IdoSell Shop (wcześniej IAI Shop) – prowadzenie sklepu w modelu SaaS

IdoSell Shop (wcześniej IAI Shop) jest bardzo zaawansowaną platformą przeznaczoną dla szeroko pojętego e-commerce. Platforma dostępna jest w modelu SaaS (Software as a Service), co w praktyce oznacza, że wszystkie jej funkcjonalności, jak również pełne wsparcie techniczne dostępne jest dla użytkownika w momencie startu usługi. IdoSell Shop jest wygodnym, bezpiecznym rozwiązaniem, które przy odpowiedniej optymalizacji umożliwia prowadzenie skutecznej sprzedaży w praktycznie każdej branży i dla każdej wielkości sklepu. Dodatkowym ułatwieniem oferowanym przez IdoSell jest możliwość jednoczesnego zarządzania kilkoma sklepami internetowymi z poziomu jednego panelu sprzedaży. Do najważniejszych funkcjonalności oferowanych w ramach usługi IdoSell Shop należą ponadto:

  • Bogata biblioteka szablonów,
  • Rozbudowane funkcjonalności dostępne dla każdego sklepu,
  • Standardowo udostępniona technologia RWD,
  • Standardowo dostępny certyfikat SSl,
  • Podstawowa optymalizacja tworzonych stron www,
  • Integracja z popularnymi platformami sprzedażowymi,
  • Integracja z systemami płatności,
  • Integracja z narzędziami analitycznymi,
  • Integracja z social media.

Najważniejszą jednak zaletą sklepu na IdoSell shop jest jej wyjątkowo mocny, stale rozwijany silnik, który bez najmniejszych problemów radzi sobie nawet z bardzo dużymi obrotami i asortymentem sięgającym kilkadziesiąt tysięcy produktów. Powoduje to, że IdoSell od ponad 18 lat jest jednym z najpopularniejszych w Polsce platform dla e-commerce. Sklepy prowadzone w ramach usługi IdoSell Shop to bardzo dobre rozwiązanie dla biznesów dokonujących dużych ilości transakcji w miesiącu, niezależnie od ich wielkości. Doskonale sprawdzą się w coraz bardziej popularnym modelu biznesowym, jakim jest dropshipping. Dla przedsiębiorców planujących wejście na rynki zagraniczne IdoSell Shop oferuje możliwość dostosowania masek językowych w różnych językach oraz sprzedaży w wielu różnych walutach. Należy również wspomnieć o możliwości skorzystania z usługi IdoSell Shop w mniejszej skali. Dla niewielkich sklepów IAI utworzył usługę One Page Shop, która posiada zbliżone funkcjonalności i pełnię wsparcia od początku współpracy, jak ma to miejsce w przypadku IdoSell Shop.

Optymalizacja sklepów internetowych IdoSell Shop (dawniej IAI Shop)

IdoSell Shop jest bardzo dobrze przygotowany do działań optymalizacyjnych w kontekście SEO. Serwis umożliwia automatyzację szeregu działań, które na innych platformach konieczne byłyby do wykonania ręcznie. W sklepach internetowych opartych na IdoSell Shop można wykonać dodatkowo precyzyjna optymalizację następujących elementów:

Meta dane – sekcja strony w panelu zarządzania pozwala na automatyczne (na podstawie schematu zmiennych) lub ręczne ustawienie meta danych dla każdej podstrony sklepu. Meta tagi oraz meta description stanowią znaczniki widoczne dla użytkownika w wynikach wyszukiwania Google. Warto dokładnie przygotować meta dane, zwracając uwagę na ich unikalność oraz CTA – wezwanie do działania, czyli zachęcenie do odwiedzenia sklepu.

Nagłówek H1 – jest to najważniejszy nagłówek na każdej podstronie, a zarazem jeden z ważniejszych elementów optymalizacji witryny. Nagłówek H1 odpowiada za określenie zawartości podstrony. W nagłówku pierwszego rzędu znajduje się najczęściej fraza kluczowa odpowiadająca nazwie kategorii. Jeśli chcemy zmienić nagłówek H1 bez zmiany kategorii, należy zmienić ustawienie nazwy z automatycznej na ręczną i wprowadzić pożądany nagłówek.

Dane strukturalne (rich snippets, dane uporządkowane) – dodatkowe informacje wyświetlane w wynikach wyszukiwania – gwiazdki, ceny, opinie etc. Dane strukturalne mają kilka zadań – stanowią atrakcyjny dodatek do wyników wyszukiwania, dzięki czemu zachęcają do odwiedzin sklepu, a także ułatwiają robotom wyszukiwarki zrozumienie struktury witryny. Standardowo strony na IdoSell Shop posiadają wbudowane dane strukturalne dla zwiększenia poziomu CTR (klikalności), ruchu i widoczności sklepu.

Przyjazne adresy url – struktura adresów url to kolejny istotny z punktu widzenia pozycjonowania aspekt optymalizacji. Przyjaznymi linkami określa się takie adresy, które sa skonstruowane w oparciu o przejrzystość i logikę. IdoSell Shop standardowo posiada włączona opcję generowania przyjaznych adresów url. Powoduje to, że adres kategorii lub podstrona produktowa zawiera ich nazwę, a nie przypadkowy ciąg znaków.

Mapa witryny – nie jest to element bezpośrednio wpływający na SEO, jednak jest istotny z punktu widzenia tempa procesu indeksowania witryny. Automatycznie tworzona przez IdoSell Shop sitemapa ułatwia i przyspieszą crawlowanie strony przez roboty, co wpływa bezpośrednio na szybkość indeksacji nowych zasobów. Mapę witryny zgłosić należy do weryfikacji po każdej zmianie struktury strony za pomocą Google Search Console.

Przekierowania 301 – IdoSell Shop bezproblemowo obsługuje przekierowania stałe (301). Co więcej, umożliwia ręczne ustawienie przekierowań 301 w przypadku zmiany domeny czy migracji sklepu.

Nie ma jednak róży bez kolców i usługa IdoSell Shop posiada również swoje wady. Najważniejsze z nich to bez wątpienia:

  • brak możliwości ingerencji w źródło strony,
  • optymalizacja jest wykonywana odpłatnie jedynie przez pracowników IAI,
  • rozbudowany panel zarządzania nie należy do najprostszych w obsłudze,
  • wysokie koszty obsługi technicznej.

Najważniejszą jednak zaletą sklepu na IdoSell shop jest jej wyjątkowo mocny, stale rozwijany silnik, który bez najmniejszych problemów radzi sobie nawet z bardzo dużymi obrotami i asortymentem sięgającym kilkadziesiąt tysięcy produktów. Powoduje to, że IdoSell od ponad 18 lat jest jednym z najpopularniejszych w Polsce platform dla e-commerce. Sklepy prowadzone w ramach usługi IdoSell Shop to bardzo dobre rozwiązanie dla biznesów dokonujących dużych ilości transakcji w miesiącu, niezależnie od ich wielkości. Doskonale sprawdzą się w coraz bardziej popularnym modelu biznesowym, jakim jest dropshipping. Dla przedsiębiorców planujących wejście na rynki zagraniczne IdoSell Shop oferuje możliwość dostosowania masek językowych w różnych językach oraz sprzedaży w wielu różnych walutach. Należy również wspomnieć o możliwości skorzystania z usługi IdoSell Shop w mniejszej skali. Dla niewielkich sklepów IAI utworzył usługę One Page Shop, która posiada zbliżone funkcjonalności i pełnię wsparcia od początku współpracy, jak ma to miejsce w przypadku IdoSell Shop.

Tworzenie i edycja treści na IdoSell Shop

Unikalny content jest jednym z najważniejszych elementów pozwalających skutecznie zwiększać widoczność witryny internetowej. Również w przypadku sklepów opartych na usłudze IdoSell Shop treść jest bardzo istotna. W celu budowania dużej widoczności należy zadbać o odpowiednią optymalizację treści na stronie. Budowę unikalnego contentu należy rozpocząć od opisów kategorii i opisów produktów. Ich zadaniem jest informacja dla użytkowników, co znajduje się na stronie, a także działanie na rzecz SEO poprzez możliwość wykorzystania w opisach fraz kluczowych. IdoSell Shop pozwala w praktyce na nieograniczoną rozbudowę treści – można ją dodawać na kartach produktów, w opisach kategorii, na stronie głównej, a także blogu. Rozbudowana i odpowiednio zoptymalizowana zawartość treściowa stanowi bardzo ważny element pozycjonowania. Odpowiednie nasycenie treści frazami kluczowymi jest doskonałym sposobem na zwiększanie widoczności sklepu internetowego. Optymalizacja treści w CMS IdoSell Shop jest prosta i szybka. Dzięki edytorowi tekstowemu podobnego do powszechnie używanych formatowanie treści może odbyć się bez znajomości języka html. Edytor umożliwia szybkie dodawanie śródtytułów i oznaczanie ich nagłówkami drugiego lub kolejnych rzędów. Również formatowanie tekstu, czy linkowanie wewnętrzne do innych produktów czy kategorii jest tu bardzo proste.

Wyszukiwanie w Google oparte jest w znaczącej części na treściach. Roboty wyszukiwarki analizując zawartość tekstową strony mogą uznać ją za wartościową, co może wpłynąć na widoczność witryny oraz pozycję poszczególnych fraz. Angażująca i zachęcająca do zakupów treść nie jest oczywiście wynikiem ustawień sklepu IdoSell Shop, a pracy copywritera. Skupienie się na unikalności contentu i odpowiedniej optymalizacji pozwoli uzyskać oczekiwane rezultaty i w konsekwencji przełożyć się na wzrost poziomu sprzedaży.

Pozycjonowanie IdoSell Shop

Pozycjonowanie stron e-commerce zbudowanych w usłudze IdoSell Shop, podobnie jak ma to miejsce w przypadku innych CMSów, to szereg działań służących uzyskaniu satysfakcjonujących efektów w postaci wzrostu widoczności, ruchu na stronie oraz finalnie poziomu sprzedaży. Podstawowa optymalizacja oraz ciągła rozbudowa unikalnej zawartości tekstowej sklepu to kierunek, jaki należy obrać w przypadku pozycjonowania e-commerce. IdoSell Shop jest bardzo dobrze przygotowaną strukturą do działań pozycjonerskich. Mimo braku dostępu do kodu źródłowego witryny, a także konieczności zlecenia płatnego wykonania niektórych czynności przez obsługę systemu, można zdecydowanie polecić sklepy IdoSell Shop każdemu biznesowi e-commerce. Szeroki zakres możliwości optymalizacyjnych, wiele integracji dostępnych od pierwszego dnia współpracy z IdoSell Shop oraz możliwość szybkiej i prostej edycji oraz optymalizacji treści pozwala z optymizmem prognozować wzrosty widoczności strony. Jeśli Twój sklep internetowy na IdoSell Shop potrzebuje profesjonalnego wsparcia w zakresie optymalizacji SEO i prowadzenia procesu pozycjonowania, zapraszamy do kontaktu. Wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu sklepów IdoSell Shop, a wcześniej IAI-shop pozwala nam uzyskać zakładane rezultaty widoczności i ruchu dla każdej branży. Specjaliści agencji Widzialni.pl oczekują na kontakt.

Zaawansowane narzędzia, które używamy w swojej codziennej pracy

Senuto
Ahrefs
Screaming Frog
SurferSEO
Semstorm
Majestic