Skuteczna kampania reklamowa w YouTube

Serwis YouTube powstał jako miejsce wymiany materiałów wideo. Od początku swojego istnienia oferuje możliwość bezpłatnego publikowania oraz odtwarzania materiałów wideo. Ogromna, stale rosnąca biblioteka serwisu zawiera między innymi teledyski, vlogi, tutoriale, przewodniki i wiele innych materiałów. YouTube z czasem stał się poza medium czysto rozrywkowym, doskonałym miejscem do dzielenia się wiedzą. Znaleźć tu można niezliczone ilości poradników dotyczących praktycznie każdego tematu. Serwis dociera obecnie do prawie 1/3 wszystkich użytkowników Internetu. YouTube jest również doskonałym medium reklamowym. Oferuje bogate możliwości prezentacji marek, produktów i usług. Poza wyświetlaniem filmów promocyjnych, YouTube umożliwia wiele dodatkowych form reklamy, które warto włączyć w strategię marketingową.

Wykorzystanie materiału wideo w strategii reklamowej może znacząco zwiększyć liczbę potencjalnych klientów. Według różnych badań, ponad 50% internautów deklaruje podjęcie decyzji zakupowej właśnie na podstawie materiałów wideo dostępnych w serwisie YouTube. Dywersyfikacja działań reklamowych, czyli korzystanie z różnych metod dotarcia do klienta, np. pozycjonowanie stron internetowych, reklamy Google Ads, reklamy w Social Media, a także marketing wideo na YouTube, to doskonały sposób na zwiększenie zasięgu promocji. Reklama w serwisie YouTube pozwala, poza maksymalizacją zasięgu czy świadomości marki (do czego jest w większości przypadków wykorzystywana), również na generowanie jakościowych leadów, a także zachęca do podjęcia decyzji zakupowej - zwiększa konwersję. Droga klienta do zakupu może być oznaczona wieloma punktami stykowymi z Twoją marką.

Jednym z nich może być reklama w serwisie YouTube. Klienci często samodzielnie kierują się ku YouTube, aby pozyskać praktyczne informacje na temat produktu lub usługi, którą są zainteresowani. Warto więc wykorzystać ten moment i zachęcić potencjalnego klienta do pełniejszego zapoznania się z treściami, kontaktu z firmą czy zakupu. Realizacja wielu celów za pośrednictwem materiału wideo pozwala traktować YouTube jako istotne medium reklamowe w nowoczesnym marketingu. Skorzystaj z doświadczenia oraz wiedzy specjalistów Agencji marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl i osiągnij sukces z reklamą w serwisie YouTube.

Wykorzystaj możliwości YouTube i osiągnij sukces w Internecie

Serwis YouTube od momentu powstania w 2005 roku zyskał oszałamiającą popularność. Z początkowo utworzonej platformy rozrywkowej przekształcił się w skuteczne medium reklamowe oraz bezpieczne źródło do wymiany doświadczeń, porad czy promocji bezpośredniej. Również w Polsce YouTube jest serwisem o ogromnym oddziaływaniu. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że dzięki wielkiej popularności, reklamy w serwisie YouTube porównywalne są swoją efektywnością do telewizyjnych kampanii reklamowych. Wśród najważniejszych zalet reklam na YouTube w Polsce wyróżnić należy:

Szeroki zasięg

Szeroki zasięg

Ponad 70% polskich użytkowników Internetu korzysta z YouTube. Serwis jest obecnie w Polsce trzecią pod względem popularności wyszukiwarką.

Precyzja kierowania

Precyzja kierowania

Rozbudowane możliwości kierowania reklam do precyzyjnie wybranych według różnych kryteriów grup docelowych zwiększa efektywność kampanii.

Swoboda interakcji

Swoboda interakcji

Możliwość swobodnego udostępniania oraz komentowania zamieszczonych w serwisie materiałów pozwala osiągnąć dodatkowy zasięg bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.

Mierzalność wyników

Mierzalność wyników

Mierzalność wyników – szczegółowe raporty wskazujące precyzyjne dane dotyczące wyświetleń, obejrzeń czy interakcji z przekazem reklamowym dają wartościową wiedzę na temat efektywności kampanii i konieczności modyfikacji strategii marketingowych.

Przystępne koszty

Przystępne koszty

Zarówno utworzenie, jak i prowadzenie kampanii reklamowej (z uwzględnieniem utworzenia materiału wideo) są zdecydowanie niższe niż ma to miejsce w przypadku kampanii telewizyjnej. Efekty kampanii natomiast mogą być porównywalne.

Serwis YouTube w sytuacji powszechności dostępu do zasobów Internetu stanowi naturalną przeciwwagę dla reklam telewizyjnych. Jej przewaga nad reklamą w TV jest jednak bezdyskusyjna. Zdecydowanie bardziej precyzyjna, tańsza i porównywalnie efektywna reklama na YouTube to najlepszy krok ku efektywnej strategii marketingowej. Skorzystaj z możliwości, jakie dają reklamy wideo z Agencją marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl.

