplanowania każdej pojedynczej reklamy. Na co zwracać największą uwagę? Odpowiedź jest prosta - treści! Dlatego konfiguracja reklamy powinna objąć weryfikację przekazu promocyjnego w następującym zakresie:

  • Maksymalna liczba znaków – ograniczone możliwości powodują, że każda reklama powinna w pełni wykorzystywać dostępną liczbę znaków. Należy wziąć pod uwagę czytelność przekazu - każdy wyraz rozpoczynać z wielkiej litery. Postawienie kropki na końcu pierwszego wiersza przeniesie tekst obok nagłówka reklamy.
  • Treść reklamy - treści reklamowe powinny być ciekawe, zachęcające, a nawet intrygujące. Dzięki treści użytkownicy podejmują decyzję o kliknięciu w link. Należy pamiętać o CTA (ang. Call To Action – wezwanie do działania).
  • Numer kontaktowy – aktywny numer kontaktowy w wynikach reklamy tekstowej jest dobrym sposobem na zachęcenie użytkowników do natychmiastowego kontaktu z reklamodawcą.
  • Rozszerzenia reklamy tekstowej – Google Ads umożliwia reklamodawcom rozbudowę standardowego linku sponsorowanego o dodatkowe informacje – dodatkowe linki do istotnych podstron, fizyczny adres, opinie, etc. Wykorzystaj te i wiele innych rozszerzeń i wyróżnij się na tle konkurencji.

Linki sponsorowane Google – kto powinien z nich korzystać?

Z wykluczeniem branż zabronionych przez Google, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności rodzaju oferowanych produktów lub usług, zasięgu oddziaływania biznesu czy grupy docelowej, każdy przedsiębiorca powinien korzystać z linków sponsorowanych. Jest to najskuteczniejsza forma dotarcia do użytkownika poszukującego konkretnych produktów lub usług. Nie można również zapominać o wyjątkowej synergii, jaką umożliwiają skuteczne działania reklamowe Google Ads dla pozycjonowania. Korzystając z obu kanałów reklamowych można doprowadzić do sytuacji, w której użytkownik wpisując jedną frazę kluczową uzyska kilka wyników dotyczących tej samej witryny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, co znacząco zwiększa szanse na konwersje.

Reklamę w sieci wyszukiwania Google można poprowadzić samodzielnie, jednak zdecydowanie korzystniej jest zlecić przygotowanie, konfigurację i przeprowadzenie kampanii reklamowej w sieci wyszukiwania certyfikowanym specjalistom z dużym doświadczeniem, co daje zdecydowanie większe szanse na uzyskanie założonych wyników. Skontaktuj się z już teraz z Agencją marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl, poznaj możliwości reklamowe dla Twojej strony internetowej i dotrzyj ze swoimi produktami i usługami do osób, które właśnie teraz ich szukają.

Reklama w sieci wyszukiwania Google z Agencją Widzialni.pl

Rosnąca konkurencja w praktycznie każdej branży powoduje, że niełatwo jest samodzielnie prowadzić skuteczne kampanie PPC bez bogatej wiedzy i doświadczenia. Specjaliści PPC w Agencji marketingu internetowego Widzialni.pl czuwający całościowo nad kampaniami reklamowymi w sieci wyszukiwania to certyfikowani eksperci Google Ads. Ich doświadczenie oraz ciągle rozbudowywane umiejętności to doskonała szansa na uzyskanie przewagi konkurencyjnej w Internecie dla Twojego biznesu. Skontaktuj się z nami i poznaj możliwości Agencji marketingu internetowego Widzialni.pl w ramach kampanii reklamowych w sieci wyszukiwania dla Twojej strony internetowej. Nasza usługa to:

skuteczne frazy kluczowe

skuteczne frazy kluczowe

oparte na analizie strony klienta oraz jego konkurencji. Precyzyjnie dobrane frazy kluczowe w pełni wykorzystują potencjał kampanii oraz wpływają na najwyższy poziom optymalizacji budżetowej kampanii.

niskie koszty reklamy w sieci wyszukiwania Google

niskie koszty reklamy w sieci wyszukiwania Google

Niskie koszty reklamy w sieci wyszukiwania Google – w zależności od wstępnie przyjętej strategii budżetowej, kampania prowadzona jest tak, aby uzyskać możliwie najbardziej efektywne wyniki w najniższym możliwym koszcie.

czytelne raportowanie

czytelne raportowanie

w ramach kampanii każdy klient otrzymuje czytelne raporty wskazujące najważniejsze wyniki z prowadzonych działań. Jeśli oczekujesz dalszych informacji, nasi specjaliści służą pomocą.

szczegółowe analizy i optymalizacja

szczegółowe analizy i optymalizacja

każda kampania jest dokładnie analizowana, a jej efekty cząstkowe stanowią podstawę do precyzyjnej optymalizacji dalszych działań. Obserwujemy ponadto konkurencję oraz trendy zachowań i zmiany algorytmów, aby uzyskać najlepsze wyniki.

przejrzyste koszty prowadzenia kampanii

przejrzyste koszty prowadzenia kampanii

stawiamy na transparentność. Od początku współpracy znasz wszystkie koszty prowadzenia kampanii, dzięki czemu możesz precyzyjnie zaplanować swój budżet. Koszty kampanii uzależnione są od jej budżetu i przedstawiają się następująco:

do budżetu 2 000 zł => 400 zł

powyżej budżetu 2 000 zł => 400 zł + 15% x (Twój budżet - 2 000 zł)

Remarketing jest doskonałym narzędziem wspierającym wzrost konwersji dzięki precyzyjnemu i spersonalizowanemu targetowaniu przekazu i wyświetlania reklam wszędzie tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci. Wykorzystanie w strategii marketingowej sieci Google, Facebook, YouTube oraz LinkedIn powoduje, że Twoja reklama będzie zawsze z Twoim klientem!

System Google Ads zbudowany jest w taki sposób, aby każdy użytkownik mógł bez przeszkód samodzielnie prowadzić kampanie reklamowe. Optymalne wykorzystanie założonego budżetu reklamowego oraz osiągnięcie celów biznesowych wymaga jednak większego nakładu pracy oraz specjalistycznej wiedzy wynikającej między innymi z doświadczenia zdobytego przez lata prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych Google Ads. Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl od lat szczyci się certyfikatem Google Premier Partner, stanowiącym poświadczenie najwyższej efektywności działań. Certyfikat Google Premier to najwyższy możliwy do uzyskania status partnerski świadczący o najwyższych standardach i skuteczności. Jest to również najwyższa ocena kwalifikacji specjalistów Google Ads. Skorzystaj z naszego doświadczenia i umiejętności w prowadzeniu kampanii w sieci wyszukiwania Google Ads dla Twojego biznesu.

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Precyzyjny dobór fraz kluczowych oraz szczegółowe określenie grupy docelowej (według różnych dostępnych kryteriów) pozwala dotrzeć z przekazem reklamowym w sieci wyszukiwania Google do użytkowników, którzy poszukują konkretnych produktów i usług.

System Google Ads pozwala wyświetlać reklamy natychmiast po skonfigurowaniu kampanii i zapewnieniu środków na jej funkcjonowanie. Oznacza to, że Twoje reklamy mogą wyświetlać się potencjalnym klientom natychmiast po starcie kampanii.

Kampania linków sponsorowanych (tekstowa) pozwala wyświetlać reklamy na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na pierwszych czterech i ostatnich trzech pozycjach. O finalnym miejscu reklamy decyduje określona stawka za pojedyncze kliknięcie oraz Wynik Jakości reklamy.

Wynik Jakości (ang. Quality Score) reklamy Google Ads to ocena przyznawana każdej reklamie w systemie Google Ads przez wyszukiwarkę. Jest to wynikowa jakości przekazu reklamowego (jego dopasowania do frazy kluczowej), użyteczności reklamy oraz jakości strony internetowej, do której kieruje

Korzystanie z systemu Google Ads jest bezpłatne. Wyświetlanie reklamy użytkownikom również nie powoduje naliczenia kosztów. Dopiero kliknięcie w reklamę jest podstawą do naliczenia opłaty. Rzeczywisty koszt kliknięcia uzależniony jest od stawek konkurencji oraz Wyniku Jakości.