Skuteczna reklama w Google Shopping

Kampanie PLA, biorąc pod uwagę ich specyfikę, wykorzystywane są w handlu internetowym i pozwalają myśleć o zwiększeniu sprzedaży. Z dobrodziejstw Google Shopping korzystają zarówno wielkie sklepy, jak i początkujący dopiero w e-biznesie przedsiębiorcy. Zakupy Google, działając na zasadach zbliżonych do porównywarek cenowych, są tym samym skutecznym sposobem na pozyskanie potencjalnych klientów, którzy nie znają jeszcze Twojego sklepu, a poszukują produktów, które oferujesz. Skorzystaj z wieloletniego doświadczenia specjalistów PPC Agencji Widzialni.pl i skutecznie zwiększaj sprzedaż w Internecie!

Google Shopping w służbie e-handlu

U podstaw działania Google Shopping leży konieczność możliwie szybkiego dotarcia do potencjalnych klientów z konkretnym, poszukiwanym przez nich produktem. Niezależnie od wielkości sklepu internetowego, kampanie PLA mają duże szanse na zwiększenie wartościowego ruchu na stronie e-commerce, a co jeszcze bardziej istotne zwiększają możliwość dokonania zakupów przez potencjalnych klientów. Reklamy PLA pozwalają wyświetlać ofertę sklepu internetowego bezpośrednio w wynikach wyszukiwania jako odpowiedź na wpisane do wyszukiwarki zapytanie użytkownika. Dzięki temu obserwować można stale rosnące zainteresowanie Zakupami Google wśród przedsiębiorców. Ponadto korzystanie w ramach promocji z różnych kampanii PPC oraz pozycjonowania sklepu internetowego umożliwia jednoczesne wyświetlanie w wynikach wyszukiwania:

  • wyników organicznych,
  • reklam tekstowych,
  • reklam graficznych PLA.

Oznacza to optymalne wypełnienie strony wyników wyszukiwania ofertą e-sklepu i możliwość zwiększenia poziomu sprzedaży. Google Shopping posiada bardzo wiele zalet. Poza możliwością symultanicznego wyświetlania oferty jednego przedsiębiorcy w kilku miejscach na stronie wyników wyszukiwania, można dodatkowo wymienić:

  • precyzyjna informacja dla klienta – kampanie PLA oparte są na tzw. pliku produktowym, który zawiera najważniejsze dla potencjalnego kupującego informacje - zdjęcie produktu, jego nazwę czy cenę;
  • skrócenie ścieżki zakupowej - kliknięcie w reklamę produktową przenosi użytkownika bezpośrednio do karty produktowej na stronie sprzedawcy, gdzie można dokonać zakupu – ryzyko odwrócenia uwagi czy zbłądzenia na stronie jest wyeliminowana;
  • atrakcyjna prezentacja produktów - wykorzystanie grafik prezentowanych w sklepie internetowym ułatwia i przyspiesza proces tworzenia reklamy – reklamy wyglądają atrakcyjnie i czytelnie dla klienta;
  • widoczność w wielu miejscach – reklamy PLA wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, sieci reklamowej, witrynach partnerskich, YouTube czy Google Grafika – ogromnych możliwości dzięki jednej kreacji;
  • wygoda zarządzania kampanią - rozliczanie kampanii w systemie CPC (ang. Cost Per Click – Koszt za kliknięcie) pozwala efektywnie zarządzać nakładami na reklamę i kosztem konwersji.

Google Shopping, będąca stosunkowo młodą formą reklamy w ramach Google Ads, dzięki swojej efektywności i skuteczności, jest obiektem rosnącego zainteresowania ze strony właścicieli e-sklepów. Możliwość dotarcia do potencjalnego klienta z produktem, którego aktualnie poszukuje, w atrakcyjnej formie oraz skrócenie do minimum procesu zakupowego, ma niezaprzeczalny pozytywny wpływ na wzrost poziomów sprzedaży e-commerce. Jeśli interesuje Cię włączenie kampanii PLA do Twojej strategii marketingowej dla sklepu online, skontaktuj się z nami i rozpocznij drogę ku sukcesowi w handlu w Internecie.

Google Shopping – jak to działa?

Kampania Google Shopping dla uzyskania założonego celu, jakim jest zwiększenie sprzedaży, powinna być prowadzona w oparciu o precyzyjnie nakreśloną strategię marketingową. Przygotowując strategię reklamową nie należy zapominać o następujących elementach:

  • Jakość i cena promowanych produktów,
  • Konkurencja na rynku,
  • Grupa docelowa – klienci.

Precyzyjne określenie powyższych elementów strategii pozwala przystąpić do tworzenia i konfiguracji oraz optymalizacji kampanii PLA. Nie jest to skomplikowany proces, wymaga on jednak uwagi i odpowiedniego poziomu szczegółowości. Przygotowanie kampanii reklamowej Google Shopping musi być oparte o następujące działania:

  1. Odpowiednio przygotowany sklep internetowy - jest to podstawowy element, który wpływa na skuteczność kampanii PLA. Strona internetowa powinna być w pełni funkcjonalna, czytelna, prosta w nawigacji oraz do wyszukiwania produktów, a także dostosowana do obsługi na urządzeniach mobilnych. Funkcjonalność i jakość sklepu internetowego należy w trybie ciągłym monitorować i wprowadzać niezbędne zmiany, które mogą wpłynąć na obniżenie tych cech.
  2. Instalacja certyfikatu SSL (ang. Secure Socket Layer) na stronie www - wymóg instalacji certyfikatu SSL spowodowany jest koniecznością zagwarantowania zachowania całkowitej prywatności i ochrony danych przesyłanych przez użytkowników. Ważne, aby instalowany certyfikat gwarantował szyfrowanie zarówno strony głównej, jak i poszczególnych subdomen w serwisie. Nie należy również zapominać o zabezpieczeniu systemu transakcji online w zakresie płatności kartą, przelewem czy systemami zewnętrznymi, jak np. PayPal.
  3. Założenie i konfiguracja konta Google Merchant Center - kampanie w ramach Google Shopping prowadzone są za pośrednictwem Google Merchant Center, które należy powiązać z kontem Google Ads.
  4. Przygotowanie aktualnej listy produktowej - wyświetlanie potencjalnym, zainteresowanym użytkownikom produktów sklepu wymaga utworzenia szczegółowej bazy danych zawierających niezbędne informacje. Jest to tzw. lista lub plik produktowy.

Plik produktowy w Google Shopping – podstawowa baza danych dla działań reklamowych

Plik produktowy lub lista produktowa to zestawienie wszystkich promowanych produktów, zawierające szczegółowe informacje w formie atrybutów obowiązkowych i dodatkowych (opcjonalnych). Struktura pliku produktowego szczegółowo określona jest przez Google Shopping i powinna zawierać następujące podstawowe dane:

Numer identyfikacyjny produktu – każdy produkt musi posiadać niezmienny, nadany indywidualnie numer,

Tytuł produktu – maksymalnie 150 znaków; tytuł produktu powinien odpowiadać tytułowi podstrony produktowej,

Opis produktu – maksymalnie 5000 znaków; indywidualny opis produktu zgodny z jego opisem na podstronie produktowej,

Link do produktu – precyzyjne wskazanie docelowej strony produktu,

Wysokiej jakości zdjęcie produktu – a bardziej precyzyjnie link kierujący do zdjęcia produktu (można dodać dodatkowe zdjęcia produktów oraz linki do zdjęć zoptymalizowanych pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych), numer,

Dostępność – informacja musi być zgodna ze stanem magazynowym sklepu,

Cena – precyzyjna informacja dotycząca ceny zakupu; musi być zgodna z informacją na stronie docelowej produktu,

Kategoria produktu – szczegółowo określona grupa, do której zakwalifikowano produkt (zgodna z Mapą Kategorii Google),

Oznaczenie marki produktu – precyzyjne oznaczenie producenta sprzedawanego produktu,

Nr GTIN – Globalny Numer Jednostki Handlowej (numer GTIN) produktu,

NR MPN – nadany przez producenta,

Stan produktu – faktyczny, aktualny stan produktu; wartość wymagana w przypadku sprzedaży nowych i używanych produktów,

Dostawa – niezbędny do wprowadzenia całkowity koszt dostawy produktu do kupującego.

Pełna specyfikacja danych produktów, wraz z określeniem ich formatów oraz podsumowaniem wymagań minimalnych dostępna jest w systemie pomocy Google Merchant Center.

Lista produktowa sporządzona być może na różne sposoby:

  • W postaci arkusza generowanego przez Google,
  • Ręcznie poprzez uzupełnienie wszystkich danych w pliku,
  • Wygenerowanie pliku bezpośrednio ze sklepu www.

Niezależnie od tego, w jaki sposób generowany jest plik produktowy, należy pamiętać o jego cyklicznej aktualizacji.

Współpraca z Agencją marketingu internetowego SEO/SEM to pewność najwyższego poziomu obsługi w ramach kampanii PLA. Nasze usługi charakteryzuje kompleksowa współpraca, która obejmuje między innymi:

  • założenie i konfigurację konta Google Merchant Center oraz połączenie go z Google Ads,
  • stworzenie i optymalizacja pliku produktowego,
  • precyzyjną konfigurację kampanii PLA, w tym określenie budżetu oraz optymalizacja stawek),
  • bieżące zarządzanie, analizę i optymalizację kampanii.

Jeśli poszukujesz profesjonalnego partnera do współpracy w ramach kampanii Google Ads, skontaktuj się z nami. Współpraca ze specjalistami PPC z Agencji marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl to pewność skutecznej kampanii PLA dla Twojego sklepu internetowego.

Kategorie niedozwolone w ramach Google Shopping

Google Ads to system pozwalający na skuteczne promowanie produktów i usług w Internecie, dzięki któremu zdecydowana większość właścicieli stron i sklepów internetowych może uzyskać założone efekty w stosunkowo krótkim czasie. W ramach Google Shopping istnieją jednak ważne ograniczenia nałożone przez system i dotyczą one wymienionych poniżej kategorii produktów. Poniższa lista jest całkowicie wyłączona z możliwości promocji poprzez kampanie PLA:

  • alkohol i inne używki (w tym wszystkie produkty z konopii),
  • broń i produkty niebezpieczne,
  • hazard,
  • produkty finansowe,
  • pojazdy,
  • usługi,
  • leki i opieka zdrowotna.

CPC (ang. Cost Per Click – koszt za kliknięcie) – najpopularniejsza forma naliczania kosztów, w której płaci się za kliknięcie w reklamę (przejście do sklepu), a nie jej wyświetlenie,

eCPC (ang. Enhanced Cost Per Click – ulepszony koszt za kliknięcie) - polega na inteligentnym dostosowywaniu stawek, tak aby uzyskać maksymalną liczbę konwersji; płatność zostaje naliczona w momencie kliknięcia w reklamę,

ROAS (ang. Return on Advertising Spend – zwrot z nakładów na reklamę) – automatyczny sposób ustalania stawek, w którym system reklamowy Google Ads dąży do osiągnięcia średniego ROAS na poziomie wyznaczonej przez użytkownika wartości docelowej.

Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl stawia na transparentność i elastyczność nakładów na kampanie reklamowe Google Ads. W odróżnieniu od cennika pozycjonowania sklepów internetowych, gdzie koszt usługi określany jest indywidualnie na podstawie szeregu czynników, kampanie PPC posiadają stały cennik uzależniony od budżetu kampanii, który wynosi:

do budżetu 2 000 zł => 400 zł

powyżej budżetu 2 000 zł => 400 zł + 15% x (Twój budżet - 2 000 zł)

Takie rozwiązanie pozwala precyzyjnie zaplanować działania w ramach kampanii PPC oraz elastycznie reagować na efekty działań. Skontaktuj się z nami, aby poznać szacunkowe wysokości budżetów dla kampanii Google Shopping Twojego sklepu internetowego.

Google Shopping dla Twojego e-commerce

Kampanie reklamowe Google Shopping w Agencji marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl to doskonałe rozwiązanie wspierające promocję sklepów internetowych oraz znacząco wpływające na wzrost sprzedaży. Powierzenie prowadzenia kampanii PLA naszym doświadczonym specjalistom PPC skutkuje wzrostem skuteczności wskaźników sprzedaży oraz konwersji. Wykorzystaj najlepszy moment na dotarcie do swoich potencjalnych klientów - pokaż im swoje produkty dokładnie wtedy, kiedy ich poszukują i zwiększaj swoją sprzedaż. Skontaktuj się z nami już teraz i bezpłatnie poznaj wycenę budżetu dla Twojej kampanii.

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i zależy Ci na wzroście poziomu sprzedaży, kampanie Google Shopping są dla Ciebie. Z ich pomocą dotrzesz z ofertą do klientów, którzy właśnie Twoich produktów w danym momencie szukają. Google Shopping to doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.

Niestety nie. Google wykluczył z możliwości reklamy sprzedażowej produkty należące do następujących kategorii:

  • alkohol i inne używki (w tym wszystkie produkty z konopii),
  • broń i produkty niebezpieczne,
  • hazard,
  • produkty finansowe,
  • pojazdy,
  • usługi,
  • leki i opieka zdrowotna.

Dla przeprowadzenia skutecznych działań w systemie reklamy produktowej należy spełnić kilka warunków:

  • odpowiednio przygotować sklep internetowy,
  • zainstalować certyfikat SSL,
  • posiadać konto Google Merchant Center,
  • przygotować aktualną listę produktową.

Lista produktowa jest niezbędną do przeprowadzenia kampanii PLA bazą danych zawierającą szczegółowe informacje dotyczące oferowanych produktów. Szczegółowe wymagania dotyczące listy produktowej określają zasady Google Merchant Center.

Kampanie Google Shopping, podobnie jak innego rodzaju kampanie w ramach systemu Google Ads rozliczane są najczęściej w modelu CPC (ang. Cost Per Click). Oznacza to, że płatność naliczana jest dopiero w momencie kliknięcia w reklamę produktu. Całościowy budżet kampanii określa się wstępnie szacując zasięg oddziaływania reklamy, grupę docelową, konkurencyjność produktu. Jeśli poszukujesz realnej wyceny kosztów kampanii PLA, skontaktuj się z Agencją Widzialni.pl.