Rodzaje reklam na YouTube

Serwis YouTube oferuje reklamodawcom szereg zaawansowanych rodzajów reklam. W zależności od przyjętego celu kampanii reklamowej oraz określonej grupy odbiorców, skorzystać można z następujących formatów reklamowych:

Trueview In-Stream

Trueview In-Stream

Bez wątpienia najpopularniejszy rodzaj reklamy wideo na YouTube. Przekaz reklamowy wyświetlany jest przed, w trakcie lub po innym filmie. Reklama może być również wyświetlana w witrynach, grach czy aplikacjach w sieci reklamowej Google. Reklama Trueview In-Stream może być pominięta po 5 sekundach. Płatność naliczana jest dopiero po obejrzeniu 30 sekund materiału lub po kliknięciu w reklamę.

Bumper Ads

Przyjmuje ona postać krótkich, 6-sekundowych filmików reklamowych, wyświetlanych przed, w trakcie lub po odtwarzanym filmie. Reklamy typu Bumper Ads nie można pominąć. Płatność naliczana jest za 1000 wyświetleń.

TrueView Discovery

TrueView Discovery

Wyświetlanie propozycji materiałów reklamowych powyżej wyników wyszukiwania w serwisie YouTube lub na górze listy filmów sugerowanych do obejrzenia. Reklama prezentowana jest w formie banera zawierającego klatkę z filmu oraz krótkiego opisu.

Sekwencje reklam wideo

Jest to ciekawy sposób na prezentację produktu lub usługi w postaci serii filmów w ustalonej kolejności. Wyświetlenie kolejnego filmu uzależnione jest od wyświetlenia poprzedzającego materiału. Wyjątkowo ciekawa forma opowiedzenia historii produktu lub marki.

Nakładki produktowe

Nakładki produktowe

Są to interaktywne karty pokazujące użytkownikom YouTube produkty wcześniej oglądane na innych stronach. Sposób działania nakładek produktowych zbliżony jest do reklamy remarketingowej i wymaga połączenia z kontem Google Merchant Center oraz posiadania aktualnego pliku produktowego.

Karty sponsorowane

Karty sponsorowane - wyświetlane przez klika sekund karty z systemu Google Zakupy zachęcające do przejścia na stronę sprzedawcy. Karty sponsorowane mogą być z dowolny sposób powiązane z wyświetlanym filmem.

Bogate możliwości dostosowania formatu przekazu reklamowego do potrzeb i oczekiwań użytkowników serwisu YouTube pozwala uzyskać wysoką skuteczność kampanii wideo. Jeśli poszukujesz sposobów na rozszerzenie zasięgu swoich kampanii marketingowych, skontaktuj się z Agencją marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl. Nasi certyfikowani specjaliści przygotują, skonfigurują i przeprowadzą dla Ciebie skuteczne kampanie wideo w serwisie YouTube. Skorzystaj z naszego doświadczenia i docieraj do nowych klientów.

Kierowanie kampanii wideo na YouTube

Konfiguracja kampanii reklamowych na YouTube odbywa się za pomocą systemu Google Ads. Dzięki temu możliwe jest prowadzenie różnego rodzaju kampanii na jednym koncie i pozyskiwanie precyzyjnych danych według tego samego standardu. Jednym z najważniejszych elementów, na który należy zwrócić uwagę przygotowują kampanię reklamową YouTube jest dobór grupy docelowej oraz odpowiednie targetowanie reklamy. System Google Ads umożliwia dotarcie do potencjalnych klientów wykorzystując następujące metody kierowania:

  • Demografia – wybór grupy docelowej według wieku, płci, statusu rodzicielskiego (w wybranych krajach również na podstawie dochodu).
  • Grupy odbiorców – kierowanie reklamy na wybrane grupy odbiorców charakteryzujących się sprecyzowanymi zainteresowaniami i należących do określonych grup demograficznych.
  • Słowa kluczowe – wyświetlanie reklamy wraz z treściami powiązanymi tematycznie z wybranymi słowami kluczowymi.
  • Tematy – wybór konkretnych tematów pozwoli wyświetlać reklamy w kanałach, filmach lub aplikacjach poświęconych danej tematyce.
  • Miejsca docelowe – wybór określonych kanałów lub materiałów, na których pojawić się ma reklama.
  • Remarketing – kierowanie na osoby, które odwiedziły wcześniej stronę reklamodawcy, obejrzały film, czy odwiedziły kanał wideo.

Specjaliści Agencji marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl na podstawie Twoich oczekiwań oraz celów marketingowych precyzyjnie skonfigurują kampanię wideo korzystając z najskuteczniejszych metod targetowania, skierowanych na maksymalną efektywność reklamy. Skontaktuj się z nami już teraz i dowiedz się, co możemy dla Ciebie zrobić.

Koszty kampanii wideo

Kampanie reklamowe PPC (ang. Pay Per Click) w serwisie YouTube rozliczane mogą być w dwóch systemach:

  • CPV (ang. Cost Per View – płatność za obejrzenie),
  • CPM (ang. Cost Per Mile - płatność za 1000 wyświetleń).

