PrestaShop – skrypt dla e-commerce

Prowadzenie działalności handlowej w Internecie jest trudnym i wymagającym zadaniem. Szereg codziennych obowiązków związanych z prowadzeniem sklepu www powoduje konieczność korzystania z pewnego, stabilnego i możliwie prostego w obsłudze skryptu strony. Wybór oprogramowania dla e-commerce powinien zostać poprzedzony analizą wielu aspektów prowadzenia biznesu. Do najważniejszych bez wątpienia zaliczyć można koszt skryptu, możliwości pozycjonowania i rozbudowy, łatwość obsługi, a także ilość produktów oferowanych w sklepie online. Do najciekawszych, a zarazem bardzo dobrze przygotowanych do działań SEO skryptów zalicza się PrestaShop. To darmowe oprogramowanie sklepów internetowych oparte jest na zasadach licencji Open Software License. PrestaShop to obecnie jeden z najpopularniejszych systemów sprzedażowych na świecie. Na potwierdzenie wystarczy spojrzeć na liczby - ponad 300 000 sklepów w 195 krajach i ponad 300 opcji oraz dodatków dla użytkowników. Wyniki PrestaShop robią wrażenie i stają się wyznacznikiem jakości w branży twórców oprogramowania e-commerce.

Agencja marketingu internetowego Widzialni.pl może pochwalić się wieloletnią praktyką w skutecznym pozycjonowaniu sklepów internetowych zbudowanych na PrestaShop. Skontaktuj się z nami i osiągnij sukces swojej strony opartej na jednym z najpopularniejszych skryptów e-commerce na świecie.

PrestaShop – dlaczego warto wybrać to oprogramowanie dla Twojego sklepu online?

Działalność handlowa w Internecie charakteryzuje się dużą zmiennością. Nawet dla niewprawny internauta z łatwością zauważy nowe trendy mające na celu zwiększenie sprzedaży i ułatwienie robienia zakupów. Dzięki prostym i wygodnym rozwiązaniom, właściciele sklepów opartych na skrypcie PrestaShop uzyskują możliwości szybkiej rozbudowy szeregu funkcjonalności prowadzonych witryn.

Prostota oprogramowania PrestaShop wynika z modułowej budowy skryptu, która umożliwia dodawanie nowych funkcji. PrestaShop jest i pozostanie bezpłatny. Jest to bardzo duża zaleta dla przedsiębiorców rozpoczynających działanie z tym skryptem. Płatne są niektóre moduły i funkcjonalności.

Dostępne dla użytkowników moduły systemu e-commerce PrestaShop podzielić można zasadniczo na dwie grupy:

  • Moduły front-end – widoczne dla osób przeglądających ofertę sklepu i składających zamówienia. Administrator sklepu może z łatwością zarządzać wyglądem i działaniem strony www oraz poszczególnymi funkcjonalnościami, jak chociażby struktura menu, blog, a także elementami marketingowymi (np. banery, oferty specjalne etc.).
  • Moduły managerskie – dostępne są one jedynie dla zarządzających sklepem w panelu administracyjnym. Bogate możliwości wykorzystania szeregu przydatnych modułów administracyjnych pozwala sprawnie zarządzać sprzedażą. Do modułów managerskich zaliczyć można między innymi różnego rodzaju integracje z zewnętrznymi systemami – hurtowniami, porównywarkami cen, platformami aukcyjnymi, systemami płatności online, zarządzanie rabatami i wiele innych.
Najważniejszymi modułami, wykorzystywanymi na każdej stronie e-commerce, dostępnymi dla właścicieli witryn na PrestaShop są bez wątpienia należące do standardu w sprzedaży internetowej:

  • moduł szybkich płatności,
  • moduł integracji sklepu z kurierem,
  • moduł integracji z porównywarkami cen,
  • moduł integracji z Allegro,
  • moduł integracji z hurtowniami.

Ogromna liczba modułów (płatnych i darmowych) dostępna jest pod adresem https://addons.prestashop.com/pl/2-moduly-prestashop.

Prosta instalacja modułów oraz bardzo duży ich wybór pozwolą każdemu sprzedawcy dostosować sklep internetowy oparty na PrestaShop do oczekiwań klientów i sposobu zarządzania.

Oprogramowanie PrestaShop może zostać z łatwością zmodyfikowane. Jeśli właściciel sklepu potrzebuje funkcji, których nie może uzyskać za pomocą dodatkowego modułu, bez większych problemów znajdzie programistę, który sprawnie wprowadzi niezbędne zmiany.

PrestaShop może pochwalić się ponadto ogromna społecznością zaangażowanych użytkowników, służących często wsparciem i dzielących się pomysłami, które mogą być inspiracją dla rozwoju strony https://www.prestashop.com/pl/spolecznosc.

Czy sklep online na PrestaShop ma jakieś wady?

