Comarch ERP – oprogramowanie dla e-commerce

Oprogramowanie oferowane przez Krakowską firmę Comarch to wyjątkowe rozwiązanie skierowane dla e-commerce, które wyróżnia się pełną integracją ERP (ang. Enterprise Resource Planning). Zarządzanie firmą w oparciu o system ERP wykorzystuje planowanie zasobów związanych z działalnością operacyjną, sprzedażą, a także planowaniem zasobów kadrowych, finansowych, produkcyjnych, itp. Jest to zatem kompleksowe narzędzie do skutecznego zarządzania całym przedsiębiorstwem. W kontekście e-commerce, system Comarch ERP oferuje wiele przydatnych przedsiębiorcom funkcjonalności wspierających sprzedaż przez Internet. Są to między innymi rozbudowane możliwości integracji z zewnętrznymi systemami, jak chociażby platformy sprzedażowe, porównywarki cen, media społecznościowe itp. Sklepy Comarch w standardzie posiadają wersję RWD. Umożliwia ona wyświetlanie samego sklepu, jak i panelu zarządzania na dowolnych urządzeniach - komputerach, tabletach i smatrfonach. Commarch przykłada również dużą uwagę do wsparcia przedsiębiorców, dzięki czemu niezbędne wsparcie techniczne i merytoryczne dostępne jest przez cały czas korzystania z oprogramowania. Comarch oferuje obecnie pięć systemów zarządzania. Są to:

  • Comarch ERP XT – przeznaczone dla jednoosobowych działalności gospodarczych,
  • Comarch ERP Optima – wykorzystywany w małych i średnich firmach, a także popularny wśród biur rachunkowych,
  • Comarch ERP XL – rozbudowane oprogramowanie dla średnich i dużych firm,
  • Comarch ERP Altum - wielojęzyczny system obsługujący międzynarodowe duże firmy usługowe oraz sieci handlowe,
  • Comarch ERP Enterprise – najbardziej wydajny i rozbudowany system do zarządzania międzynarodowym biznesem.
Niezależnie od wybranej platformy ERP do prowadzenia działalności e-commerce, należy zadbać o skuteczne działania SEO, które skupione są na zwiększaniu widoczności sklepu online. Agencja Widzialni.pl opierając się na wieloletnim doświadczeniu, umiejętnościach oraz wiedzy, może pochwalić się sukcesami w pozycjonowaniu stron www opartych na oprogramowaniu Comarch. Zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami. Poznaj bezpłatnie możliwości oraz wycenę skutecznego pozycjonowania sklepów wykorzystujących oprogramowanie Comarch ERP.

Comarch ERP dla biznesu - czy warto?

Różnorodne warianty oprogramowania Comarch dostosowane są do każdego rodzaju prowadzonej działalności biznesowej. Niezależnie jednak od wielkości czy celów firmy, wdrożenie systemu ERP niesie ze sobą wiele korzyści dla firmy. Wśród najważniejszych są:

  • Znaczące obniżenie kosztów prowadzenia działalności wynikające z automatyzacji procesów,
  • Wsparcie kontroli jakości w zakresie np. produkcji czy obsługi klienta.
  • Merytoryczne, oparte na danych wsparcie w podejmowaniu decyzji biznesowych.
  • Zwiększenie efektywności procesów obsługi klienta, sprzedaży, walidacji i ocen jakości pracy.
  • Optymalizacja procesów produkcyjnych i stanów magazynowych.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa przepływu danych.
  • Prosty i szybki dostęp do niezbędnych informacji.
Decyzja o oparciu działalności na systemie Comarch ERP wynikać powinna z precyzyjnej analizy potrzeb i celów przedsiębiorstwa. Należy precyzyjnie określić możliwości oraz przewidywaną skalę rozwoju przedsiębiorstwa, a także zagrożenia wynikające z tego procesu. System ERP jest bardzo dobrym narzędziem do kontroli i zarządzania procesami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Jego wprowadzenie musi być wynikiem szczegółowych analiz, gdyż koszt utrzymania systemu nie należy do najniższych. Składa się na niego między innymi:
  • Liczba licencji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania systemu,
  • Koszt wdrożenia systemu w przedsiębiorstwie,
  • Ewentualna modyfikacja aktualnej infrastruktury technicznej,
Decyzja o zakupie licencji oprogramowania Comarch ERP to poważna inwestycja w strukturę i proces zarządzania przedsiębiorstwem, jeśli jednak koszty zakupu, wdrożenia i utrzymania oprogramowania nie będą stanowiły dla firmy dużego obciążenia, warto zdecydować się na to rozwiązanie.

