preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

CStore - Optymalizacja SEO i pozycjonowanie sklepu

Handel w Internecie może być bardzo dobrym sposobem na uzyskanie satysfakcjonujących zarobków i satysfakcji z drogi zawodowej. Sprzedaż internetowa z drugiej strony poza potencjalnymi korzyściami może być trudna i wymagająca. Jeśli jednak zdecydujemy się na taką ścieżkę zawodową, poza pomysłem na to, jakie produkty dostępne będą w naszym sklepie, gdzie będziemy je kupować i za ile sprzedawać, trzeba koniecznie rozważyć dwie zasadnicze kwestie. Pierwszą z nich jest wybór odpowiedniego, wygodnego w użyciu CMS (ang. Content Management System – System Zarządzania Treścią). Drugą określenie skutecznej strategii SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli możliwości dotarcia do potencjalnych klientów poprzez szereg działań pozycjonerskich. Co ważne, skuteczność działań pozycjonowania w dużym zakresie może zależeć od wybranego CMS. Możliwości wprowadzenia zmian w strukturze sklepu internetowego, dostęp do serwera, a także udostępniane przez twórców systemów zarządzania treścią podstawowe opcje optymalizacji stanowią ważny element, który powinien determinować wybór oprogramowania e-sklepu.

Bezpłatna wycena

agree(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.

CMS CStore – polskie oprogrmowanie

Jednym z ciekawych rozwiązań w zakresie dostępnych na rynku CMS jest CStore – polskie oprogramowanie dostępne dla dużych i małych serwisów e-commerce w przystępnej cenie. Utworzenie oraz obsługa sklepu internetowego na CStore jest stosunkowo intuicyjne nawet dla osób nie posiadających bogatego doświadczenia w zakresie obsługi e-commerce. Nie inaczej przedstawia się sytuacja z podstawową optymalizacją. Jednak dalsze działania SEO, podobnie jak ma to miejsce w przypadku innych systemów zarządzania treści, wymaga znaczącej wiedzy i doświadczenia. Jeśli poszukujesz profesjonalnego wsparcia w zakresie pozycjonowania sklepu internetowego opartego na CStore, skontaktuj się z Agencją Marketingu Internetowego Widzialni.pl. Nasze wieloletnie doświadczenie pozawala prowadzić skuteczne projekty SEO dla przedsiębiorców z każdej branży. Dołącz do grona zadowolonych klientów i osiągnij sukces w Internecie z Widzialni.pl.

CMS CStore – przyjazne oprogramowanie dla e-commerce

Silnik sklepu internetowego to jeden z najważniejszych elementów pozwalających na prowadzenie skutecznej i zyskownej sprzedaży. Rozbudowane funkcjonalności, szeroki wachlarz integracji, intuicyjna obsługa, możliwość optymalizacji pod kątem SEO – te wszystkie opcje pozwalają myśleć o stałym zwiększaniu poziomu sprzedaży w Internecie. CMS CStore to jedna z ciekawych propozycji zarówno dla przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki w e-handlu, jak i doświadczonych sprzedawców internetowych. CStore dostępny jest w dwóch opcjach:

  • SaaS (ang. Software as a Service) – polegającym na wynajmowaniu oprogramowania sklepu z płatnościami miesięcznymi,
  • Jednorazowy zakup licencji (Open Source) z możliwością utrzymanie sklepu na serwerze producenta lub własnym.

W obu przypadkach koszt jest stosunkowo niski i z całą pewnością osiągalny nawet dla początkujących sprzedawców. Wynajem oprogramowania w podstawowej wersji kosztuje około 90 zł netto, zakup licencji w granicach 2 000 zł netto. Oprogramowanie CStore sprawdzi się w każdej branży. Jego najważniejszymi zaletami są bez wątpienia:

  • łatwość obsługi,
  • bogata baza szablonów sklepu,
  • rozbudowane statystyki wspierające sprzedaż,
  • proste zarządzanie kategoriami i produktami,
  • możliwość łatwej integracji z zewnętrznymi systemami, np. Allegro, porównywarki cenowe, systemy księgowe, systemy płatności, w tym ratalne i wiele innych.

CStore – licencja czy SaaS? Którą wersję wybrać?

Dostępność oprogramowania CStore w wersjach abonamentowej oraz na licencji pozwala wybrać odpowiednią do poziomu zaawansowania programistycznego raz potrzeb wersję. Z każdą z nich wiążą się jednak zalety, jak i wady. Warto dokładnie przeanalizować każdy wariant, szczególnie pod względem możliwości optymalizacyjnych. Poprawna optymalizacja sklepu internetowego jest bowiem podstawowym działaniem, jakie należy przeprowadzić przystępując do procesu pozycjonowania e-commerce.

