Reklama w Gmail dla Twojego biznesu

Mimo szybkiego rozwoju innych rozwiązań komunikacyjnych, jak np. Facebook Messenger, Skype, What’s Up, poczta elektroniczna jest wciąż uznawana za jedną z najbezpieczniejszych. Na polu komunikacji elektronicznej wyróżnia się jeden z flagowych produktów Google, jakim jest Gmail. Poczta elektroniczna od Google to jednak nie tylko wygodny i bezpieczny sposób na komunikację. Jest to również doskonałe narzędzie marketingowe. Niezależnie od tego, w jakiej branży prowadzisz działalność, możliwość skutecznego dotarcia do nowych potencjalnych klientów jest niezwykle ważna. Poczta elektroniczna Gmail przychodzi tutaj z pomocą i udostępnia swoje funkcjonalności do przekazywania treści reklamowych.

W odróżnieniu od innych skrzynek pocztowych, Gmail wyróżnia się precyzyjnym katalogowaniem przychodzącej poczty, dzięki czemu reklamy nie są nachalne i charakteryzują się wysoką skutecznością. Działanie systemu reklamowego Gmail (ang. Gmail Sponsored Promotions – GSP) polega na wyświetlaniu w skrzynce odbiorczej wiadomości reklamowych e-mail przypominających s swej formie newsletter. Reklama wyświetlana jest na kartach Oferty oraz Społeczność na samej górze listy wiadomości. Jest to zatem wyjątkowo ciekawa forma reklamy, stanowiąca skuteczną alternatywę dla e-mail marketingu. Kampanie GSP stanowią obok innych form promocji w ramach Google Ads oraz organicznego pozycjonowania stron internetowych skuteczny i efektywny sposób na wzrost zainteresowania stroną www. Wśród szeregu zalet kampanii GSP, na szczególną uwagę zasługują:

Precyzyjne kierowanie reklamy do wybranych grup docelowych z wykorzystaniem kierowania kontekstowego, na tematy i zainteresowania, wybrane grupy odbiorców, listy adresów e-mail, listy remarketingowe, a także z wykorzystaniem danych demograficznych, lokalizacji czy urządzeń.

Niskie koszty – relatywnie niski koszt kliknięcia w reklamę (w porównaniu z innymi formami promocji w Google Ads) wynikający ze stosunkowo niewielkiego wykorzystania tej formy reklamy.

Atrakcyjna forma przekazu - mało inwazyjne, często nawet nie odbierane jako przekaz reklamowy, a zarazem atrakcyjne w treści (graficznie i tekstowo) reklamy GSP mają duże szanse na sukces w postaci nowych klientów.

Dokładny pomiar efektów - szczegółowy pomiar zachowań użytkowników w wielu aspektach dotyczących reklamy (m.in. liczby wyświetleń reklamy w formie zwiniętej, kliknięć otwierających reklamę, kliknięć prowadzących na stronę, zapisania wiadomości w skrzynce odbiorczej, przesłania na inny adres e-mail) pozwala dokładnie ocenić skuteczność kampanii.

Idealny timing – reklamy wyświetlane są użytkownikom w momencie przeglądania poczty e-mail, a zatem w czasie, gdy są oni nastawieni na odbiór informacji, również reklamowych. Są zatem bardziej skłonni skorzystać z oferty reklamodawcy.

Gmail Sponsored Promotions jest doskonałym sposobem na dotarcie do użytkowników znajdujących się na początku lejka zakupowego, a więc takich, którzy nie myślą jeszcze o konkretnym zakupie. Reklama Gmail stanowi więc doskonałe medium do budowy zasięgu oraz wstępnego zainteresowania odbiorców ofertą. Dzięki rozbudowanym możliwościom kierowania reklamy w Gmail, można dodatkowo zawęzić grupę docelową do osób, które mogą być najbardziej zainteresowani ofertą reklamodawcy i w ten sposób wpłynąć na oczekiwany poziom konwersji.

Jak działa reklama GSP?

Reklamy Gmail wyróżniają się atrakcyjną formą. Są to wiadomości e-mail wyświetlane w skrzynce odbiorczej użytkownika, które po kliknięciu rozwijają się prezentując główny przekaz reklamowy. Konstrukcja reklamy może przyjąć formę tekstu, grafiki lub wideo. Utworzenie reklamy GSP możliwe jest na dwa sposoby:

  • z wykorzystaniem gotowych szablonów dostępnych w kreatorze Google Ads (kreator ograniczony jest do czterech szablonów i nie ma możliwości zmiany układu poszczególnych elementów),
  • tworząc samodzielnie reklamę w języku html na podstawie szczegółowej specyfikacji.