Rozwiązania Comarch dla e-commerce

Dla przedsiębiorców planujących rozpocząć przygodę z handlem w Internecie, a także firm poszukujących zoptymalizowanych rozwiązań dla optymalnego zarządzania działalnością Comarch przygotował dedykowane rozwiązanie Comarch e-sklep. Oprogramowanie Comarch e-sklep współpracuje z systemem Comarch ERP Optima. Dla przedsiębiorców udostępniono cztery wersje oprogramowania:

  • E-sklep Light – przeznaczony dla małych sklepów, posiadających w swojej ofercie do 50 produktów,
  • E-sklep Standard – skierowany dla użytkowników oferujących większą liczbę produktów,
  • E-sklep Enterprise – rozbudowane rozwiązanie dla średnich i dużych sklepów,
  • E-sklep B2B – oferujący poza funkcjonalnościami Enterprise mechanizm e-Sklep Sync pozwalający płynne zarządzanie informacjami handlowymi.
Każda opcja oprogramowania e-sklep dostępna jest w wersji demo do bezpłatnego testowania.

Optymalizacja Commarch e-sklep

Samo wdrożenie oprogramowania Comarch nie przełoży się na wyniki wyszukiwania w Google. Aby osiągnąć najlepsze rezultaty, poza utworzeniem i zarządzaniem sklepem online, należy skupić się na skutecznym pozycjonowaniu. Comarch dostarcza rozwiązania umożliwiające przeprowadzenie optymalizacji SEO oraz tworzenie niezbędnych do uzyskania satysfakcjonującej widoczności w Wynikach wyszukiwania treści. Comarch e-sklep umożliwia szereg działań optymalizacyjnych, wśród których należy zwrócić uwagę przede wszystkim na:

Tworzenie przyjaznych adresów URL

Długie, zawierające niezrozumiałe ciągi znaków, skomplikowane adresy URL nie zachęcają użytkowników do wejścia na stronę. Są również negatywnie oceniane przez roboty wyszukiwarki. Rekomendowanym rozwiązaniem jest stosowanie krótkich i w jasny sposób przedstawiających zawartość danej podstrony adresów. W tym celu należy:

  • Stosować słowa kluczowe dla danej podstrony w adresie URL,
  • Używać jedynie małych liter w adresach,
  • Poszczególne słowa w adresie należy oddzielać znakiem “-”,
  • W celu uniknięcia duplikacji należy wybrać jedną wersją adresu z prefiksem “www” lub bez niego i stosować wybraną formę we wszystkich odnośnikach wewnętrznych,
  • Wszelkie kopie adresów należy przekierować za pomocą kodu 301.

Konfiguracja meta danych

Meta title - tytuł strony, który pojawia się w wynikach wyszukiwania jest jednym z najważniejszych czynników mającym wpływ na ranking Google. Odpowiednia optymalizacja znacznika powinna obejmować:

  • Unikalne tytuły dla każdej podstrony w ramach całego serwisu,
  • Zamieszczenie słów kluczowych na początku tytułu,
  • Zamieszczenie brandu na końcu tytułu,
  • Optymalna długość znacznika title to 55 – 70 znaków,
  • W przypadku paginacji tytuł należy uzupełnić o numer podstrony.

Comarch e-sklep umożliwia ustawienie tytułu strony indywidualnie dla każdej z podstron lub wykorzystanie w tym celu gotowego schematu. Ustawienia znacznika title znajduje się w sekcji “Wygląd sklepu” - “Strony”. Użytkownik poza ustawieniem tytułu strony może również możliwość modyfikacji title produktów wykorzystując w tym celu tag wewnętrzny (@ProductName@).