Skrypt PrestaShop jest bardzo dobrym oprogramowaniem dla małych, średnich i rozwijających się sklepów. Dedykowany jest do biznesów działających w ramach standardowego handlu, tzn. tam gdzie ustalone są stałe ceny oraz warianty, jak na przykład kolor czy rozmiar. Oprogramowanie sprawdza się równie dobrze w przypadku średniej, jak i dużej ilości produktów. Nie można jednak pominąć wad systemu. Do najważniejszych zaliczają się:

  • brak części podstawowych funkcjonalności w wersji podstawowej,
  • częste aktualizacje (nawet dwa razy w miesiącu),
  • płatne moduły,
  • brak wstecznej kompatybilności.

Większość wad skryptu PrestaShop można jednak skutecznie zniwelować poprawną optymalizacją. Pozwala to stwierdzić, że oprogramowanie PrastaShop to bardzo dobry skrypt dla średnich i dużych sklepów, które nie wymagają niestandardowych rozwiązań. Jeśli potrzebujesz pomocy w optymalizacji strony e-commerce opartej na PrestaShop, skontaktuj się z nami. Przeprowadzimy niezbędne analizy oraz bezpłatnie wycenimy koszty prac związanych z działaniami na rzecz Twojego sklepu online.

Pozycjonowanie sklepów na PrestaShop

Oprogramowanie PrestaShop, podobnie jak większość popularnych bezpłatnych skryptów e-commerce jest wstępnie przygotowane do pozycjonowania. Prowadzenie skutecznych działań SEO dla sklepów opartych na tym systemie wymaga szeregu mniej lub bardziej skomplikowanych czynności, które pozwalają zwiększyć szanse na uzyskanie satysfakcjonującej widoczności witryny w Google.

Podstawą procesu pozycjonowania na każdym oprogramowaniu jest audyt techniczny witryny oraz optymalizacja serwisu, czyli dostosowanie strony do aktualnych wymogów wyszukiwarki. Podstawowe działania optymalizacyjne skupione będą wokół następujących kwestii:

Meta dane (tytuły i opisy) podstron - skrypt PrestaShop umożliwia indywidualne ustawienie meta danych dla podstron produktów, kategorii i stron. W przypadku, gdy zdecydujemy się pozostawić meta dane bez zmian, skrypt wygeneruje je wg własnego schematu. Zalecamy jednak wprowadzenie zmian w meta danych. Jest to bardzo przydatna funkcja PrestaShop, która umożliwia precyzyjny dobór ważnych dla pozycjonowania fraz kluczowych.

Struktura adresów URL – przyjazne adresy URL, czyli adresy zawierające podstawowe parametry, oddzielone symbolem „-” to obecnie standard. Skrypt PrestaShop umożliwia włączenie przyjaznych adresów w panelu sklepu, a także ustawienie własnej struktury adresów dla każdego produktu.

Struktura nagłówków Hx – PrestaShop domyślnie proponuje nagłówki H1 tożsame z nazwą kategorii. Należy pamiętać, że edycja nagłówka H1 zmieni automatycznie tytuł wyświetlany w innych elementach strony, jak chociażby breadcrumbs. Modyfikacja pliku header.tpl umożliwia ustawienie dowolnego tytułu H1 oraz drugiego i dalszego rzędu w edytorze treści w panelu administracyjnym.

Struktura linków wewnętrznych – linki wewnętrzne na stronach opartych o skrypt PrestaShop mogą posiadać atrybut „nofollow”. Szczególnie widoczne jest to w przypadku kategorii zawierających dużą ilość produktów, w których występuje stronicowanie. Bezwzględnie należy zweryfikować linki wewnętrzne i istotnym dla SEO odnośnikom nadać atrybut „follow”.

Blokowanie indeksacji stron – część podstron witryny nie powinna być indeksowana. Do takich należą strony zawierające koszyk, stronę płatności, politykę prywatności, klauzule RODO, regulaminy, etc. Duplikacja treści pojawia się także w przypadku stronicowania kategorii. W takim przypadku można zastosować blokadę indeksacji za pomocą tagu noindex lub blokowanie duplikacji wynikającej z paginacji (adresów zawierających ciąg orderby=) w pliku robots.txt.

Powyższe, podstawowe elementy witryny, maja istotny wpływ na pozycję sklepu internetowego. Jeśli potrzebujesz wsparcia w optymalizacji swojego serwisu e-commerce na PrestaShop, skontaktuj się z nami. Nasi specjaliści przeprowadzą szczegółowy audyt elementów istotnych dla SEO na Twojej witrynie i zaproponują rozwiązania służące zwiększeniu jej widoczności w Google.

