Skrypt Magento – najlepszy wybór dla dużych sklepów internetowych

Prowadzenie sklepu internetowego z bardzo dużą ilością produktów oraz rozbudowanymi funkcjonalnościami dodatkowymi wymaga zastosowania odpowiedniego skryptu, który umożliwi zarządzanie sprzedażą na dużą skalę. Wybór skryptu dla dużych platform e-commerce powinien być poprzedzony analizą ich możliwości. I tak jeśli, w przypadku konkurencyjnych skryptów, na pewnym etapie można spotkać się z ograniczeniami, Magento oferuje praktycznie niekończące się możliwości rozbudowy. Funkcjonalności skryptu Magento można obecnie uznać za najwyższy standard dla dużych sklepów online. Wystarczy wspomnieć o zaawansowanym systemie zarządzania produktami, rozbudowanymi analizami i raportowaniem, systemami płatności czy wersji mobilnej. Ciekawym rozwiązaniem dostarczanym przez Magento jest możliwość zarządzania wieloma sklepami z poziomu jednego panelu administracyjnego. Skrypt Magento stanowi tym samym doskonałe rozwiązanie dla biznesów prowadzących sprzedaż internetową na szeroką skalę, oczekujących szerokiej gamy możliwości i funkcjonalności ułatwiających działanie z bardzo rozbudowanym asortymentem.

Agencja marketingu internetowego Widzialni.pl oferuje profesjonalne i skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych utworzonych na platformie Magento. Nasi specjaliści dysponują niezbędnym doświadczeniem praktycznym oraz szeroką wiedzą, która każdego dnia przekuwana jest na efektowne wyniki widoczności i ruchu naszych klientów. Skontaktuj się z nami i poznaj nasze możliwości oraz uzyskaj bezpłatną wycenę pozycjonowania Twojej strony e-commerce na Magento.

Dla kogo skrypt Magento?

Skrypt Magento 2 jest rozwiązaniem oferowanym przez Adobe i dostępne jest w 3 wersjach:

  • Magento Open Source,
  • Magento Commerce,
  • Magento Commerce Cloud (wersja z hostingiem)
Platforma dla sklepów internetowych Magento gwarantuje praktycznie nieograniczone możliwości rozbudowy developerskiej oraz szereg gotowych rozszerzeń to pewność, że strony www oparte na skrypcie od Adobe, wraz z odpowiednimi działaniami SEO umożliwiają uzyskanie dużej widoczności witryny.

Największe zalety skryptu Magento

Bez wątpienia największym atutem naszej agencji jest zespół specjalistów, który posiada doświadczenie w zakresie pozycjonowania rozmaitych serwisów i stale podąża za dynamiką zmian, narzuconą przez Google. W rezultacie nie dajemy się zaskoczyć aktualizacjom algorytmów. I co najważniejsze: na każdym etapie współpracy jesteśmy do Twojej dyspozycji - zarówno w zakresie doboru najskuteczniejszych rozwiązań, jak i objaśniania zawiłości związanych z SEO.

Skalowalność Skryptu Magento umożliwia każdemu biznesowi stabilny rozwój w oparciu o tę samą strukturę, bez konieczności jej zmiany czy migracji wraz z rozbudową działalności.

Magento jest dobrze przygotowany do działań SEO. Posiada bodaj najbogatsze możliwości optymalizacji witryny pod względem pozycjonowania.

Zarządzanie sklepem opartym na skrypcie jest stosunkowo proste. CMS Magento jest przejrzysty i pozwala na sprawne zarządzanie jednym lub kilkoma sklepami (opcja Multistore).

Skrypt Magento przystosowany jest do wymagań polskiego klienta. Istnieje tu możliwość integracji ze zdecydowana większością rozwiązań dla e-commerce, jak na przykład firmy kurierskie, płatności online, zewnętrzne platformy sprzedażowe, hurtownie i wiele innych.

Wady sklepów na Magento

Jak dotąd nie został stworzony idealny skrypt dla stron www. Również Magento nie jest pozbawiony wad. Analizując jednak możliwości platformy, minusy platformy nie stanowią poważnego problemu dla przedsiębiorcy zainteresowanego stabilnym rozwojem e-commerce. Najważniejsze minusy skryptu Magento to:

Indywidualne rozwiązania, dostosowanie platformy do własnych potrzeb, dedykowane przeróbki etc. mogą generować wysokie koszty obsługi programistycznej.

Magento wymaga mocnych serwerów, co może powodować zwiększone koszty utrzymania hostingu.

Ryzyko problemów technicznych w przypadku aktualizacji dodatków i wtyczek oraz konieczność wykonywania ich we własnym zakresie.

Wady Magento skupiają się głównie na potrzebach programistycznych, co związane jest z kosztami pracy programistów. Dla dużych biznesów nie stanowi to najczęściej sporego obciążenia. Dla niewielkich przedsiębiorstw, dopiero rozwijających działalność może to być jednak ciężar nie do uniesienia.

Dla prawidłowego utrzymania strony na skrypcie Magento niezbędne jest jednak wsparcie ze strony dedykowanego programisty.

Pozycjonowanie Magento – efektywnie wykorzystanie dostępnych rozwiązań

Skrypt Magento daje bardzo duże możliwości optymalizacji pod SEO. Powoduje to, że jest on chętnie wybierany przez specjalistów z branży pozycjonowania dla dużych e-commerce. Pracując na Magento można wykonać szereg istotnych dla SEO działań służących uzyskaniu satysfakcjonujących wyników SEO.

Przyjazne adresy URL

Ustawienie przyjaznych adresów URL możliwe jest w panelu administratora sklepu, w zakładce „Optymalizacja dla wyszukiwarek”. W momencie początkowej konfiguracji sklepu należy usunąć Sufiksy z rozszerzeniem .html. Jeśli sklep już funkcjonuje i planujemy zmienić adresy URL na przyjazne, niezbędne będzie dodatkowo wykonanie przekierowań 301 na nowe adresy. Innym sposobem na wprowadzenie przyjaznych adresów URL jest edycja bezpośrednio dla produktu lub kategorii w polach „Klucz URL”.

Meta dane

Magento umożliwia modyfikację meta danych zarówno globalnie dla całego sklepu, jak i dla każdego produktu oraz kategorii z osobna. Dla zmian globalnych można zdefiniować domyślny tytuł strony, prefiks meta tytułu, sufiks meta tytułu. Indywidualna modyfikacja meta danych możliwa jest w sekcji „Zawartość”. W przypadku meta opisów kategorii, pozostawienie ich nieuzupełnionych spowoduje usunięcia całości znacznika meta description. Brak opisu dla produktów spowoduje automatyczne „zaciągnięcie” dowolnej treści z opisu produktu. Dlatego należy utworzyć unikalny meta opis dla każdego produktu i kategorii, z uwzględnieniem potrzeb użytkownika oraz call to action. Zmiany dokonuje się w sekcji „Katalog”.

Przyjazne adresy URL

Poprawna optymalizacja nagłówków może mieć znaczący wpływ na widoczność podstron kategorii w Google. Standardowe szablony Magneto nie posiada wbudowanej poprawnej konfiguracji nagłówków Hx. W celu ich poprawnego opracowania warto zwrócić się do specjalisty SEO oraz uzyskać wsparcie programistyczne dla ich wdrożenia. Standardowo Magento poprawnie rozmieszcza nagłówek H1 dla produktów i kategorii, jednak nie wspiera nagłówków niższego rzędu.

Linki kanoniczne

Uniknięcie problemów z duplikacją to podstawowe zadanie linków kanonicznych. Platforma Magento standardowo posiada wyłączoną opcję ustawienia linków kanonicznych, umożliwia jednak włączenie canonicali dla produktów oraz kategorii w sekcji „Sklepy”.

Mapa strony

Indeksacja strony www może uzyskać duże wsparcie poprzez utworzenie mapy witryny. Plik ten jest czytelnym „drogowskazem” dla robotów wyszukiwarki. Skrypt Magento umożliwia szybkie utworzenie, generowanie, określenie częstotliwości aktualizacji sitemapy witryny oraz wskazanie priorytetów dotyczących indeksacji podstron kategorii, produktów czy stron statycznych. Magento pozwala na konfigurację maksymalnej wielkości mapy oraz liczby adresów w niej umieszczonych. Google rekomenduje maksymalnie 50 tysięcy adresów w pliku nie większym niż 50 MB. Gotową mapę witryny należy zgłosić do indeksacji w Google Search Console.

Treści

Zawartość treściowa witryny ma ogromne znaczenie w kontekście pozycjonowania. Mimo powszechnej wiedzy dotyczącej tego aspektu SEO, sklepy internetowe bardzo często mierzą się z problemem wewnętrznej i zewnętrznej duplikacji treści. Powielenie treści zarówno w obrębie danej witryny, jak i na innych, często konkurencyjnych stronach, może wywołać negatywne efekty w postaci obniżonego rankingu w Google. Unikalność, wartość i prawidłowa optymalizacja contentu jest zarazem drogą i kluczem do uzyskania dobrych wyników pozycjonowania. Magento umożliwia dodanie wartościowych treści dla praktycznie każdej podstrony serwisu: strony głównej, stron kategorii, podstron produktowych (opisy produktów i opinie), stron statycznych, dzięki rozszerzeniu – bloga.

Pozycjonowanie sklepów na skrypcie Magento – działania dodatkowe

Skuteczne działania SEO dla sklepu internetowego opartego na skrypcie Magento nie może skończyć się wraz z wykonaniem powyżej wymienionych działań. Pozycjonowanie jest procesem, który wymaga szeregu mniej lub bardziej zaawansowanych działań w długim okresie. Precyzyjna i elastyczna strategia SEO ma duże szanse na uzyskanie satysfakcjonującego efektu w postaci rosnącej widoczności i zwiększonemu ruchowi na stronie. Wśród dalszych działań dla sklepów internetowych opartych na skrypcie Magento warto wykonać następujące:

  • Przekierowanie strony głównej – Magento standardowo tworzy stronę główną pod adresem domena.pl/index.php. Dla uniknięcia duplikacji należy przekierować przez 301 standardową stronę na podstawowy adres sklepu.
  • Konfiguracja pliku robots.txt – umożliwia precyzyjne ustalenie dostępu zasobów witryny dla robotów wyszukiwarki.
  • Rich snippets – dane rozszerzone na platformie Magento można dodawać za pomocą gotowych plug-inów (dostępne są w wersjach darmowych i płatnych) - https://community.magento.com i https://marketplace.magento.com.
  • Opisy alternatywne – ALTy obrazków i zdjęć produktów na stronie można modyfikować w panelu administratora. Indywidualna edycja ALTów jest żmudną pracą, jednak jej efekt może przynieść korzyści dla pozycji witryny.
  • Wdrożenie certyfikatu SSL – obecnie konieczne dla każdego sklepu internetowego. Certyfikat SSL gwarantuje bezpieczeństwo przekazywanych danych wrażliwych podczas dokonywania transakcji. Certyfikat SSL wpływa ponadto na wzrost zaufania użytkowników do sklepu poprzez informację w pasku adresu, że połączenie ze sklepem jest bezpieczne.

Jeśli nie posiadasz wystarczającej wiedzy i umiejętności do przeprowadzenia powyższych, podstawowych działań optymalizacyjnych, pragniesz zweryfikować unikalność contentu na stronie pod względem duplikacji, zapraszamy do kontaktu z agencją Widzialni.pl. Przeprowadzimy szczegółowy audyt Twojej strony na Magento i zaproponujemy skuteczne rozwiązania służące poprawie pozycji sklepu w wynikach wyszukiwania. Nasi doświadczeni specjaliści zaproponują skuteczne rozwiązania oraz indywidualną strategię działań dla Twojego sklepu na Magento.

Pozycjonowanie sklepów internetowych na Magento

Wybór platformy dla sklepu internetowego powinien być poprzedzony dogłębną analizą możliwości i potrzeb każdego biznesu, a także możliwych kosztów. Platforma Magento to doskonałe rozwiązanie dla dużych witryn e-commerce. Wdrożenie systemu Magento, w zależności od potrzeb, może generować spore koszty pracy programistów. Jest to jednak jedno z najlepszych rozwiązań dla biznesów planujących szybki rozwój i ciągłe zwiększanie asortymentu produktów. Jeśli zastanawiasz się, czy Magento będzie dobrym rozwiązaniem dla Twojego biznesu, skontaktuj się z agencją Widzialni.pl. Przeprowadzimy wnikliwą analizę możliwości działań dla Twojego sklepu internetowego oraz zaproponujemy skuteczne rozwiązania SEO pozwalające znacząco zwiększyć widoczność i ruch na witrynie.

Dlaczego powinieneś skorzystać z usług pozycjonowania w Agencji SEO/SEM Widzialni?

Nasza agencja jest tworzona przez zespół ekspertów, którzy dbają nie tylko o wysoką jakość usług SEO/SEM, ale także o indywidualne podejście i utrzymywanie dobrego kontaktu z klientem. Na każdym etapie pozycjonowania strony www możesz liczyć na naszą fachową poradę, rekomendację najlepszych rozwiązań czy objaśnienie nieznanych dotąd procedur. Jakie inne zalety przemawiają za skorzystaniem z oferty naszej agencji?

Zaawansowane narzędzia, które używamy w swojej codziennej pracy

Senuto
Ahrefs
Screaming Frog
SurferSEO
Semstorm
Majestic