Meta description jest opisem strony wyświetlanym w wynikach wyszukiwania pod adresem URL. Znacznik description nie ma wpływu na pozycję strony w wyszukiwarce, jest jednak istotnym elementem pozwalającym zwiększyć klikalność wyników (wskaźnik CTR). Atrakcyjne i zachęcające do odwiedzenia strony opisy potrafią skutecznie zwiększyć liczbę wejść na stronę. Optymalizacja znacznika description powinna opierać się na poniższych wytycznych:

  • Unikalność opisów w obrębie całego serwisu,
  • Wykorzystanie fraz kluczowych w opisie,
  • Optymalna długość opisu to 155 – 160 znaków.

Comarch e-sklep umożliwia utworzenie meta opisu jedynie dla strony głównej do długości 320 znaków.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne jest najlepszym sposobem na umożliwienie robotom wyszukiwarki oraz użytkownikom witryny sprawnego poruszania się po jej zasobach. Optymalizacja linkowania wewnętrznego wspiera indeksację witryny, a co wyjątkowo poprzez sprawną nawigację po stronie i kierowanie użytkowników do odpowiednich podstron, zwiększa poziom konwersji. CMS Comarch e-sklep umożliwia ustawienie linkowania wewnętrznego z zastosowaniem przyjaznych adresów URL.

Przekierowania

Przekierowania to sposób na uniknięcie duplikacji zawartości strony. Duża zmienność treści wynikająca chociażby ze zmiany asortymentu wymusza konieczność stałej kontroli i zarządzania przekierowaniami w e-commerce. Zasadniczo należy zwrócić uwagę na:

  • Przekierowania 301, które wskazują robotom wyszukiwarki na podstrony usunięte lub wyłączone ze struktury witryny, a użytkowników przenoszą na podstrony z podobną zawartością lub stronę wyszukiwania,
  • Przekierowania 302, czyli czasowe przekierowanie na inne strony,
  • Przekierowania kanoniczne, skutecznie porządkujące strukturę witryny, wykorzystywane w walce z duplikatami treści, np. w przypadku paginacji.

W CMS Comarch e-sklep ustawienie przekierowania 301 ustawić można w sekcji “Pozycjonowanie”, zakładce “HTTP 301”. Użytkownik może wprowadzić pojedyncze przekierowania manualnie lub w przypadku konieczności wprowadzenie większej liczby, przygotowując i wprowadzając do systemu odpowiedni plik XML (szczegółowa instrukcja utworzenia pliku znajduje się na stronie https://pomoc.comarchesklep.pl/artykul/https-301/).

Mapa strony

Mapa strony. Jest to zestawienie odnośników ułatwiających robotom wyszukiwarek poruszanie się po witrynie i jej indeksowanie. Comarch e-sklep pozwala samodzielnie utworzyc mapę serwisu w formacie .xml. W tym celu należy skorzystać z modułu “Mapa strony XML”, znajdującego się w sekcji “Pozycjonowanie”. Utworzoną sitemapę należy następnie zgłosić do wyszukiwarki przez Google Search Console.

Struktura nagłówków Hx

Znaczniki nagłówków są narzędziem pozwalającym uporządkować strukturę każdej podstrony. Nagłówki H1-H6 precyzyjnie wskazują robotom wyszukiwarki, a także użytkownikom strony najważniejsze elementy strony. Odpowiednio oznaczony nagłówek H1 ma duże znaczenie dla pozycji wyników wyszukiwania. Comarch e-sklep nie umożliwia zmiany struktury nagłówków z poziomu CMS. W tym celu należy wprowadzić zmiany w kodzie źródłowym strony.