Content w stronach PrestaShop

Współczesny marketing internetowy opiera się w dużej części na zawartości tekstowej stron. Nie inaczej przedstawia się to w przypadku e-sklepów zbudowanych na skrypcie PrestaShop. System zarządzania treścią (ang. CMS) umożliwia szybkie i wygodne dodawanie unikalnych treści dla każdej podstrony serwisu, a także proste ustawienie struktury tekstu. Chcemy bowiem, aby każdy klient odwiedzający naszą stronę, bez problemu odnalazł pożądaną stronę kategorii lub produktu. Dzięki contentowi możemy odpowiedzieć na potrzeby i zapytania klientów, a tym samym generować większy ruch na stronie. Treść jest również istotna z punktu widzenia robotów wyszukiwarki. Dzięki odpowiadającemu tematowi podstron contentowi możemy wpłynąć na lepszą indeksację witryny.

Unikalny content nie jest uzależniony od skryptu PrestaShop. To zadanie właściciela witryny, aby upewnić się, że treści są całkowicie unikalne, angażujące, zawierają pożądane frazy kluczowe, a także zawierające wezwania do działania. Zadanie to można powierzyć profesjonalnym copywriterom z agencji Widzialni.pl, którzy tworzą wysokiej jakości treści na kategorie, strony produktowe, poradniki, blogi itp. Skontaktuj się z nami, aby poznać możliwości tworzenia skutecznego contentu dla Twojego sklepu na PrestaShop.

Edycja zawartości treściowej na stronach opartych na PrestaShop odbywa się w wygodnym panelu zarządzania treścią, który umieszczony jest w zakładce „Katalog”. CMS PrestaShop jest intuicyjny i przejrzysty. Treści dla poszczególnych podstron umieszcza się i edytuje w polu „Opis”.

Tworzenie treści powinno odbywać się cyklicznie. Aktualny content można rozbudowywać lub modyfikować, aby możliwie najlepiej dopasować treść do oczekiwań i potrzeb klientów.

Blog na PrestaShop – sposób na zwiększony ruch na stronie

Pozycjonowanie sklepu internetowego bardzo często wymaga utworzenia sekcji blogowej lub poradnikowej na stronie www. Dzięki wprowadzeniu bloga powstaje duża szansa na zyskanie znaczącego wolumenu ruchu i poprawę widoczności całego serwisu. Ważną cechą bloga jest możliwość umieszczania na stronie obok specjalistycznego contentu związanego z prowadzona działalnością, informacji „luźno” powiązanych z tematem strony. Dzięki różnorodności wpisów można m.in.:

  • Pozycjonować frazy LongTail,
  • Zbudować autorytet wśród klientów,
  • Zyskać miano specjalisty w branży,
  • Budować trwałą lojalność klientów,
  • Informować o bieżących sprawach związanych ze sklepem internetowym.

Inną, równie istotną zaletą bloga jest urozmaicenia linkowanie wewnętrznego. Umieszczenie we wpisach blogowych linków kierujących do podstron kategorii lub produktowych naturalnie wzmacniane są strony docelowe.

Domyślny szablon strony e-commerce PrestaShop nie posiada modułu bloga. Możemy jednak bez najmniejszych przeszkód znaleźć odpowiednie rozwiązanie na stronie modułów. Ich ceny oraz szczegółowe opcje są bardzo różne. Zalecamy szczegółową analizę proponowanych dodatków i wybór najbardziej odpowiadających naszym potrzebom.

Możliwości, jakie daje blog na PrestaShop jest bardzo wiele. Jego jakość i efekty, jakie może przynieść, zależą w dużej mierze od pomysłowości copywritera oraz strategii komunikacji. Warto poświęcić trochę czasu na dokładne zaplanowanie publikacji i cykliczne tworzenie treści blogowych.

Pozycjonowanie stron e-commerce na PrestaShop

Pozycjonowanie jest szeregiem działań, długotrwałym procesem, służącym zbudowaniu pożądanej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google, a także wzrostowi widoczności i ruchu, co w konsekwencji ma duże szanse na przełożenie się na poziom sprzedaży. Skrypt PrestaShop jako jeden z najpopularniejszych na świecie rozwiązań e-commerce jest dobrze przygotowany do pozycjonowania. Nie oznacza to jednak, że nie trzeba prowadzić działań SEO dla stron na PrestaShop. Podstawowe czynności związane z pozycjonowaniem można z łatwością wykonać samemu. Istnieje jednak wiele czynników i elementów SEO, do których skutecznego wdrożenia trzeba posiadać szeroką wiedzę i umiejętności. Skuteczne pozycjonowanie to domena agencji marketingu internetowego Widzialni.pl. Jeżeli chcesz zająć się rozwojem swojego biznesu, a pozycjonowanie przekazać specjalistom z bogatym doświadczeniem i udokumentowanymi sukcesami, zapraszamy do kontaktu z nami. Z całą pewnością znajdziemy i wdrożymy najlepsze rozwiązania SEO dla twojego e-commerce na PrestaShop.

Zaawansowane narzędzia, które używamy w swojej codziennej pracy

Senuto
Ahrefs
Screaming Frog
SurferSEO
Semstorm
Majestic