E-sklep CStore w modelu SaaS.

Usługa polega na wynajęciu platformy sprzedażowej (sklepu) od producenta na zasadach miesięcznej opłaty abonamentowej. CStore oferuje możliwość bezpłatnego testowania oprogramowania sklepowego przez 14 dni. W modelu SaaS sklepy internetowe można uruchomić na dostępnych szablonach graficznych, które można dowolnie modyfikować w panelu administracyjnym. Do najważniejszych zalet rozwiązania SaaS CStore należą:

  • niski koszt miesięczny abonamentu z wliczoną usługa hostingową,
  • aktualizacje oprogramowania wykonywane przez usługodawcę,
  • pełne wsparcie techniczne,
  • gotowe integracje z systemami zewnętrznymi, z preferencyjnymi stawkami za obsługę.

Nie można jednak pominąć wad rozwiązania SaaS. Najważniejsze z nich to bez wątpienia:

  • brak własności sklepu – w przypadku rozwiązania umowy, sklep przestaje istnieć,
  • niewielki wpływ na optymalizację sklepu internetowego,
  • wszelkie dodatkowe prace, np. graficzne czy programistyczne wymagają wsparcia usługodawcy, co może generować koszty,
  • comiesięczny koszt utrzymania sklepu.

Utrzymanie sklepu internetowego na serwerach CStore powoduje, że optymalizacja może być wprowadzona jedynie w podstawowym zakresie. Duża część pracy musi zostać przeprowadzona przez wsparcie techniczne. Istnieje oczywiście szansa, że niezbędne zmiany w plikach sklepu zostaną zaimplementowane w ramach kolejnej aktualizacji, jednak w większości przypadków, każda ingerencja w strukturę plików strony generuje koszty.

Sklep internetowy CStore na licencji.

Wybór zakupu licencji oprogramowania CStore to zdecydowanie większe możliwości w kontekście optymalizacji sklepu internetowego. Związany jest jednak ze stosunkowo wysokim kosztem. Jest to jednak koszt jednorazowy. Oprogramowanie może być zainstalowane na serwerze CStore lub serwerze własnym. W tym modelu właścicielem sklepu jest użytkownik wykupujący licencję. Zaletami takiego rozwiązania są bez wątpienia:

  • brak comiesięcznych kosztów – jednorazowa opłata za oprogramowanie,
  • pełen dostęp do silnika sklepu internetowego,
  • praktycznie nieograniczone możliwości optymalizacji.

Żadne rozwiązanie nie jest bez wad. I tak również jest w przypadku jednorazowego zakupu licencji oprogramowania e-commerce CStore. Największym jest konieczność posiadania wiedzy programistycznej. W przypadku jej braku, dla poprawnego wdrożenia i zarządzania sklepem internetowym należy przemyśleć zatrudnienie własnego programisty z odpowiednią wiedzą i umiejętnościami. Wady zakupu licencji na własność to przede wszystkim zwiększone nakłady na utrzymanie e-sklepu. W tym kontekście należy przeanalizować koszty m.in.:

  • wykupienia hostingu i domeny,
  • uruchomienia serwisu,
  • aktualizacji i wsparcia technicznego.

W kontekście pozycjonowania zdecydowanie korzystniejszym modelem, biorąc pod uwagę powyższe wady i zalety, jest bez wątpienia zakup licencji oprogramowania CStore. Nie oznacza to jednak, że model SaaS blokuje możliwości optymalizacji dla e-sklepu. Oprogramowanie CStore umożliwia bowiem przeprowadzenie podstawowych działań optymalizacyjnych. Wybór zatem należy poprzedzić dokładną analizą możliwości finansowych oraz zasobów programistycznych.

Uzyskaj bezpłatną wycenę profesjonalnego pozycjonowania sklepu CStore

Optymalizacja e-commerce oprogrmowania CStore

Prosta obsługa CMS CStore umożliwia przeprowadzenie podstawowej optymalizacji e-commerce każdemu, nawet osobom posiadającym niewielka wiedzę z zakresu SEO. Niezależnie od modelu rozliczeń z dostawcą oprogramowania, warto przeprowadzić najważniejsze działania optymalizacyjne już na etapie konfiguracji e-sklepu. Do najważniejszych elementów optymalizacji, które należy wykonać, a które mają wpływ na wyniki widoczności sklepu internetowego należą:

Konfiguracja meta danych

CMS CStore umożliwia w prosty sposób ustawienie tytułów i opisów poszczególnych podstron. Meta tytuł jest istotnym dla robotów wyszukiwarek oraz użytkowników wskazaniem na zawartość danej podstrony. Meta description natomiast stanowi opis podstrony widoczny w wynikach wyszukiwania. Nie ma on wpływu na pozycję witryny, jednak może znacząco wpłynąć na wzrost liczby wejść na stronę. W zakładce Ustawienia/Główne ustawić należy meta title i meta description dla strony głównej e-sklepu. Dla podstron produktowych meta dane ustawiane są w zakładce Ustawienia produktów, w polu SEO. Natomiast w przypadku podstron kategorii i producentów należy przejść do odpowiedniej zakładki w menu Kategorie lub Producenci i uzupełnić pola Parametr title/słowa kluczowe/Opis.

Content marketing

Content marketing, czyli ciekawe, unikalne, angażujące treści. Google jest wyszukiwarką tekstową i to od zawartości treściowej w dużej części zależy widoczność e-sklepu. Ciągła praca nad rozwojem contentu w połączeniu z działaniami optymalizacyjnymi oraz budową naturalnego zaplecza linków przychodzących dają sporą szanse na uzyskanie pożądanych wyników w zakresie widoczności i ruchu organicznego. CMS CStore umożliwia prostą rozbudowę strony głównej, podstron kategorii, produktów i producentów o unikalną treść. Poza szczegółowym opisem wspomnianych podstron warto opracować i wprowadzić w życie plan rozbudowy sekcji blogowej lub poradnikowej sklepu internetowego. Dzięki temu można zachęcić niezdecydowanych klientów do pozostania na stronie sklepu dłużej i przekonać ich do dokonania zakupu.

Analityka internetowa

Analityka internetowa – najlepszym narzędziem do zbierania i analizy danych dotyczących ruchu na stronie sklepu internetowego jest Google Analytics. Jest to potężne narzędzie, które dzięki przejrzystemu przedstawieniu danych dotyczących zachowań klientów dostarcza ogromnej i obiektywnej wiedzy, będącej wielkim wsparciem przy podejmowaniu decyzji biznesowych. CMS CStore umożliwia szybką i prostą implementację kodu Google Analytics na stronie, dzięki czemu od pierwszego dnia funkcjonowania sklepu można zbierać istotne dane.

Oprogramowanie CStore jest w podstawowym zakresie przygotowane do działań optymalizacyjnych z poziomu panelu zarządzania. W przypadku wersji SaaS pozostałe działania wymagają skierowania zlecenia do obsługi technicznej. Dla wykupionej licencji pozostałe zadania można wykonać we własnym zakresie. Aby jednak przeprowadzić optymalizację niezbędna jest spora wiedza z zakresu programowania czy języka html. Jeśli nie posiadasz takich umiejętności i preferujesz przekazanie działań SEO profesjonalnym pozycjonerom, zapraszamy do kontaktu z Agencją marketingu internetowego Widzialni.pl. Nasze doświadczenie w skutecznym prowadzeniu projektów SEO na wielu systemach e-commerce, w tym CStore może przynieść niebagatelne korzyści również dla Twojego sklepu internetowego.

Czy warto wybrać oprogramowanie CStore?

E-sklep oparty na CStore to bardzo dobre rozwiązanie zarówno dla małych, jak i dużych przedsięwzięć. Bogaty pakiet funkcjonalności, rozbudowane możliwości integracji z zewnętrznymi platformami, a także prosta obsługa powodują, że początkujący i doświadczony sprzedawca internetowy nie będzie miał problemów z prowadzeniem skutecznego i zyskownego biznesu. Najważniejszą decyzją, którą należy podjąć przed rozpoczęciem współpracy z CStore jest bez wątpienia wybór modelu zakupu oprogramowania. Od tego bowiem uzależniony będzie tempo i koszt prowadzenia działań optymalizacyjnych. Sklepy CStore można jednak polecić każdemu, kto rozpoczyna swoją przygodę w e-commerce, a także funkcjonującym już sklepom internetowym, które poszukują stosunkowo niedrogiego, a zarazem przyjaznego w obsłudze oprogramowania e-commerce.