Treści na Comarch e-sklep

Niezbędnym czynnikiem, wpływającym na widoczność witryny oraz umożliwiającym uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania strony są zawarte na niej treści. Google jako wyszukiwarka tekstowa premiuje wysokimi pozycjami strony charakteryzujące się między innymi:

  • Unikalnymi treściami,
  • Odpowiednim nasyceniem i zagęszczeniem fraz kluczowych,
  • Całkowitym wykluczeniem cloackingu czyli przedstawiania robotom i użytkownikom innych treści.

Celem umieszczania treści na stronie jest dopasowanie jej zawartości do zadawanych przez użytkowników Internetu zapytań. Ciągły rozwój contentu na stronie jest jednym z kluczowych elementów pozycjonowania i w znacznym stopniu wpływa na wyniki osiągane przez witrynę, a także uzyskanie oczekiwanego poziomu konwersji. W ramach pracy nad treścią warto przygotować odpowiednią strategię content marketingową, która powinna objąć między innymi:

  • Opisy kategorii produktów,
  • Opisy produktów i usług,
  • Prowadzenie bloga,
  • Materiały eksperckie, FAQ,
  • Recenzje i opinie na temat produktów w formie tekstowej i wideo,
  • Infografiki,
  • E-booki,
  • Opinie, komentarze i oceny użytkowników.

Blog na Comarch e-sklep – zwiększaj ruch na stronie

Utworzenie na stronie sklepu internetowego zakładki Blog umożliwia uzyskanie wielu wymiernych korzyści. Duża ilość treści, jaką może objąć blog pozwala uzyskać zwiększoną widoczność oraz zyskać duży wolumen ruchu przychodzącego. Różnorodność treści blogowych pozwala między innymi:

  • Pozycjonować frazy z długiego ogona,
  • Budować trwałe relacji z klientami,
  • Uzyskać status eksperta w swojej dziedzinie,
  • Dotrzeć do potencjalnych klientów, na wczesnym etapie lejka zakupowego.
Blog jest również doskonałym miejscem do umieszczenia linkowania wewnętrznego, kierującego do podstron lub kategorii produktowych, z których można uzyskać konwersję. Comarch e-sklep umożliwia prowadzenie bloga w każdej z czterech dostępnych opcji CMS z wykorzystaniem intuicyjnego edytora tekstowego. Uzyskanie wymiernych korzyści z prowadzenia bloga firmowego uzależnione jest największym stopniu od przyjętej strategii content marketingowej oraz indywidualnych umiejętności copywritera przygotowującego wpisy na tę sekcję. Bez wątpienia jednak warto zainwestować czas i środki w budowę contentu blogowego na stronie e-sklepu.

Pozycjonowanie Comarch e-sklep

Efekty prowadzonego procesu pozycjonowania nie pojawiają się od razu. Często trzeba na nie czekać nawet kilka miesięcy. Duża ilość zmiennych wpływających na pozycję w wynikach wyszukiwania oraz widoczność serwisu powodują, że optymalizacja musi być wykonywana wielokrotnie. Precyzyjna i konsekwentna strategia SEO, obejmująca cykliczną optymalizację i ciągły rozwój treści, dla Comarch e-sklep ma jednak duże szanse na powodzenie w warunkach nawet największej konkurencji. Specjaliści agencji marketingu internetowego Widzialni.pl, posiadający bogate doświadczenie w prowadzeniu skutecznych działań SEO dla sklepów internetowych opartych na oprogramowaniu Comarch, przygotują precyzyjną strategię działań dla Twojego sklepu, przeprowadzą audyt witryny pod kątem pozycjonowania, wprowadzą niezbędne zmiany optymalizacyjne oraz opracują i wprowadzą w życie strategię content marketingową. Uzyskanie pożądanego celu, jakim jest zwiększenie widoczności i pozyskanie znaczącego wzrostu ruchu, a w konsekwencji wzrostu konwersji z agencją Widzialni.pl jest teraz możliwe dla twojego e-sklepu Comarch. Skontaktuj się z nami już dzisiaj i uzyskaj bezpłatną wycenę pozycjonowania Twojej witryny e-commerce.

Zaawansowane narzędzia, które używamy w swojej codziennej pracy

Senuto
Ahrefs
Screaming Frog
SurferSEO
Semstorm
Majestic