Całkowita liczba obejrzeń reklamy wideo wynika również bezpośrednio z budżetu, jaki reklamodawca jest w stanie przeznaczyć na kampanię reklamową. Zasadniczo, im wyższy budżet, tym większa liczba odbiorców reklamy. W Polsce, stawki za pojedyncze obejrzenie waha się w granicach kilku – kilkunastu groszy. Jednak w praktyce precyzyjna konfiguracja kampanii pozwala ograniczyć koszt jednostkowy nawet do 1 grosza za obejrzenie. Podjęcie współpracy w zakresie prowadzenia kampanii reklamowej z Agencją marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl powoduje konieczność dodania do kosztów budżetu reklamowego opłatę za konfigurację i obsługę kampanii. W agencji Widzialni.pl stawiamy na jasne i precyzyjne określanie kosztów. Cena pozycjonowania stron internetowych ustalana jest indywidualnie dla każdego serwisu. W przypadku kampanii PPC (ang. Pay Per Click - płatnych za kliknięcie) stosujemy proste rozliczenie:

do budżetu 2 000 zł => 400 zł

powyżej budżetu 2 000 zł => 400 zł + 15% x (Twój budżet - 2 000 zł)

Skontaktuj się z Agencją marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl już dziś i bezpłatnie poznaj możliwości działań reklamowych na YouTube oraz koszty kampanii wideo dla Twojej firmy.

Filmy promocyjne na YouTube

Jakość materiału reklamowego w formie wideo ma ogromne znaczenie dla efektywności oraz kosztu kampanii. Należy więc zadbać o przygotowanie wysokiej jakości filmu promocyjnego, zwracającego uwagę i zawierającego niezbędne informacje o produkcie lub usłudze, a także wezwanie do działania - zachętę do interakcji z marką. Standardowo reklamy wideo nie powinny przekraczać 30 sekund. Jednak w zależności od wybranego rodzaju reklamy na YouTube należy pamiętać o następujących elementach:

  • dla reklamy Trueview In-Stream - najważniejsze informacje powinny być zawarte w pierwszych 5 sekundach materiału, całkowity przekaz może być dłuższy,
  • dla reklamy Bumper Ads - całość przekazu reklamowego musi zostać zawarta w 6 sekundach.

Reklama YouTube w Agencji Widzialni.pl

Serwis YouTube jest w gruncie rzeczy wielkim marketem, na którym użytkownicy spędzają coraz więcej czasu. Niezależnie od ich pierwotnego celu odwiedzenia serwisu, reklamy potrafią skutecznie zająć lub skierować uwagę na pożądane przez reklamodawcę kierunki. YouTube to niezwykle rozbudowana i ciągle rozwijana platforma, która może znacząco wpłynąć na rozwój Twojej firmy. Precyzyjne targetowanie wysokiej jakości, skutecznych materiałów reklamowych na YouTube może przynieść niezwykłe efekty. Współpraca z Widzialni.pl na tym polu to duża szansa na uzyskanie, a nawet przeskoczenie założonych wyników. Ogromne doświadczenie, certyfikowani specjaliści, profesjonalna obsługa oraz wysoka efektywność prowadzonych kampanii reklamowych. Te cechy charakteryzują usługę reklam YouTube w Agencji marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl. Skontaktuj się z nami już teraz i poznaj nasze możliwości w zakresie kampanii reklamowych na YouTube.

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Reklamy na YouTube rozliczane są w modelu CPV (ang. Cost Per View – płatność za obejrzenie) i CPM (ang. Cost Per Mile - płatność za 1000 wyświetleń). Precyzyjna konfiguracja pozwala uzyskać koszt pojedynczego obejrzenia reklamy na poziomie 1 grosza. Średnio waha się na poziomie kilku – kilkunastu groszy.

Zasadniczo stosuje się ograniczenie do 30 sekund długości materiału. Pamiętać należy o tym, że internauci najlepiej reagują na krótkie przekazy reklamowe. Dlatego wybierając rodzaj reklamy należy pamiętać:

  • Reklama Trueview In-Stream - najważniejsze informacje powinny być zawarte w pierwszych 5 sekundach materiału - dalsza cześć może być pominięta
  • Reklama Bumper Ads - całość przekazu reklamowego musi zostać zawarta w 6 sekundach

Skuteczność reklamy wideo w dużej mierze związana jest z jakością materiału wideo, jego dostosowaniu do rodzaju reklamy i oczekiwań oraz potrzeb grupy docelowej, a także wynika z wysokości budżetu na kampanię reklamową. Im wyższy budżet, tym większe szanse na dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

Ciągle rosnąca grupa użytkowników YouTube w Polsce i na świecie powoduje, że YouTube staje się coraz poważniejszą alternatywą dla tradycyjnej reklamy telewizyjnej. Dodając do tego niskie koszty kampanii wideo, a także precyzyjne targetowanie i raportowanie, reklama na YouTube zostawia w tyle reklamę w telewizji.

Każdą kampanię reklamową, w tym kampanię wideo można wykonać i poprowadzić samodzielnie. Jeżeli jednak oczekujesz wysokiej efektywności oraz niskiego kosztu jednostkowego, skorzystaj z doświadczenia i umiejętności Agencji marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl.