preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Reklama w poczcie Gmail – kolejny sposób na dotarcie do klienta

Reklama w poczcie Gmail – kolejny sposób na dotarcie do klienta

Google oferuje swoim reklamodawcom wiele powierzchni reklamowych. Mogą oni wybierać przestrzenie począwszy od sieci wyszukiwania, sieci reklamowej z milionami witryn, po kanały na YouTube, aplikacje mobilne czy nawet pocztę Gmail. Dziś przybliżę zalety tej ostatniej.

Korzystanie z poczty należy do codziennych obowiązków niemalże wszystkich użytkowników sieci. Kontaktujemy się w ten sposób ze znajomymi, współpracownikami. Jest to również dobry sposób na uzyskanie najnowszych informacji dotyczących promocji naszych ulubionych marek, zniżek na pobyty wakacyjne czy subskrypcji newsletterów.

Na świecie aż 96% osób dorosłych korzysta ze skrzynki pocztowej, z czego 56% osób z Gmaila. W Polsce liczbę użytkowników poczty szacuje się na 5,1 mln. Warto więc wykorzystać ten potencjał i zwiększyć  widoczność swojej marki w internecie.

Reklama w Gmailu – Gmail Sponsored Promotion (GSP) to jeden z wielu  formatów reklamowych dostępnych w interfejsie AdWords. Reklamy wyświetlają się na górze skrzynki pocztowej w zakładce „Oferty” zarówno na komputerach, jak i urządzeniach przenośnych.

Jak wygląda reklama GSP?

Reklama Gmail składa się z dwóch części. Początkowo użytkownik widzi zwiniętą reklamę, tzw. teaser – tytuł reklamy.  Jest to część odpowiedzialna za „złapanie” klienta. Na tym etapie należy zachęcić użytkownika do kliknięcia i skorzystania z naszej oferty.

Reklama przypomina wyglądem inne wiadomości ze skrzynki, ale odróżnia się żółtym polem z napisem „reklama”. Składa się z 3 pól. Pierwsze to nadawca (w tym przypadku reklamodawca), następnie pogrubiony temat wiadomości i na końcu krótki opis.

GSP

Użytkownik po kliknięciu w reklamę przechodzi do drugiego widoku – rozmiaru maila. Dostępnych jest kilka szablonów prezentacji widoku rozwiniętej reklamy. Do wyboru mamy:

1. Szablon obrazu, czyli plik graficzny wypełniający całą powierzchnię maila. Dobrze, by zawierał jasne wezwanie do działania, spójną grafikę ze stroną lądowania, tekst zachęcający do kliknięcia. Obraz, który przesyłamy do AdWords powinien mieć wymiary 650 x [300-1000].

32. Szablon pojedynczej promocji. Podstawowa opcja to mail zawierający grafikę o wymiarze 650 x [200 x 500] pikseli bądź wideo umieszczone w YouTube oraz dodatkowy tekst reklamy (nagłówek, opis, przycisk do działania). Istnieje tu również dodatkowa opcja – baner o wymiarach 650 x [50-200] pikseli pojawiający się u góry podstawowej wersji.

43. Szablon różnych produktów. W tej wersji reklamy mamy możliwość promowania kilku produktów naraz, z ograniczeniem do 6. Można dodać grafikę o wymiarze 180 x 180 pikseli bądź wideo oraz przycisk z wezwaniem do działania, odrębny dla każdego produktu. Jest to dobra opcja dla sklepów internetowych, bo każdy element może przenieść użytkownika na inną podstronę. W tej wersji reklamy można również opcjonalnie dodać grafikę nad okienkami z produktami.

54. Szablon katalogu. Dzięki tej formie mamy możliwość promowania całej kategorii produktu poprzez dodanie grafiki bądź filmu wraz z tekstem reklamowym (nagłówkiem, opisem i przyciskiem). Dodatkową opcją jest umieszczenie pod główną grafiką do 3 banerów graficznych lub wideo, dla których można dodać osobny przycisk z wezwaniem do działania. W tym modelu reklamy grafiki mają rozmiar 650 x 300 pikseli.

6

5. Niestandardowe przesyłanie danych HTML Gmaila. Pozwala zaprezentować dowolną reklamę, dostosowaną do odbiorcy. Może ona zawierać przycisk „kliknij, aby połączyć”, wbudowany formularz, wideo bądź kombinacje tych elementów. Przykłady szablonów reklam dostępne są pod tym linkiem.

7

Jak można kierować reklamę GSP?

Reklamę można kierować (również wykluczać) na użytkowników ze względu na wiek, płeć, lokalizacje, język, urządzenie, tematy, słowa kluczowe i domeny. Reklamy wyświetlane są na podstawie analizy wiadomości przychodzących lub wysyłanych przez nas. Google bierze pod uwagę około 100 ostatnich maili.

Wybierając kierowanie na tematy, można dotrzeć do użytkowników, którzy mają w skrzynce maile o określonej tematyce. Gdy chcemy dotrzeć do osób zainteresowanych podróżami, warto również rozszerzyć kierowanie na osoby powiązane produktami o podobnej kategorii, wybierając na przykład dodatkowy temat zakupy.

Dla kierowania na słowa kluczowe dodajemy takie słowa, które mogą znaleźć się w wiadomościach potencjalnych klientów. Jeśli naszą grupą docelową są posiadacze zwierząt możemy dodać słowa „karma dla zwierząt”, „smycz”, itd.

Z kolei kierując reklamę po domenach możemy dotrzeć do osób, które mają maile z określonych stron. Przykładowo poprzez wykluczenie własnej domeny możemy zdobyć nowych użytkowników. Odrębny komunikat można kierować na użytkowników swojej domeny, by podtrzymać z nimi dotychczasowe relacje.

Warto podkreślić, że nie ma możliwości kierowania reklam dla odbiorców na rynku, niestandardowych odbiorców oraz na osoby z list remarketingowych, list podobnych odbiorców, czy na osoby instalujące aplikacje.

Ze względu na dobre kierowanie, reklamy GSP nie są zbyt nachalne. I co istotne – nie pokazują się częściej niż 4 razy na tydzień. Google podkreśla również efektywność tej reklamy – obecnie 3,5% reklam zostaje otwartych przez użytkowników.

Jak mierzyć wyniki reklamy GSP?

Interfejs Google AdWords oprócz podstawowych statystyk reklam, udostępnia również informacje o ilości kliknięć prowadzonych do witryny, zapisanych wiadomościach w skrzynce Gmail, czy przekazaniu reklamy dalej do innego użytkownika poczty.

Podsumowanie

Kampanie w poczcie Gmail można wykorzystać do budowania świadomości użytkowników, wpłynąć na ich zainteresowanie produktem, wzmocnić lojalność klientów, ale również generować sprzedaż. Jest to forma bardziej osobistego kontaktu z użytkownikiem, która może przynieść zadowalające efekty. Zachęcamy do testowania reklam GSP, by przekonać się, jakie cele reklamowe uda się z nimi osiągnąć.

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony