Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie Long Tail to usługa kierowana do serwisów, które posiadają dużą ilość podstron i treści. Warto rozważyć ten rodzaj pozycjonowania jeśli Twój serwis zawiera co najmniej 100 podstron.

15 % zapytań

Duże i dynamicznie rozwijające się witryny wymagają działań adekwatnych do ich wielkości, dlatego stworzyliśmy usługę polegająca na jednoczesnym pozycjonowaniu dużej ilości wielowyrazowych fraz. Pozycjonowanie standardowe, opierające się na stosunkowo małej ilości fraz, nie zawsze wykorzystuje w pełni potencjał portali czy sklepów internetowych, w których codziennie pojawiają się nowe informacje. Wraz ze wzrostem świadomości oraz umiejętności użytkowników Internetu zmieniają się ich nawyki i rozszerza się zasób fraz używanych przy wyszukiwaniu.

pozycjonowanie szerokie

średnia długość fraz

Frazy stają się bardzie złożone – opisowe, dzięki temu otrzymywany wynik częściej spełnia oczekiwania Internautów. Usługa long tail znakomicie nadaje się do pozycjonowania sklepów internetowych, ponieważ frazy nie są określone z góry tylko dobierane dynamicznie przez cały okres współpracy. Nie rozliczamy się za każde wyrażenie z osobna lecz za wzrost ruchu w serwisie. Poniższy schemat przedstawia różnicę pomiędzy pozycjonowaniem na pojedyncze frazy, a pozycjonowaniem long tail:

Pozycjonowanie szerokie (Long Tail SEO) - Krzywa słów kluczowych

krzywa słów kluczowych

Analogicznie do pozycjonowania zwykłego, w szerokim SEO bardzo istotną kwestią pozostaje optymalizacja sklepu online oraz praca z treściami. Im więcej unikalnego contentu zasili stronę, tym bardziej Google nas wynagrodzi, plasując naszą stronę przed konkurencją.

Pozycjonowanie Long Tail koncentruje się właśnie na treściach. Większość sklepów internetowych ma ich zdecydowanie za mało. Najczęściej brakuje podstawowych kwestii – opisów produktów i kategorii, które byłyby przyjazne dla użytkownika. Właściciele sklepów online często kopiują te treści ze stron producenckich lub od siebie nawzajem. Takie działanie powoduje, że potencjalny klient nawet na kilkunastu stronach otrzymuje dokładnie te same informacje. Nie lubi tego ani on, ani Google.

Kara, jaką nakłada gigant wyszukiwarek na strony z powielonymi treściami jest bardzo dotkliwa. Umieszczane są one nisko w indeksie lub – w najczarniejszym scenariuszu – nie pojawiają się w ogóle na dane zapytanie.

Chcesz tego uniknąć? Stwórz wyjątkowe, niepowtarzające się opisy produktów i kategorii. Bez tego nie masz co marzyć o dużym ruchu w swojej witrynie, a więc o zwiększających się zyskach ze sprzedaży. Szukając przyczyn nikłego zainteresowania Twoją ofertą, sprawdź, czy treści, jakie przygotowałeś, są zgodne z wytycznymi Google.