Tworzenie reklamy GSP wymaga przygotowania plików graficznych w następujących wymiarach:

  • Dla reklamy zwiniętej możliwe jest dodanie tylko jednego pliku graficznego – logo firmy, które jest wyświetlane obok nagłówka wyłącznie na urządzeniach mobilnych – rozmiar logo to minimum 144 x 144 px., maksymalna waga: 150 KB, proporcje 1:1,
  • Dla reklamy rozwiniętej grafiki powinny przyjąć następujące warianty:
    • logotyp: kwadrat o wielkości 1200 x 1200 (rozmiar minimalny: 144 x 144), maksymalna waga: 150 KB, proporcje 1:1,
    • obraz marketingowy, w trzech formatach:
      • poziomy: wymiary minimalne: 600 x 314 px (zalecane: 1200 x 628 px), proporcje: 1,91:1, maksymalna waga: 150 KB
      • kwadrat: wymiary minimalne 300 x 300 px (zalecane: 1200 x 1200 px), maksymalna waga: 1 MB,
      • obraz w nagłówku (opcjonalny): wymiary minimalne 600 x 200 px, (zalecane: 1200 x 400 px), maksymalna waga: 1 MB.
  • Istnieje również opcja przesłania gotowej kreacji reklamy graficznej, którą można wykorzystać w GSP. Obraz musi mieć min. 300 × 300 px, maksymalnie 300 × 1000 px.

Reklama w GSP wymaga obrazów w formacie JPEG, JPG, PNG i statyczny GIF.

Kampania GSP może przynieść bardzo dobre efekty, jednak musi ona być poddana szczegółowej i stałej optymalizacji. Dobrym sposobem na zwiększenie efektywności reklamy w Gmailu jest stosowanie testów A/B, a więc przygotowanie różnych kreacji i monitorowanie ich efektywności w zależności od sposobu kierowania przekazu. Niezwykle istotne jest również przygotowanie efektywnej treści tytułu i tematu reklamy. Tej kwestii warto poświęcić więcej czasu, przeprowadzić testy różnych tytułów wiadomości i wybrać najbardziej efektywne. Jednostkowy koszt reklamy jest bezpośrednim wynikiem liczby kliknięć. Należy więc pracować nad uzyskaniem możliwie najwyższego CTR (ang. Click Through Rate - współczynnik klikalności), dzięki czemu można znacząco zmniejszyć koszty kampanii.

Koszty kampanii GSP

Kampanie Gmail Sponsored Promotions rozliczane są w modelu CPC (ang. Cost Per Click – koszt za kliknięcie). Co ważne, koszty naliczane są w momencie otwarcia wiadomości reklamowej. Wszelkie dodatkowe interakcje z reklamą są już bezpłatne. Całkowity budżet przeznaczony na kampanię reklamową Gmail powinien być uzależniony od jej planowanego zasięgu. Wysokość budżetu bezpośrednio determinuje liczbę osób, którym reklama będzie wyświetlana. Szacuje się, że koszt kliknięcia w reklamę GSP wynosi od kilkudziesięciu groszy do ponad złotówki.

Cennik prowadzenia kampanii Gmail Sponsored Promotions w Agencji marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl skonstruowany jest podobnie do wyceny kosztów prowadzenia innego rodzaju kampanii PPC i uzależniona jest ściśle od budżetu kampanii i przedstawia się następująco:

do budżetu 2 000 zł => 400 zł

powyżej budżetu 2 000 zł => 400 zł + 15% x (Twój budżet - 2 000 zł)

Jeśli poszukujesz wyceny kosztu prowadzenia skutecznych działań w ramach kampanii reklamowych w Gmail, skontaktuj się z naszymi specjalistami, którzy bezpłatnie przeprowadzą dla Ciebie wycenę działań i zaproponują najbardziej efektywne sposoby na dotarcie do Twoich potencjalnych klientów.

Zyskaj nowych klientów z Gmail Sponsored Promotions

Kampanie reklamowe GSP to doskonały sposób na dotarcie do nowych, potencjalnych klientów, znajdujących się na początkowym etapie lejka zakupowego. Google analizuje zachowania użytkowników poczty Gmail i skutecznie dopasowuje reklamy do potrzeb konkretnych osób, dzięki czemu skuteczność kampanii reklamowej GSP jest bardzo wysoka. Skorzystaj z możliwości jednego z najpopularniejszych systemów poczty elektronicznej w Polsce i wraz z Agencją Widzialni.pl zdobywaj nowych klientów. Zapraszamy do współpracy!

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Reklamy w Gmail przeznaczone są przede wszystkim dla reklamodawców poszukujących nowych klientów, pragnących zbudować duży zasięg czy zainteresowanie swoją ofertą. Jest to więc efektywny sposób na pozyskanie klientów znajdujących się na pierwszych etapach lejka zakupowego.

Absolutnie nie! System Google Ads udostępnia reklamodawcą wygodny w użyciu kreator reklam Gmail, w którym można skorzystać z dostępnych szablonów w celu przygotowania efektywnej kreacji reklamowej na potrzeby kampanii GSP.

Na skuteczność kampanii GSP wpływa wiele elementów, z których najistotniejszymi są:

  • kierowanie reklamy,
  • kreacja graficzna,
  • tytuł, tzw. teaser wiadomości, czyli treści wyświetlanej w zwiniętej formie wiadomości.

Kampanie GSP rozliczane są w modelu CPC (ang. Cost Per Click – koszt za kliknięcie). Oznacza to, że płatność naliczana jest wyłącznie w momencie kliknięcia w maila z reklamą. Reklamodawca nie ponosi natomiast żadnych kosztów z tytułu dalszych integracji z reklamą, np. przejściem na stronę.

Kampanie Google Ads, w tym GSP, skonstruowane są tak, aby każdy mógł samodzielnie prowadzić działania reklamowe. Jeśli jednak zależy Ci na wysokiej skuteczności reklamy, skorzystaj z naszego wieloletniego doświadczenia.