Uzyskaj bezpłatną wycenę profesjonalnego pozycjonowania sklepu CStore

Pozycjonowanie e-commerce CStore

Optymalizacja sklepu internetowego opartego na oprogramowaniu CStore, niezależnie od tego, czy jest to produkt w modelu SaaS czy na licencji, jest dopiero początkiem na trudnej i długotrwałej drodze do osiągnięcia wymarzonych sukcesów w handlu online. Precyzyjne dopasowanie oferty e-sklepu do potrzeb użytkowników oraz wymogów wyszukiwarki, a także budowanie widoczności pozwalającej zwiększać ruch organiczny w sklepie ma duże szanse przełożyć się na wzrost przychodów ze sprzedaży. Wymaga to dużego nakładu czasu, pracy, wiedzy oraz umiejętności i doświadczenia. Jeśli obawiasz się, że Twoje umiejętności mogą nie przełożyć się na jakość wyników, warto nawiązać współpracę z profesjonalną Agencją marketingu internetowego Widzialni.pl. Od kilkunastu już lat zajmujemy się skutecznym pozycjonowaniem e-commerce dla biznesów z wielu branż. Nasze doświadczenie, szeroka wiedza oraz profesjonalna obsługa to pewność, że pozycjonowanie Twojego e-sklepu jest w dobrych rękach. Każdy z naszych klientów otoczony jest indywidualną opieką specjalistów ds. pozycjonowania z wieloletnim doświadczeniem oraz profesjonalnych doradców, z którymi możesz być spokojny o sukces w handlu internetowym. Skontaktuj się z nami już dzisiaj i otrzymaj bezpłatna wycenę działań SEO dla Twojego e-commerce na CStore.

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Czy moją stronę na CStore można pozycjonować?

Tak. Pozycjonowaniem można objąć zasadniczo każdą stronę internetową. Wyjątkami są strony jawnie łamiące prawo lub wprowadzające klientów w błąd. Takimi projektami się nie zajmujemy. Skontaktuj się z nami i poznaj możliwości pozycjonowania Twojego e-commerce na CStore.

Na czym polega pozycjonowanie e-commerce CStore?

Pozycjonowanie e-commerce jest długofalowym procesem wymagającym specjalistycznej wiedzy i doświadczenia. Nie jest to niestety wiedza akademicka. W największym skrócie pozycjonowanie e-commerce, również CStore, opiera się na trzech głównych elementach – precyzyjnej i cyklicznej optymalizacji strony, ciągłej rozbudowie wartościowego contentu oraz budowie naturalnego procesu linkowania.

Pozycjonowanie e-commerce na CStore – czy w ogóle warto?

Jeżeli interesuje Cię uzyskanie wysokiej przewagi konkurencyjnej w branży, chcesz, aby Twój sklep online pojawiał się możliwie często i wysoko w wynikach wyszukiwania, chcesz zbudować i ciągle rozszerzać bazę zadowolonych i powracających klientów, to tak, warto rozpocząć pozycjonowanie e-commerce Twojego sklepu na CStore.

Kiedy pojawią się pierwsze wyniki pozycjonowanie sklepu CStore?

Termin uzyskania wyników pozycjonowania e-commerce na CStore jak i innych CMS-ach jest niezwykle ciężko oszacować. Zakładamy jednak, że pierwsze zauważalne i stosunkowo stabilne rezultaty działań powinny pojawiać się już po trzech – czterech miesiącach.

Ile zysku przyniesie mi pozycjonowanie e-commerce na CStore?

Uzyskanie zysku ze sprzedaży internetowej uzależnione jest od bardzo wielu czynników, na które pozycjonowanie nie ma wpływu. Do takich zaliczyć można chociażby działania konkurencji, zasięg lokalizacyjny strony, dynamicznie zmieniający się rynku oraz zachowania konsumentów i wiele innych czynników. Z tego też powodu nie ma możliwości określenia precyzyjnych wartości zysku z pozycjonowania. Pozycjonowanie jest jednym z ważnym czynników wpływających pośrednio na wzrost poziomu sprzedaży i tak należy ten proces traktować.

Ile kosztuje pozycjonowanie e-commerce CStore?

Określenie kosztu pozycjonowania e-commerce CStore bez dostępu do strony, szczegółowej analizy rynku oraz działań konkurencji, poznania produktów, ścieżki zakupowej, struktury samej strony, a także możliwości i celów przedsiębiorcy jest niemożliwe. Skontaktuj się z nami i uzyskaj bezpłatną wycenę działań SEO dla twojego e-biznesu na CStore.

Zaawansowane narzędzia, które używamy w swojej codziennej pracy

SurferSEO
Screaming Frog
Semstorm
Senuto
Majestic
Ahrefs
Dane kontaktowe

Agencja SEO i SEM Widzialni.pl
61-896 Poznań, ul. Towarowa 35
Biurowiec Delta

739 943 900

Biuro czynne: poniedziałek - piątek
od 8:00 do 16:00

Ocena strony:

(0/5), 0 głosów

Brak ocen. Bądź pierwszą osobą, która odda głos!

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*